Tα τελευταία χρόνια οι αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν ολοένα και περισσότερο πρόσθετες χρεώσεις, όπως για παράδειγμα για την επιλογή θέσης κ.α .
Το αποτέλεσμα είναι ότι έχει γίνει πιο δύσκολο για τις οικογένειες να εξασφαλίσουν θέσεις μαζί χωρίς να πληρώσουν επιπλέον.
Το Υπουργείο Μεταφορών,στις Η.Π.Α κατέληξε πριν από δύο χρόνια στο συμπέρασμα ότι οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να διασφαλίζουν ότι τα παιδιά ηλικίας 13 ετών και κάτω μπορούν να κάθονται δίπλα σε ένα μέλος της οικογένειας χωρίς πρόσθετο κόστος.
Τώρα, ωστόσο, το υπουργείο Μεταφορών της κυβέρνησης Μπάιντεν αντιμετωπίζει πιέσεις από τους συνήγορους των καταναλωτών να επανεξετάσει το θέμα. Και τα πρώτα σημάδια δείχνουν ότι οι συνήγοροι κάνουν πρόοδο.
Το υπουργείο εξετάζει εκ νέου το θέμα αυτό για να καθορίσει ποιές παράλληλες ενέργειες θα πρέπει να ληφθούν υπόψη.
Για τις οικογένειες, η πρόκληση της απόκτησης θέσεων μαζί είναι ιδιαίτερα περίπλοκη στα βασικά οικονομικά εισιτήρια ή με τα τυποποιημένα προϊόντα καθισμάτων στους αερομεταφορείς εξαιρετικά χαμηλού κόστους (ULCC), όπως η Spirit και η Allegiant.
Οι ULCC χρεώνουν επιπλέον για οποιαδήποτε ανάθεση θέσης πριν από το check-in, εκτός εάν ο πελάτης έχει ήδη πληρώσει για ένα πιο ακριβό προϊόν συνδυασμένου ναύλου. Σε κάθε περίπτωση, αυτό σημαίνει υψηλότερο κόστος για τις οικογένειες που θέλουν να διασφαλίσουν ότι θα καθίσουν μαζί.
Οι αεροπορικές εταιρείες
Οι παραδοσιακοί αερομεταφορείς, εν τω μεταξύ, είτε δεν επιτρέπουν την εκχώρηση θέσης πριν από το check-in για τα βασικά οικονομικά εισιτήρια. Προσφέρουν μόνο πρόωρη επιλογή θέσης με χρέωση.
Συνεπώς, οι οικογένειες που επιθυμούν τη βεβαιότητα ότι θα κάθονται μαζί πρέπει είτε να αγοράσουν μια ακριβότερη οικονομική θέση είτε να πληρώσουν για την επιλογή θέσης.
Οι οικογένειες που επιλέγουν να μην επιλέγουν θέσεις κατά την κράτηση, καθώς και εκείνες που δεν μπορούν να βρουν διαθέσιμες διπλανές θέσεις, ακόμη και με χρέωση, δεν είναι απαραίτητα άτυχες.
Στις ιστοσελίδες τους, οι αεροπορικές εταιρείες λένε στις οικογένειες να κάνουν check-in στις πτήσεις τους μόλις είναι επιλέξιμες και να φτάνουν στο αεροδρόμιο νωρίς.
Οι υπάλληλοι της πύλης θα προσπαθήσουν να τοποθετήσουν τις οικογένειες μαζί. Εάν αυτό αποτύχει, οι αεροσυνοδοί θα κάνουν το ίδιο.
“Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες εργάζονται για να διευκολύνουν τους πελάτες που ταξιδεύουν μαζί, ειδικά όσους ταξιδεύουν με παιδιά, και θα συνεχίσουν να το κάνουν”, δήλωσε η εμπορική ομάδα Airlines for America.
Παρόλα αυτά, οι αεροπορικές εταιρείες δεν δίνουν εγγυήσεις.
Τι λένε οι συνήγοροι των καταναλωτών
Η τακτική αυτή είναι απαράδεκτη για τους συνηγορους των καταναλωτών. Το 2019, ο Bill McGee, σύμβουλος αεροπορικών μεταφορών του Consumer Reports, εξέτασε και τις 136 καταγγελίες που αφορούσαν οικογενειακές θέσεις και τις οποίες έλαβε το Υπουργείο Μεταφορών μεταξύ Μαρτίου 2016 και Νοεμβρίου 2018. Δώδεκα από τις περιπτώσεις αφορούσαν παιδιά ηλικίας 3 ετών και κάτω. Σε τρεις περιπτώσεις το παιδί ήταν αυτιστικό.
Στα τέλη Ιουλίου, ο McGee και άλλοι συνήγοροι των καταναλωτών πίεσαν άμεσα την υπόθεσή τους σε συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Pete Buttigieg. Τόσο ο McGee όσο και ο Charlie Leocha, επικεφαλής της ομάδας καταναλωτών Travelers United, δηλώνουν ότι ενθαρρύνθηκαν από το ενδιαφέρον του Buttigieg.
“Θα έλεγα ότι είναι πραγματικά με το μέρος μας”, δήλωσε ο Leocha. “Ωστόσο, δεν ανέλαβε καμία απολύτως δέσμευση. Είπε μόνο ότι θα το εξετάσει”.
Εν τω μεταξύ, οι συνήγοροι των καταναλωτών δεν είναι οι μόνοι που λένε ότι οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να κάνουν περισσότερα για να διευκολύνουν τις οικογένειες.
Μια μελέτη που κυκλοφόρησε τον Ιούνιο από την εταιρεία IdeaWorks, η οποία συμβουλεύει τις αεροπορικές εταιρείες σχετικά με τον τρόπο αύξησης των παρεπόμενων εσόδων, σημείωσε την ταχεία υιοθέτηση των τελών ανάθεσης θέσεων από τους παγκόσμιους αερομεταφορείς πλήρους εξυπηρέτησης τα τελευταία χρόνια.
Ο πρόεδρος της IdeaWorks, Jay Sorensen, επεσήμανε επίσης ότι η χρέωση για την εκχώρηση θέσης μπορεί να προκαλέσει σύγχυση στους καταναλωτές, ιδίως όσον αφορά τα οικογενειακά ταξίδια.
Η IdeaWorks ανέφερε τις πρακτικές της Ryanair και της Singapore Airlines ως παραδείγματα για το πώς οι αεροπορικές εταιρείες μπορούν να συγκεντρώσουν έσοδα από την εκχώρηση θέσεων και ταυτόχρονα να είναι ευαίσθητες στις οικογένειες.
Οι πελάτες που κάνουν κράτηση για τις θέσεις Economy Lite και Economy Value της Σιγκαπούρης πληρώνουν κανονικά ένα τέλος επιλογής θέσης. Ωστόσο, η μηχανή κρατήσεων αναγνωρίζει πότε ένας ταξιδιώτης κάνει κράτηση για να πετάξει με παιδί και δίνει αυτόματα τη δυνατότητα στον εν λόγω πελάτη να επιλέξει δωρεάν οικονομικές θέσεις.