Το τελευταίο εμπόδιο σε μια διαφωνία σχετικά με τις ανησυχίες ότι η υπηρεσία κινητής τηλεφωνίας 5G θα μπορούσε να επηρεάσει τον εξοπλισμό του αεροπλάνου ώθησε μεγάλες διεθνείς αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν πτήσεις προς τις Ηνωμένες Πολιτείες ή να αλλάξουν τα αεροπλάνα που πετούσαν σε αμερικανικά δρομολόγια. Οι Ηνωμένες Πολιτείες δεν είναι οι πρώτες που κυκλοφόρησαν την υπηρεσία 5G.
Δεκάδες άλλα έθνη έχουν εφαρμόσει παρόμοια δίκτυα κινητής τηλεφωνίας, πολλά με παραχωρήσεις όπως η μείωση της ισχύος των δικτύων κοντά σε αεροδρόμια. Υπάρχουν δύο πλευρές σε κάθε σύγκρουση: η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Επικοινωνιών, η οποία εκπροσωπεί τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών, και η Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας, η οποία εκπροσωπεί τις αεροπορικές εταιρείες.
Οι απαντήσεις των αερομεταφορέων στο παγκόσμιο ταξιδιωτικό πρόβλημα κυμαίνονταν τρελά, με την Emirates να περιορίζει δραστικά τις πτήσεις της προς τις Ηνωμένες Πολιτείες προς την Air France, υποδεικνύοντας ότι θα συνεχίσει να λειτουργεί ως συνήθως.
Ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, ήταν ωμος στην εκτίμησή του για το πρόβλημα. Είπε στο CNN ότι ήταν «μία από τις πιο παραβατικές, εντελώς ανεύθυνες» καταστάσεις που είχε δει ποτέ, καθώς περιλάμβανε αποτυχία από την κυβέρνηση, την επιστήμη και τη βιομηχανία.
Μια νέα ζώνη δικτύων 5G επρόκειτο να ενεργοποιηθεί σε όλες τις Ηνωμένες Πολιτείες την περασμένη εβδομάδα από παρόχους ασύρματων δικτύων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των AT&T και Verizon, και ως επί το πλείστον το έκαναν.
Την περασμένη εβδομάδα, η AT&T και η Verizon συμφώνησαν την τελευταία στιγμή να σταματήσουν την έναρξη μιας νέας κυψελοειδούς υπηρεσίας υψηλής ταχύτητας στα σχεδόν κρίσιμα αεροδρόμια. Δεν ήταν αμέσως προφανές εάν οι επηρεαζόμενες αεροπορικές εταιρείες το εξέτασαν αυτό. Το 777 της Boeing, το οποίο χρησιμοποιείται ευρέως από αεροπορικές εταιρείες σε όλο τον κόσμο, έχει προειδοποιηθεί από την FAA και την Boeing ότι η νέα υπηρεσία θα επηρεάσει σημαντικά το αεροπλάνο.
Αρκετές αεροπορικές εταιρείες έχουν δηλώσει ότι θα χρησιμοποιήσουν άλλα αεροπλάνα για να διατηρήσουν τα δρομολόγιά τους αμετάβλητα.
Γιατί; Σε μερικά από τα πιο τακτικά χρησιμοποιούμενα αεροπλάνα παγκοσμίως, έχει εγκατασταθεί ένα συγκεκριμένο σύστημα και οι νέοι ραδιοπύργοι θα μπορούσαν ενδεχομένως να μεταδώσουν λάθος σήματα και να προκαλέσουν σοβαρή ζημιά.
Τα ραδιοϋψόμετρα, συσκευές που μετρούν το ύψος των αεροπλάνων πάνω από το έδαφος και βοηθούν τους πιλότους να προσγειώνονται σε συνθήκες κακής ορατότητας, μοιάζουν με τη χρήση της υπηρεσίας 5G ενός τμήματος του ραδιοφάσματος. Η FCC διαπίστωσε ότι το 5G θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί με ασφάλεια κοντά στην εναέρια κυκλοφορία, γεγονός που τοποθέτησε ένα buffer μεταξύ της ζώνης που χρησιμοποιούν τα αεροπλάνα και της ζώνης 5G. Σύμφωνα με δηλώσεις τους, η Verizon και η AT&T ισχυρίζονται ότι ο εξοπλισμός τους δεν θα παρεμβαίνει στα ηλεκτρονικά συστήματα στα αεροπλάνα.
Σκεφτείτε ένα παλιό smartphone που εξακολουθεί να λειτουργεί υπέροχα. Ένα παλιό καλό τηλέφωνο εξακολουθεί να λειτουργεί άψογα για εφαρμογές που κατασκευάστηκαν τη στιγμή που φτιάχτηκε και μπορεί να πραγματοποιεί τηλεφωνικές κλήσεις και όλα αυτά χρησιμοποιώντας δίκτυα που ήταν σε χρήση τη στιγμή που το αγοράσατε.
