Το Χίθροου του Λονδίνου έπεσε στη δέκατη θέση της Ευρώπης, με την εταιρεία που το διαχειρίζεται να αποδίδει την καθυστέρηση της ανάκαμψης του Ηνωμένου Βασιλείου στους «συνεχώς μεταβαλλόμενους περιορισμούς, τις δαπανηρές και περιττές απαιτήσεις για τεστ και την έλλειψη κοινής προσέγγισης πέραν των συνόρων».

Το Heathrow ήταν το 2019 το πιο πολυσύχναστο στην Ευρώπη. Ωστόσο, τον περασμένο μήνα η ταξιδιωτική κίνηση παρέμεινε 71 % χαμηλότερα σε σχέση με τον ίδιο μήνα του 2019. Την ίδια ώρα, άλλα μεγάλα αεροδρόμια στο Άμστερνταμ, το Παρίσι και τη Φρανκφούρτη, ανακάμπτουν με πολύ ταχύτερους ρυθμούς και έχουν ξεπεράσει το Χίθροου.

Αυτά τα ανταγωνιστικά αεροδρόμια της ΕΕ επέστρεψαν στις ροές φορτίου που κατέγραφαν πριν από την πανδημία στα τέλη του 2020, ενώ στο Χίθροου οι ροές υποχώρησαν στο 14 % των επιπέδων Αυγούστου 2019.

Σύμφωνα με τη διοίκηση του Χίθροου, «το σύστημα του φωτεινού σηματοδότη του Ηνωμένου Βασιλείου, το οποίο χωρίζει τους προορισμούς σε κόκκινες, πορτοκαλί και πράσινες λίστες σύμφωνα με την επιδημιολογική κατάστασή τους, είναι «αποκομμένο και καθυστερεί τις φιλοδοξίες παγκοσμίως της κυβέρνησης στη Βρετανία, δίνοντας στους αντιπάλους ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο χάνει μερίδιο αγοράς».

Να σημειωθεί ότι ο Μπόρις Τζόνσον αναμένεται να ανακοινώσει την αναθεώρηση του συστήματος τις επόμενες ημέρες. Ακόμη και οι πλήρως εμβολιασμένοι ταξιδιώτες αυτήν τη στιγμή χρειάζονται τουλάχιστον ένα τεστ PCR από ιδιωτικό πάροχο, το οποίο μπορεί να αυξήσει το κόστος των οικογενειακών διακοπών κατά εκατοντάδες λίρες για να εισέλθουν στο Ηνωμένο Βασίλειο.

«Η κυβέρνηση διαθέτει τα εργαλεία για την προστασία της διεθνούς ανταγωνιστικότητας του Ηνωμένου Βασιλείου», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του Χίθροου, Τζον Χόλαντ-Κέι. «Εάν οι υπουργοί δεν χρησιμοποιήσουν αυτήν την ευκαιρία για τον εξορθολογισμό των ταξιδιωτικών κανόνων, το Ηνωμένο Βασίλειο θα μείνει πιο πίσω καθώς το εμπόριο και οι τουρίστες θα το παρακάμπτουν όλο και περισσότερο», πρόσθεσε.