Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:

 

Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Ιούλιος 2019 Μεταβολή 2021/2020 Μεταβολή 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 10.590 9.516 11.722 +11,3% -9,7%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

989 750 729 +31,9% +35,7%
Καινούργια λεωφορεία 45 42 8 +7,1% +462,5%
 
Ιανουάριος – Ιούλιος 2021 Ιανουάριος – Ιούλιος 2020 Ιανουάριος – Ιούλιος 2019 Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2021/2020 Μεταβολή Ιαν.-Ιουλ. 2021/2019
Καινούργια επιβατικά 68.952 46.086 77.279 +49,6% -10,8%
Καινούργια φορτηγά

(ελαφρά και βαρέα)

6.423 4.250 4.968 +51,1% +29,3%
Καινούργια λεωφορεία 246 186 275 +32,3% -10,5%

 

Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Ιούλιο, έχει ως εξής:

 

Segment Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

Ιανουάριος -Ιούλιος 2021 Ιανουάριος -Ιούλιος 2020 Διαφορά

(μονάδες μεριδίου)

A 11,7% 9,9% +1,8 10,5% 9,1% +1,4
A-SUV 2,1% 0,7% +1,4 1,3% 1,5% -0,2
A TOTAL 13,8% 10,6% +3,2 11,8% 10,6% +1,1
B 26,1% 28,1% -2,0 28,3% 28,7% -0,4
B-SUV 21,9% 20,6% +1,3 21,4% 18,6% +2,7
B TOTAL 48,0% 48,8% -0,7 49,7% 47,4% +2,3
C 13,2% 13,1% +0,1 12,6% 13,4% -0,8
C-SUV 19,2% 21,4% -2,1 20,0% 22,2% -2,2
C TOTAL 32,4% 34,5% -2,1 32,6% 35,6% -2,9
D 1,4% 1,3% +0,0 1,8% 1,4% +0,4
D-SUV 2,4% 2,9% -0,5 2,3% 2,7% -0,3
D TOTAL 3,8% 4,3% -0,5 4,1% 4,1% +0,0
E 0,1% 0,2% -0,1 0,1% 0,2% -0,1
E-SUV 0,4% 0,3% +0,1 0,4% 0,3% +0,1
E TOTAL 0,5% 0,5% +0,0 0,5% 0,5% +0,0
F-G 0,0% 0,1% +0,0 0,0% 0,1% +0,0
F-G-SUV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
F-G TOTAL 0,1% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
SPORTS 0,2% 0,2% +0,0 0,2% 0,2% +0,0
MPV 0,1% 0,1% +0,0 0,1% 0,1% +0,0
MPV-M/COMBI 1,1% 0,9% +0,2 0,8% 1,5% -0,5
  100,0% 100,0% 0,0 100,0% 100,0% 0,0
(Εκ των οποίων SUV 46,1% 46,1% +0,1 45,5% 45,4% +0,1)

 

Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020 Διαφορά (μονάδες μεριδίου) Ιανουάριος – Ιανουάριος – Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
Ιούλιος 2021 Ιούλιος 2020
Βενζίνη 49.80% 61.70% -11.9 51.80% 57.70% -5.9
Πετρέλαιο 15.60% 22.80% -7.2 18.20% 26.60% -8.4
Υβριδικά (HEV) 24.40% 12.50% 11.8 21.70% 12.80% 8.9
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 5.80% 1.30% 4.5 5.50% 1.10% 4.5
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 1.50% 1.60% -0.1 1.20% 1.70% -0.5
Υγραέριο 2.90% 0.00% 2.9 1.60% 0.00% 1.5
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)

 

Μερίδιο αγοράς Μερίδιο αγοράς Διαφορά (μονάδες μεριδίου)
στην ΕΕ στην ΕΕ
Ιαν.-Ιουν. ‘21* Ιαν.-Ιουν. ‘20*
Βενζίνη 41.90% 52.10% -10.2
Πετρέλαιο 21.70% 29.70% -8
Υβριδικά (HEV) 18.80% 9.50% 9.4
Επαναφορτιζόμενα (BEV-PHEV) 15.00% 6.90% 8
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) 2.50% 1.70% 0.7
Υγραέριο
(αμιγώς ή διπλού καυσίμου)


*Εκδίδονται σε 3μηνιαία βάση

Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Ιούνιο ως εξής:

Ιούνιος 2021 Ιούνιος 2020 Μεταβολή Ιανουάριος –Ιούνιος 2021 Ιανουάριος –Ιούνιος 2020 Μεταβολή
ΕΕ(1) 1.048.143 949.776 +10,4% 5.361.857 4.281.618 +25,2%
ΕΕ 14(2) 926.755 845.681 +9,6% 4.740.551 3.774.443 +25,6%
ΕΕ(1) + EFTA(3) 1.096.375 986.518 +11,1% 5.576.378 4.448.236 +25,4%
Ελλάδα 13.875 8.249 +68,2% 58.362 36.570 +59,6%

 

(1) ΕΕ των 27, εκτός της Μάλτας, που δεν αποδίδει στοιχεία σε μηνιαία βάση.

(2) Μέλη της ΕΕ ως το 2004.

(3) Νορβηγία, Ισλανδία και Ελβετία.