Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μετά τη δεύτερη συνεχόμενη επιδείνωση, το καταναλωτικό κλίμα στη Γερμανία έφτασε στο ιστορικό χαμηλό, σύμφωνα με μελέτη της GfK.
Οι προσδοκίες των Γερμανών σχετικά με τις οικονομικές προοπτικές και το εισόδημα καθώς και την τάση τους να αγοράζουν μειώθηκαν αισθητά τον Απρίλιο.
Η συνολική κατάσταση είχε πέσει στο χαμηλότερο επίπεδο από την έναρξη των μελετών το 1991.
Η κακή διάθεση πέφτει ακόμη και κάτω από το προηγούμενο χαμηλό από τον Απρίλιο του 2020, την κορύφωση του πρώτου κύματος Covid-19 με εκτεταμένο lockdown.
Ο πόλεμος στην Ουκρανία μειώνει το καταναλωτικό συναίσθημα
Μια σαφώς αξιοσημείωτη αύξηση της τάσης για αποταμίευση τον Απρίλιο επιτάχυνε ακόμη περισσότερο το κραχ, ανέφερε.
«Ο πόλεμος στην Ουκρανία καθώς και ο υψηλός πληθωρισμός έχουν προκαλέσει ένα βαρύ πλήγμα στο καταναλωτικό συναίσθημα, δήλωσε ο ειδικός σε καταναλωτές της GfK, Rolf Bürkl.
Αυτό τελικά διέλυσε τις ελπίδες για ανάκαμψη ως αποτέλεσμα της χαλάρωσης των περιορισμών που σχετίζονται με την πανδημία».
Οι τιμές της ενέργειας έχουν αυξηθεί απότομα λόγω της αβεβαιότητας που προκάλεσε ο πόλεμος στην Ουκρανία και των εκτεταμένων κυρώσεων κατά της Ρωσίας. Κι αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διολισθαίνουν οι προοπτικές εισοδήματος των καταναλωτών.
Οι υψηλοί ρυθμοί πληθωρισμού έχουν μειώσει σημαντικά την αγοραστική δύναμη. Η τελευταία φορά που οι προσδοκίες εισοδήματος ήταν χειρότερες ήταν τον Φεβρουάριο του 2003.
Οι καταναλωτές βλέπουν πραγματικό κίνδυνο ύφεσης
«Μια βιώσιμη ανάκαμψη στο καταναλωτικό κλίμα θα είναι δυνατή μόνο εάν υπάρξουν επιτυχημένες ειρηνευτικές διαπραγματεύσεις στον πόλεμο στην Ουκρανία, υπογραμμίζει ο Rolf Bürkl.
Επί του παρόντος, ωστόσο, οι καταναλωτές διαβλέπουν πραγματικό κίνδυνο ύφεσης.
Μετά από αυτό, η τάση για αγορά μειώθηκε για τρίτη συνεχόμενη φορά.
Εάν πρέπει να δαπανηθούν πολύ περισσότερα για βενζίνη, πετρέλαιο θέρμανσης και φυσικό αέριο, απομένουν αντίστοιχα λιγότεροι οικονομικοί πόροι για άλλες αγορές».