Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι επιπτώσεις από τη σύγκρουση στην Ουκρανία στη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών ήταν αρκετά περιορισμένες συνολικά, ενώ οι επιπτώσεις που σχετίζονται με την Omicron συνέχισαν να περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό στις ασιατικές εγχώριες αγορές.
Αυτό αποκαλύπτει μεταξύ άλλων η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), σχετικά με τα νέα στοιχεία επιβατών για τον Μάρτιο του 2022.
Η συνολική κίνηση τον Μάρτιο του 2022 (μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών ή RPK) αυξήθηκε κατά 76% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021.
Αν και ήταν χαμηλότερη από την αύξηση κατά 115,9% τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση, οι όγκοι τον Μάρτιο ήταν ο πλησιέστερος σε σχέση με το 2019 πριν -τα επίπεδα πανδημίας, στο 41% χαμηλότερα.
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες συνέχισαν να ηγούνται της ανάκαμψης
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες συνέχισαν να ηγούνται της ανάκαμψης, με την κίνηση Μαρτίου να αυξάνεται κατά 425,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, βελτιωμένη έναντι της αύξησης 384,6% τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021.
Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία ήταν σχετικά περιορισμένος εκτός κυκλοφορίας σε /από τη Ρωσία και τις γειτονικές χώρες της σύγκρουσης.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε 224,5% και ο συντελεστής φόρτισης αυξήθηκε κατά 27,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,7%.
Αυξημένη η εγχώρια αεροπορική κίνηση τον Μάρτιο
Η εγχώρια κίνηση τον Μάρτιο του 2022 αυξήθηκε κατά 11,7% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο, πολύ κάτω από τη βελτίωση κατά 60,7% από έτος σε έτος που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο. Αυτό ήταν σε μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα των περιορισμών που σχετίζονται με την Omicron στην Κίνα.
Τα εγχώρια RPK του Μαρτίου μειώθηκαν κατά 23,2% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019.
Οι αερομεταφορείς στην Ευρώπη οδηγούν την άνοδο σε RPK
Τα διεθνή χιλιόμετρα εσόδων επιβατών (RPK) αυξήθηκαν 285,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, υπερβαίνοντας το κέρδος 259,2% που σημειώθηκε τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με την προηγούμενη περίοδο.
Οι περισσότερες περιφέρειες αύξησαν την απόδοση τους σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα, με επικεφαλής τους αερομεταφορείς στην Ευρώπη.
Τα διεθνή RPK τον Μάρτιο του 2022 μειώθηκαν κατά 51,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2019.
2022 έναντι 2019
Η ισχυρή ανάπτυξη του Μαρτίου στους περισσότερους δείκτες σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, βοηθά τη ζήτηση επιβατών να καλύψει τα επίπεδα του 2019.
Τα συνολικά RPK τον Μάρτιο μειώθηκαν κατά 41,3% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, μια βελτίωση σε σύγκριση με την πτώση 45,5% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Η εγχώρια ανάκαμψη συνεχίζει να ξεπερνά αυτή των διεθνών αγορών παρά την οπισθοδρόμηση στην Κίνα.
Οι καθυστερήσεις «φρένο» στον ενθουσιασμό για αεροπορικά ταξίδια
«Με τα εμπόδια στα ταξίδια να μειώνονται στα περισσότερα μέρη, βλέπουμε επιτέλους να υλοποιείται η πολυαναμενόμενη άνοδος της περιορισμένης ζήτησης, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Δυστυχώς, βλέπουμε επίσης μεγάλες καθυστερήσεις σε πολλά αεροδρόμια με ανεπαρκείς πόρους για την αντιμετώπιση των αυξανόμενων αριθμών.
Αυτό πρέπει να αντιμετωπιστεί επειγόντως για να αποφευχθεί η απογοήτευση του ενθουσιασμού για αεροπορικά ταξίδια».
Η «κατσάδα» στην Ολλανδία
Η IATA στην ανακοίνωση της μιλά σε σκληρή γλώσσα για την κυβέρνηση της Ολλανδίας και τα προβλήματα που δημιούργησαν χάος στο αεροδρόμιο Schiphol, χαρακτηρίζοντας ως «εντυπωσιακά τα εμπόδια της Ολλανδίας στην αεροπορική ανάκαμψη», επισημαίνοντας πως οι αυξήσεις 37% στις αερολιμενικές χρεώσεις τα επόμενα τρία χρόνια «θα κοστίσουν θέσεις εργασίας και θα βλάψουν τους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με τον πληθωρισμό των τιμών.»
Όπως υπογραμμίζει «η συνεχιζόμενη ανάκαμψη στα αεροπορικά ταξίδια είναι εξαιρετικά νέα για την παγκόσμια οικονομία, για φίλους και οικογένειες των οποίων οι αναγκαστικοί χωρισμοί τερματίζονται και για τα εκατομμύρια των ανθρώπων που εξαρτώνται από τις αεροπορικές μεταφορές για τα προς το ζην.
Δυστυχώς, ορισμένες κυβερνητικές ενέργειες αναδεικνύονται ως βασικά εμπόδια για την ανάκαμψη. Αυτό αποδεικνύεται πιο εντυπωσιακά στην Ολλανδία.
Το αεροδρόμιο Schiphol επιτρέπεται από τη ρυθμιστική αρχή να εξοφλήσει τον εαυτό του από τις αεροπορικές εταιρείες και τους καταναλωτές για τις απώλειες λόγω COVID-19 με αύξηση 37% στις αερολιμενικές χρεώσεις τα επόμενα τρία χρόνια.
