Η Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) επέμεινε ότι δεν έχει «καμία σταθερή άποψη» για τη μεταρρύθμιση της Atol και «δεν είναι προσηλωμένη σε μια κατεύθυνση ταξιδιού».

Ο επικεφαλής των επιχειρήσεων της CAA, Michael Budge, παρουσίασε τις προτάσεις μεταρρύθμισης σε μια διαβούλευση αυτό το καλοκαίρι, όταν μίλησε σε μια διάσκεψη Abta Travel Regulations την περασμένη εβδομάδα.

Ο Budge σημείωσε: «Υπήρξαν πολλές εικασίες ότι η ΥΠΑ έχει σταθερή άποψη, αλλά είναι ανοιχτή. Η ΥΠΑ δεν έχει άποψη».

Διέψευσε επίσης ότι η CAA είχε χρησιμοποιήσει τις πρόσφατες ανανεώσεις της Atol για να επιβάλει ρυθμίσεις εμπιστοσύνης σε ορισμένες επιχειρήσεις, λέγοντας: «Δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια να υπάρξει αποτέλεσμα [στις πρόσφατες ανανεώσεις]».

Ωστόσο, παραδέχτηκε: «Πολλοί από εσάς θα γνωρίζετε ότι η ΥΠΑ έχει επικεντρωθεί στη ρευστότητα και τη σχέση της με τα χρήματα των πελατών [και] αυτή η διαβούλευση ξεκίνησε αυτή τη συζήτηση ευρύτερα».

Ο Budge αναγνώρισε επίσης: «Η διαβούλευση εξετάζει μερικά από τα πιο σημαντικά σχέδια για τη μεταρρύθμιση της Atol στην ιστορία του συστήματος».

«Η ανάλυσή μας έχει δείξει ότι ορισμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν προκαταβολές πελατών για να χρηματοδοτήσουν τις δραστηριότητές τους. Αυτή ήταν μια μακροχρόνια πρακτική, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις μπορεί να απέτυχε να δώσει κίνητρα για ισχυρές χρηματοδοτικές ρυθμίσεις.

«Η ανάλυσή μας πριν από την πανδημία και των αποτυχημένων επιχειρήσεων –όχι μόνο της Monarch και της Thomas Cook αλλά και των μικρότερων και μεσαίων επιχειρήσεων– δείχνει ότι πρέπει να εξετάσουμε προσεκτικά τα μέσα με τα οποία οι ταξιδιωτικές επιχειρήσεις χρηματοδοτούν την οικονομική προστασία», είπεΟ Budge υποστήριξε: «Στόχος μας είναι να βελτιώσουμε την οικονομική ανθεκτικότητα των κατόχων της Atol παράλληλα με την καλύτερη τιμολόγηση κινδύνου. Αυτή η μεταρρύθμιση δεν επιδιώκει να αποτρέψει ορισμένα επιχειρηματικά μοντέλα.

«Οι λογαριασμοί διαχωρισμού και εμπιστοσύνης αποτελούν μέρος της διαβούλευσης. Καθορίσαμε μια υποχρεωτική προσέγγιση που πρότεινε διαχωρισμό ή δεσμό. Προτείναμε διαφορετικές μορφές διαχωρισμού – καταπιστευματικούς λογαριασμούς,  και λογαριασμούς χρημάτων πελατών – [και] μιλήσαμε για τον πλήρη διαχωρισμό και τον μερικό διαχωρισμό.

«Προτείναμε επίσης μια προσαρμοσμένη προσέγγιση, συμπεριλαμβανομένου του διαχωρισμού ή της σύνδεσης ή ενός συνδυασμού των δύο».

Ο Budge σημείωσε ότι η CAA εξετάζει μια συνεισφορά για την προστασία της Atol (APC) με βάση τον κίνδυνο, η οποία θα «χρέωνε καλύτερα τον ατομικό κίνδυνο που θέτει ένας χειριστής».

Η διαβούλευση συγκέντρωσε περισσότερες από 300 απαντήσεις του κλάδου και παραδέχτηκε: «Δεν υπήρξε ισχυρή υποστήριξη για τον διαχωρισμό».

Αλλά πρόσθεσε: « Η πλειοψηφία τάχθηκε υπέρ μιας επιλογής. [Συμφώνησαν ότι τα χρήματα των πελατών θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τις διακοπές αυτού του πελάτη [και] θεώρησαν ότι θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί ένα μεταβλητό APC – ότι όσοι κινδυνεύουν περισσότερο θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα».

Ο Budge υποστήριξε: «Γνωρίζουμε ότι η μεταρρύθμιση αυτής της κλίμακας θα πάρει χρόνο. Θα λάβουμε πλήρως υπόψη τον χρόνο που απαιτείται για την προσαρμογή. Θα δημοσιεύσουμε μια απάντηση στις αρχές του 2022 και θα παρουσιάσουμε τις τελικές προτάσεις το επόμενο έτος. Έχουμε υπόψη μας τις αποφάσεις που μπορεί να λάβει η κυβέρνηση σε άλλους τομείς».