Σύνταξη: tourismtoday.gr

Παρά τις πολλές ταλαιπωρίες που αντιμετώπισε η εναέρια κυκλοφορία στην ΕΕ τους πρώτους δύο μήνες του έτους, ο ρυθμός ανάκαμψης ήταν δυναμικός.

Όπως επεσήμανε το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe) στη διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Παλέρμο, αυτό οφείλεται κυρίως στα ταξίδια εσωτερικού.

Δυναμική ανάπτυξη στα περιφερειακά αεροδρόμια

Από το περασμένο καλοκαίρι, ο ρυθμός ανάκαμψη στα περιφερειακά αεροδρόμια ήταν πιο δυναμικός από ό,τι για τα μεγαλύτερα αεροδρόμια και τους κόμβους.
Αυτό πιστώνεται στα εγχώρια ταξίδια που παρέμειναν σε μεγάλο βαθμό χωρίς περιορισμούς και στην ταχύτερη πρόοδο που σημειώθηκε όσον αφορά τη χαλάρωση των περιορισμών στα ενδοευρωπαϊκά και ιδίως στα ταξίδια εντός της ΕΕ.

Αυτό συνέχισε να ισχύει τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2022, παρά την αρνητική επίδραση της παραλλαγής Omicron.

Τα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια ανέκτησαν το 64% του όγκου επιβατών που είχαν πριν από την πανδημία (2019) κατά την περίοδο αυτή.
Αντίθετα, η διατήρηση των ταξιδιωτικών περιορισμών σε πολλές διηπειρωτικές αγορές -ιδίως στην Ασία- είχε ως αποτέλεσμα τα μεγαλύτερα αεροδρόμια και οι κόμβοι να σημειώσουν ανάκαμψη μόλις 53%.

Oι προοπτικές ανάκαμψης

«Συνολικά και με βάση τα τρέχοντα σχέδια των αεροπορικών εταιρειών για τη θερινή περίοδο, οι προοπτικές ανάκαμψης παραμένουν αρκετά καλές για τα περισσότερα περιφερειακά αεροδρόμια της Ευρώπης, δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACI Europe, Olivier Jankovec.

Θα μπορούσαν να δουν τη χωρητικότητα που αναπτύσσουν οι αεροπορικές εταιρείες να ξεπερνά τελικά τα προ πανδημίας επίπεδα μεταξύ +1,2% και +2,2%.

Τα μεγαλύτερα αεροδρόμια θα δουν τη χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών να παραμένει πολύ κάτω από αυτά τα επίπεδα.

Η υψηλή ζήτηση κατά τη θερινή περίοδο είναι ένα άλλο ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί.
Πολλά αεροδρόμια πρέπει να στελεχωθούν για να αντιμετωπίσουν την εποχική κίνηση, ενώ ο ετήσιος όγκος επιβατών εξακολουθεί να είναι χαμηλότερος από τα προ πανδημίας επίπεδα.»

Ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι επιπτώσεις

Επιπλέον, ο Olivier Jankovec προειδοποίησε για πτωτική τάση της εναέριας κυκλοφορίας που αναμένεται τους επόμενους μήνες λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, ειδικά σε χώρες όπως η Κύπρος, της Βαλτικής και η Βουλγαρία.

Αλλά όπως τόνισε «για τα περισσότερα από τα αεροδρόμια της Ευρώπης, αυτοί οι καθοδικοί κίνδυνοι κυκλοφορίας παραμένουν πολύ λιγότερο έντονοι προς το παρόν, καθώς σχετίζονται ουσιαστικά με τις πληθωριστικές πιέσεις που επιταχύνθηκαν από τη σύγκρουση.

Πρόκειται για τον βαθμό στον οποίο η αύξηση των τιμών του πετρελαίου και άλλων βασικών εμπορευμάτων μπορεί να οδηγήσει τις αεροπορικές εταιρείες να αυξήσουν τους ναύλους τους, να μειώσουν το διαθέσιμο εισόδημα για τα νοικοκυριά και να επηρεάσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.»