Ταυτόχρονα, το αεροδρόμιο ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες να ακυρώσουν κρατήσεις και νέες πωλήσεις αυτή την εβδομάδα, με τεράστια ταλαιπωρία για τους επιβάτες, ισχυριζόμενοι ότι υπάρχουν ελλείψεις στο προσωπικό του αεροδρομίου, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών ασφαλείας που παρέχονται από την κυβέρνηση.
Και η ίδια η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τους φόρους των επιβατών κατά 400 εκατ. ευρώ ετησίως με δηλωμένο σκοπό την αποθάρρυνση των ταξιδιών.
Το να βλέπεις την ολλανδική κυβέρνηση να εργάζεται για την εξάρθρωση της συνδεσιμότητας, την αποτυχία να παρέχει κρίσιμους επιχειρησιακούς πόρους του αεροδρομίου και να επιτρέψει την αύξηση των τιμών από το αεροδρόμιο του κόμβου είναι μια καταστροφική τριπλή καταστροφή.
Αυτές οι ενέργειες θα κοστίσουν θέσεις εργασίας. Θα βλάψουν τους καταναλωτές που ήδη παλεύουν με τον πληθωρισμό των τιμών. Και θα εξαντλήσουν τους πόρους που χρειάζονται οι αεροπορικές εταιρείες για να επιτύχουν τη δέσμευσή τους για την αειφορία Net Zero.
Η ολλανδική κυβέρνηση έχει ξεχάσει ένα βασικό μάθημα από την κρίση του COVID-19, το οποίο είναι ότι η ποιότητα ζωής όλων υποφέρει χωρίς αποτελεσματική αεροπορική σύνδεση.
Πρέπει να αντιστρέψει την πορεία του και άλλοι δεν πρέπει να ακολουθήσουν το τρομερό παράδειγμά τους.
Για να διασφαλιστεί η ανάκαμψη και τα οικονομικά και κοινωνικά της οφέλη, η άμεση προτεραιότητα είναι να έχουν οι κυβερνήσεις σχέδια για την κάλυψη της αναμενόμενης ζήτησης αυτό το καλοκαίρι.»
Αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είχαν αύξηση 197,1% στην κίνηση του Μαρτίου σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, πάνω από το κέρδος 146,5% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021.
Ενώ η Κίνα και η Ιαπωνία παραμένουν περιοριστικές για τους ξένους επισκέπτες, άλλες χώρες γίνονται πιο χαλαρές, συμπεριλαμβανομένου του Νότου Κορέα, Νέα Ζηλανδία, Σιγκαπούρη και Ταϊλάνδη.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε 70,7% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 24,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 56,6%, το χαμηλότερο μεταξύ των περιοχών.
Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής
Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής αυξήθηκε 245,8% τον Μάρτιο σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, μια βελτίωση σε σύγκριση με την αύξηση 218,2% τον Φεβρουάριο του 2022, σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2021.
Η χωρητικότητα Μαρτίου αυξήθηκε κατά 96,6% σε σχέση με την περσινή περίοδο και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε 31,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,1%.
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής παρουσίασαν αύξηση επισκεψιμότητας 227,8% τον Μάρτιο σε σύγκριση με την περίοδο του 2021, ελαφρώς χαμηλότερη από την άνοδο 237,3% τον Φεβρουάριο του 2022 σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2021.
Η χωρητικότητα αυξήθηκε 91,9% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 31,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 75,4%.
Η κίνηση Μαρτίου αεροπορικών εταιρειών Λατινικής Αμερικής
Η κίνηση του Μαρτίου των αεροπορικών εταιρειών Λατινικής Αμερικής αυξήθηκε κατά 239,9% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021, ελάχιστα άλλαξε από την αύξηση 241,9% τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021.
Η περιοχή επωφελήθηκε από το τέλος των διαδικασιών πτώχευσης για ορισμένους από τους κύριους αερομεταφορείς που εδρεύουν εκεί.
Η χωρητικότητα Μαρτίου αυξήθηκε 173,2% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 15,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,3%, που ήταν ο υψηλότερος συντελεστής φόρτωσης μεταξύ των περιοχών για 18ο συνεχόμενο μήνα.
Αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες είχαν αύξηση 91,8% στα RPK του Μαρτίου σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, βελτιωμένη σε σύγκριση με την ετήσια αύξηση 70,8% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2021.
Η ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών αμφισβητείται από τα χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού στο ηπείρου καθώς και οι επιπτώσεις από την αύξηση του πληθωρισμού.
Τον Μάρτιο του 2022 η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 49,9% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 14,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 64,5%.
Πτώση στην Κίνα
Η εγχώρια κίνηση της Κίνας μειώθηκε κατά 59,1% τον Μάρτιο, σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2021, η οποία ήταν μια μεγάλη αντιστροφή σε σύγκριση με την ετήσια αύξηση 32,8% που καταγράφηκε τον Φεβρουάριο.
Αυτό οφείλεται στα δραστικά lockdown και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς μετά την εξάπλωση του Omicron στη χώρα.
Τα εγχώρια RPK της Ινδίας
Τα εγχώρια RPK της Ινδίας αυξήθηκαν 32,3% σε ετήσια βάση τον Μάρτιο, αντιστρέφοντας έντονα την πτώση 2,4% τον Φεβρουάριο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.