Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών παρέτεινε τον περιορισμό στη λειτουργία 11 αεροδρομίων στη Νότια Ρωσία έως τις 19 Απριλίου. Αυτά τα αεροδρόμια θα μπορούσαν να χάσουν περισσότερους από 2 εκατομμύρια επιβάτες εάν δεν ανοίξουν ξανά μέχρι το τέλος του μήνα. H κυβέρνηση τους υποσχέθηκε αποζημίωση ύψους 1,5 δισεκατομμυρίων ρούβλια.

Η συνολική επιβατική κίνηση που εξυπηρετήθηκε τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του περασμένου 2021 από 11 αεροδρόμια στη Νότια Ρωσία που έκλεισαν φέτος είναι περίπου 2 εκατομμύρια επιβάτες. Παράλληλα, τους πρώτους μήνες του 2022, η επιβατική κίνηση των ρωσικών αεροπορικών εταιρειών αυξανόταν σταθερά, γεγονός που δίνει κάθε λόγο να πιστεύουμε ότι το 2022 τα αεροδρόμια, αν ήταν ανοιχτά, θα εξυπηρετούσαν ακόμη περισσότερους τουρίστες.

Το αεροδρόμιο Κρασνοντάρ πιθανότατα θα υποστεί τις μεγαλύτερες απώλειες – πέρυσι, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αερομεταφορών, 633.758 ταξιδιώτες χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του τον Μάρτιο-Απρίλιο.

Περίπου 590.000 επιβάτες πέταξαν ή προσγειώθηκαν μέσω του αεροδρομίου της Kριμαίας κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Επίσημα στοιχεία από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αερομεταφορών σχετικά με αυτό δεν παρέχονται, αλλά από ανοιχτές πηγές προκύπτει ότι το πρώτο τρίμηνο του 2021, 610 χιλιάδες άνθρωποι χρησιμοποίησαν τις υπηρεσίες του αεροδρομίου και ένα μήνα αργότερα, στις αρχές Μαΐου 2021, το αεροδρόμιο συνάντησε τον εκατομμυριοστό επιβάτη του. Αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 390 χιλιάδες τουρίστες επισκέφτηκαν το αεροδρόμιο της Κριμαίας τον Απρίλιο και περίπου 200 χιλιάδες άνθρωποι – κάθε μήνα του πρώτου τριμήνου.

Το Rostov-on-Don κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου εξυπηρέτησε 402.243 επιβάτες.

Η υπόλοιπη επιβατική κίνηση – περίπου 180 χιλιάδες επιβάτες – σε άνισα μερίδια πέφτει στα αεροδρόμια Gelendzhik, Belgorod, Bryansk, Lipetsk, Elista και Kursk.

Επιπλέον, πρέπει να σημειωθεί ότι η ρωσική αεροπορική βιομηχανία το 2021 και στις αρχές του 2022 παρουσίασε σταθερή τάση ανάκαμψης και ανάπτυξης. Για παράδειγμα, τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο του 2022, οι ρωσικοί αερομεταφορείς αύξησαν την επιβατική κίνηση κατά μέσο όρο κατά 33%, σε 14 εκατομμύρια επιβάτες.

Παράλληλα, η ανάπτυξη στα δρομολόγια εσωτερικού ανήλθε σε 11% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο-Φεβρουάριο 2021 και η διεθνής επιβατική κίνηση αυξήθηκε τρεις φορές σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Αυτά τα στατιστικά στοιχεία δίνουν λόγο να πιστεύουμε ότι αν δεν είχε αλλάξει ο φορέας ανάπτυξης του κλάδου, τους πρώτους ανοιξιάτικους μήνες θα είχαμε επίσης αύξηση της επιβατικής κίνησης στα προαναφερθέντα αεροδρόμια. Δηλαδή, ακόμη και κάτω από μέτριες υποθέσεις, η επιβατική τους κίνηση τον Μάρτιο-Απρίλιο 2022 θα μπορούσε να είναι τουλάχιστον 2,2 εκατομμύρια άτομα.

Αυτή τη στιγμή, τα αεροδρόμια Anapa, Belgorod, Bryansk, Voronezh, Gelendzhik, Krasnodar, Kursk, Lipetsk, Rostov-on-Don, Simferopol και Elista παραμένουν κλειστά. Οι ισχύοντες περιορισμοί στην εργασία ισχύουν έως τις 19 Απριλίου , ωστόσο, από την καταληκτική ημερομηνία – 24 Φεβρουαρίου – έχουν επανειλημμένα παραταθεί .

Για παράδειγμα, οι αερομεταφορείς δεν είναι πλέον αισιόδοξοι για το επικείμενο άνοιγμα των νότιων αεροδρομίων και απλώς έκλεισαν τις πωλήσεις εισιτηρίων τουλάχιστον έως τον Μάιο.