Ενώ πλοηγείστε σε μια διαδρομή, το GPS του τηλεφώνου σας ξαφνικά σας λέει ότι βρίσκεστε στη Μελβούρνη και όχι στην πραγματική τοποθεσία στην οποία βρίσκεστε. Με έναν μικρό αριθμό αεροπλάνων, αυτό ακριβώς συμβαίνει. Αν και αυτός ο διακόπτης 5G «Band C» δεν θα επηρεάσει όλα τα αεροπλάνα εξίσου, ορισμένα επιβατικά αεροπλάνα όπως το Boeing 777 και το Boeing 747-8i θα επηρεάσουν, και ορισμένα μπορεί να είναι ιδιαίτερα προσεκτικά.
Την περασμένη Τετάρτη, η Emirates ανακοίνωσε ότι θα σταματήσει τις πτήσεις προς πολλές αμερικανικές πόλεις, αλλά θα συνεχίσει τις πτήσεις προς Λος Άντζελες, Νέα Υόρκη και Ουάσιγκτον.
«Συνεργαζόμαστε στενά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και τις αρμόδιες αρχές για να αμβλύνουμε τις επιχειρησιακές ανησυχίες και ελπίζουμε να επαναλάβουμε τις υπηρεσίες μας στις ΗΠΑ το συντομότερο δυνατό», δήλωσε η κρατική αεροπορική εταιρεία.
Ιδιαίτερη ανησυχία φάνηκε να είναι το Boeing 777 και η Emirates πετά μόνο με αυτό το μοντέλο και το Airbus A380, το οποίο δεν έχει αυτό το πρόβλημα.
Όλες οι Nippon Airways, Japan Airlines, Air India δήλωσαν παρομοίως ότι είχαν ενημερωθεί ότι τα σήματα 5G «μπορεί να παρεμποδίσουν το ραδιοϋψόμετρο που είναι εγκατεστημένο στο Boeing 777». Και ως εκ τούτου, αναστέλλουν επίσης προσωρινά τις υπηρεσίες προς τις ΗΠΑ
Παρόλα αυτά, η Air France δήλωσε ότι θα συνεχίσει να πετά Boeing 777 στα αεροδρόμια των ΗΠΑ. Ωστόσο, δεν εξήγησε γιατί δεν άλλαξε τα αεροπλάνα της όπως έχουν κάνει πολλοί άλλοι αερομεταφορείς.
Η Korean Air, η Cathay Pacific του Χονγκ Κονγκ και η Austrian Airlines ανακοίνωσαν ότι αναδιοργάνωσαν τις πτήσεις που προορίζονταν να χρησιμοποιήσουν 777 με αεροπλάνα διαφορετικού τύπου.
Αρκετές πτήσεις Boeing 777 προς τις Ηνωμένες Πολιτείες ακυρώθηκαν από την British Airways, ενώ άλλες επαναπρογραμματίστηκαν.
Παραδόξως, μία ημέρα αργότερα, την Πέμπτη το CNN ανέφερε ότι όλες οι υπηρεσίες επέστρεφαν στο κανονικό.
Σε ανακοίνωσή της, η Japan Airlines ανέφερε ότι «έλαβε επιβεβαίωση από την FAA (Ομοσπονδιακή Διοίκηση Αεροπορίας) ότι δεν υπάρχει πλέον ανησυχία για τη λειτουργία του Boeing 777» και «θα συνεχίσει να εξυπηρετεί την ηπειρωτική χώρα των ΗΠΑ» ως συνήθως.
Οι πτήσεις θα επαναληφθούν την Πέμπτη, σύμφωνα με την All Nippon, «με βάση την ειδοποίηση της FAA ότι δεν υπάρχει κίνδυνος για την ασφάλεια».
Από την Πέμπτη, η Lufthansa είπε ότι «θα εκτελείται κανονικά και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα με τους προηγουμένως προγραμματισμένους τύπους αεροσκαφών για τις πτήσεις της προς τις Ηνωμένες Πολιτείες».
Η Emirates, η οποία είχε αναστείλει τις πτήσεις προς εννέα αεροδρόμια των ΗΠΑ, ανακοίνωσε την Πέμπτη ότι οι πτήσεις προς Σικάγο, Ντάλας Φορτ Γουόρθ, Μαϊάμι, Νιούαρκ, Ορλάντο και Σιάτλ θα επαναρχίσουν την Παρασκευή.
Σύμφωνα με την αεροπορική εταιρεία, η ειδοποίηση της FAA θα της επιτρέψει «να συνεχίσει με ασφάλεια τις πλήρεις προγραμματισμένες πτήσεις σε όλα τα δρομολόγιά της στις ΗΠΑ το Σάββατο».
Οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών των ΗΠΑ έχουν εκφράσει τη δυσαρέσκειά τους με την FAA των ΗΠΑ, τη ρυθμιστική αρχή αερομεταφορών της χώρας, για τον τρόπο με τον οποίο χειρίστηκαν το πρόβλημα 5G, το οποίο έχει κατασκευαστεί για να λειτουργεί κοντά σε αεροδρόμια σε πολλές χώρες στην Ευρώπη και αλλού στον κόσμο.