Σε 6 άξονες εδράζεται το εθνικό στρατηγικό σχέδιο του τουρισμού, τη μορφοποίηση του οποίου ολοκληρώνουν ο υπουργός Οικονομίας Μεταφορών Υποδομών Ναυτιλίας και Τουρισμού κ. Γιώργος Σταθάκης και η καθ’ ήλην  αρμόδια αν. υπουργός Τουρισμού κα Έλενα Κουντουρά.

Σύμφωνα με το πρωτόλειο κείμενο που έχει ήδη διαμορφωθεί (η ολοκλήρωση του τοποθετείται μέχρι τα τέλη του τρέχοντος καλοκαιριού ούτως ώστε να ξεκινήσει νωρίς η προετοιμασία της επόμενης τουριστικής περιόδου), οι βασικοί άξονες της νέας εθνικής στρατηγικής της χώρας  για τον τουρισμό επιμερίζονται ως εξής:

Ο πρώτος αφορά την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Ήδη από φέτος, κορυφαίοι tour operators  της παγκόσμιας αγοράς, επεκτείνουν την ενεργή τους περίοδο από 180 στις  215 ημέρες. «Θέλουμε τουρισμό δώδεκα μήνες το χρόνο» επισημαίνει στην «Ε», η κα Έλενα Κουντουρά. Στο πλαίσιο αυτό προχωρά σχέδιο με την TUI που θα τεθεί σε εφαρμογή στα Δωδεκάνησα.

Ο δεύτερος εστιάζει στην ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού, θαλάσσιο, ιατρικό, συνεδριακό, θρησκευτικό πολιτιστικό, City Break, αθλητικό κλπ. που θα συμβάλλουν αποφασιστικά, αφ’ ενός στην περαιτέρω εδραίωση της επέκτασης της περιόδου, και αφ’ εταίρου θα ωφελήσουν περιοχές της Ελλάδας που σήμερα δεν βρίσκονται στο προσκήνιο ως προορισμοί  διεθνούς ενδιαφέροντος.

Το άνοιγμα νέων αγορών αποτελεί τον τρίτο άξονα του σχεδίου, με στόχο τη δημιουργία νέων τουριστικών προϊόντων, συνδέοντας τον πολυθεματικό τουρισμό, τον πολιτισμό και την ελληνική ιστορία. Στόχος της πολιτείας είναι η διείσδυση σε νέες αγορές, δημιουργώντας νέα τουριστικά προϊόντα. Τα Μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα ιερά προσκυνήματα, η πλούσια πολιτιστική κληρονομιά, της χώρας δύναται να προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες και να προσελκύσουν 12μηνο τουρισμό που αποτελεί βασική και κεντρική προτεραιότητα της Ελλάδας. «Στρεφόμαστε σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Βραζιλία, ο Καναδάς, η Κορέα, οι χώρες της Μέσης Ανατολής. Πυκνώνουμε τις ήδη υπάρχουσες πτήσεις και ανοίγουμε νέες απευθείας αεροπορικές συνδέσεις με χώρες οι οποίες μπορούν να ενισχύσουν σημαντικά το τουριστικό ρεύμα στη χώρα μας. Σε σχέση με τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής της φετινής σαιζόν θα στηρίξω προσωπικά με πολιτικές και εμπορικές κινήσεις την αγορά της Αμερικής, Γερμανίας και των Αραβικών Χωρών» σημειώνει η κα Κουντουρά συμπληρώνοντας ότι ήδη σχεδιάζεται η   στελέχωση του ΕΟΤ που αποτελεί τον εκτελεστικό βραχίονα της τουριστικής πολιτικής όπου απαιτείται, ενώ μελετάται και η ίδρυση νέων γραφείων σε αναδυόμενες αγορές

Η κωδικοποίηση της τουριστικής νομοθεσίας αποτελεί τον τέταρτο στόχο της κυβέρνησης. Η κωδικοποίηση θα περιλαμβάνει και νομοθετικές πρωτοβουλίες για την ξεκάθαρη περιγραφή αρμοδιοτήτων και διατάξεων που θα διευκρινίζουν και θα συμπληρώνουν τα νομοθετικά κενά σε όλα τα επίπεδα της νέας τουριστικής πολιτικής.

Ο πέμπτος άξονας εστιάζει στη συνεργασία του υπουργείου με την περιφέρεια, την τοπική αυτοδιοίκηση και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για ένα ενιαίο τουριστικό σχεδιασμό και μια ενιαία τουριστική προβολή στην Ελλάδα και το εξωτερικό, ώστε να δημιουργηθεί ένα εθνικό τουριστικό brand.

Επιδιώκεται (6ος άξονας) η προσέλκυση επενδύσεων με αφετηρία τον τουριστικό τομέα και κατ επέκταση σε κλάδους που έχουν σχέση με τον τουρισμό. Στόχος του κράτους είναι να εδραιωθεί η Ελλάδα στις πέντε πρώτες θέσεις της παγκόσμιας τουριστικής κατάταξης.

Του Χάρη Ντιγριντάκη