Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Booking.com ανακοίνωσε ότι θα περικόψει σχεδόν τρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας παγκοσμίως, καθώς σχεδιάζει να αναθέσει σε εξωτερικούς συνεργάτες σχεδόν όλες τις λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών της.

Η ολλανδική εταιρεία διαθέτει 14 κέντρα εξυπηρέτησης πελατών παγκοσμίως. Τους επόμενους μήνες θα μεταφέρει 12 από αυτά στην εταιρεία εξυπηρέτησης πελατών Majorel, με έδρα το Λουξεμβούργο.

Η Booking.com θα απολύσει τουλάχιστον 2.700 εργαζομένους, στους οποίους θα δοθεί η ευκαιρία να ενταχθούν αρχικά στην Majorel, η οποία ήδη απασχολεί σχεδόν 67.000 άτομα σε όλο τον κόσμο.

Οι περισσότεροι από όσους αποδεχτούν τη μεταγραφή θα λάβουν εξάμηνο συμβόλαιο, αλλά υπάρχει έλλειψη σαφήνειας για τις συνέπειες της άρνησης της μεταγραφής.

Όσοι παραμένουν στην Booking.com στο Άμστερνταμ και στο Μάντσεστερ θα χειριστούν τα πιο περίπλοκα ζητήματα εξυπηρέτησης πελατών και ενδέχεται να παρέχουν βοήθεια σε άλλες ομάδες εντός της εταιρείας.

Η ανακοίνωση δημοσιεύτηκε στον εσωτερικό ιστότοπο κοινωνικής δικτύωσης της πλατφόρμας κρατήσεων ξενοδοχείων. Είναι η δεύτερη μαζική απόλυση από την εταιρεία σε δύο χρόνια.

«Η Booking.com θα διατηρήσει τα εσωτερικά της κέντρα υποστήριξης στο Άμστερνταμ και στο Μάντσεστερ (Ηνωμένο Βασίλειο), ανακοίνωσε η Majorel.

Αυτό θα επιτρέψει στην Booking.com να επικεντρωθεί περισσότερο σε στρατηγικούς τομείς ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ενώ θα συνεχίσει να παρέχει παγκόσμιας κλάσης υποστήριξη πελατών και συνεργατών».

Πολλά μέλη του προσωπικού εξέφρασαν την ανησυχία τους ότι θα χάσουν τα πακέτα απόλυσης εάν αρνηθούν να εργαστούν για τη Majorel, παρόλο που αυτή η εταιρεία θα παρέχει νέες βραχυπρόθεσμες συμβάσεις μόνο σε μέλη του προσωπικού που εργάζονται στην Booking.com για χρόνια.

Κάποιοι φοβούνται ότι η εταιρεία εξυπηρέτησης πελατών με έδρα το Λουξεμβούργο θα προσπαθήσει να τους αναγκάσει να εργαστούν σε άλλες χώρες με χαμηλότερο μισθό και χωρίς καμία προσφυγή για να καταπολεμήσουν την απόφαση.

Εκπρόσωπος της Booking.com απέρριψε τις ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια της εργασίας, λέγοντας στα Ολλανδικά Μέσα ότι όσοι συμφωνούν να εργαστούν για την Majorel θα λάβουν ένα ελάχιστο εξάμηνο συμβόλαιο που αρχίζει το δεύτερο τρίμηνο του έτους μόλις ολοκληρωθεί η μεταγραφή.

Η Booking.com απασχολεί αυτήν τη στιγμή περίπου 5.000 εργαζόμενους στην εξυπηρέτηση πελατών, πάνω από το ένα τρίτο του εργατικού δυναμικού της.

Η εταιρεία είχε 17.500 υπαλλήλους όταν προχώρησε σε περικοπές 4.000 θέσεων εργασίας τον Αύγουστο του 2020, λιγότερο από έξι μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού. Χίλιοι από τους απολυμένους εργαζομένους, είχαν έδρα στην Ολλανδία.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η εταιρεία φέρεται να δέχθηκε κρατική ενίσχυση 100 εκατομμυρίων ευρώ, συμπεριλαμβανομένων 65 εκατομμυρίων ευρώ από την Ολλανδία.
Πριν από την πανδημία του κορωνοϊού, η εταιρεία παρουσίασε κέρδη 4,6 δις ευρώ το 2019.

Όπως ανακοίνωσε η Majorel «η νέα συμφωνία συνεργασίας αναμένεται να ξεκινήσει το δεύτερο τρίμηνο του 2022 μετά τη μεταφορά των κέντρων εξυπηρέτησης από την Booking.com στη Majorel, η οποία υπόκειται σε συνήθεις όρους κλεισίματος, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών εγκρίσεων και της ολοκλήρωσης των διαβουλεύσεων του συμβουλίου εργαζομένων».