Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η πρόσφατη τάση ισχυρών πωλήσεων δωματίων σε ξενοδοχεία που λειτουργούν με λιγότερο προσωπικό δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Αυτό υποστηρίζει ο Jan Freitag Διευθυντής Αναλύσεων Αγοράς Φιλοξενίας στην CoStar, επισημαίνοντας πως τα ξενοδοχεία αναγκάζονται να κάνουν περισσότερα με λιγότερο προσωπικό.
Η ξενοδοχειακή βιομηχανία των ΗΠΑ δημιούργησε περισσότερα από 16 δις δολάρια σε έσοδα από δωμάτια τον Απρίλιο, αλλά το έκανε με μόνο 1,7 εκατομμύρια υπαλλήλους στον τομέα των καταλυμάτων, σύμφωνα με το Bureau of Labor Statistics (BLS).
Μεταξύ 2010 και 2019, τα ετήσια έσοδα από δωμάτια ανά υπάλληλο αυξήθηκαν από 4.775 δολάρια σε 6.813 ή περίπου 4% ετησίως.
Τους τελευταίους 12 μήνες, μεταξύ Απριλίου 2021 και Απριλίου 2022, ο ετήσιος ρυθμός αύξησης εκτινάχθηκε στο 62%.
Η αλλαγή στην εξίσωση παραγωγικότητας εργαζομένων
Η αλλαγή στην εξίσωση της παραγωγικότητας των εργαζομένων αντανακλά τη δραστική αλλαγή στα έσοδα των ξενοδοχείων και στον αριθμό του προσωπικού από την έναρξη της πανδημίας.
Τον Απρίλιο του 2019, η BLS κατέγραψε 2,1 εκατομμύρια εργαζόμενους στον τομέα των καταλυμάτων. Αλλά τον Απρίλιο του 2022, ο αριθμός αυτός συρρικνώθηκε σε 1,7 εκατομμύρια.
Οι ελλείψεις εργαζομένων, οι αυξήσεις μισθών και τα ξενοδοχεία που αναγκάζονται να περιορίσουν τις υπηρεσίες είναι τα κύρια θέματα που απασχολούν στα συνέδρια του κλάδου της φιλοξενίας και υποδεικνύουν τη σοβαρότητα και το βάθος αυτού του ζητήματος.
Ελλείψεις προσωπικού και τα έσοδα από δωμάτια στα ύψη
Την ίδια στιγμή που σχεδόν κάθε ξενοδοχείο αντιμετωπίζει ελλείψεις προσωπικού, τα έσοδα από τα δωμάτια έχουν αυξηθεί στα ύψη.
- Μια πλήρως στελεχωμένη βιομηχανία τον Απρίλιο του 2019 απέφερε 14,3 δις δολάρια σε μηνιαία έσοδα.
- Τρία χρόνια αργότερα, και με 300.000 λιγότερους εργαζομένους, η βιομηχανία παρήγαγε έσοδα 16,3 δις δολαρίων.
Το ποσοστό διακοπής εργαζομένων στη βιομηχανία δεν ήταν ποτέ τόσο μεγάλο.
Την ίδια στιγμή που οι πελάτες πληρώνουν υψηλότερες τιμές, τα ξενοδοχεία αναγκάζονται να περικόψουν τις υπηρεσίες, λόγω έλλειψης προσωπικού. Από το ωράριο καθαριότητας μέχρι το ωράριο εστιατορίου.
Η απειλή με τις αρνητικές επιπτώσεις
Όπως υπογραμμίζει ο Jan Freitag το ερώτημα είναι πόσο μπορεί να διατηρηθεί αυτή η τάση που απειλεί με αρνητικές επιπτώσεις.
«Αν οι επισκέπτες σε ξενοδοχεία διαμαρτυρηθούν για το υψηλότερο κόστος και τις λιγότερες υπηρεσίες, αυτό μεταφράζεται σε χαμηλότερους βαθμούς ικανοποίησης τους», τονίζει χαρακτηριστικά.
Ο αναλυτής επισημαίνει ότι στο μέλλον, οι ξενοδόχοι πρέπει να λύσουν την πρόκληση του προσωπικού, εάν θέλουν να αποκομίσουν τα οφέλη από την συνεχιζόμενη άνοδο.
Και εκτιμά πώς «η διατήρηση της παραγωγικότητας σε αυτό το επίπεδο στελέχωσης δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Είτε οι επισκέπτες θα αρνηθούν να πληρώσουν υψηλότερα ποσά και θα μειωθούν, είτε τα επίπεδα προσωπικού θα αυξηθούν και τότε ο αριθμός εσόδων ανά εργαζόμενο θα μειωθεί ξανά σε πιο ισορροπημένα επίπεδα.»