Στη γενιά των Gen Z ταξιδιωτών φαίνεται πως προσανατολίζεται όλο και μεγαλύτερη μερίδα της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Οι ταξιδιώτες Gen Z σε όλο τον κόσμο έχουν μια αίσθηση οικονομικής εμπιστοσύνης για ταξίδια που έχουν “παγώσει” στο χρόνο, ενώ οι ηθικές προσδοκίες τους για ταξιδιωτικές εμπειρίες συνέχισαν να αυξάνονται και η ψηφιακή τους συνδεσιμότητα έχει εντείνει την επιθυμία να είναι πρωτοπόροι, σύμφωνα με νέα έκθεση του YouGov.

Δεν είναι διατεθειμένοι να συμβιβαστούν με αυτό που είχαν συνηθίσει όταν ταξίδευαν με τους γονείς τους, ίσως τις πολυτελείς εμπειρίες και η διαμονή σε πιο όμορφα μέρη.

Οι Gen Zs θα προσπαθήσουν να κάνουν ό,τι μπορούν για να διατηρήσουν ένα παρόμοιο επίπεδο ταξιδιωτικής εμπειρίας όπως έχουν συνηθίσει.

Όσοι προέρχονται από περιβάλλοντα μεσαίου έως υψηλού εισοδήματος, των οποίων οι πρώτες ταξιδιωτικές εμπειρίες ήταν με τις οικογένειές τους, είχαν τις πρώτες εντυπώσεις ταξιδιού με βιωματικές και οικονομικές παραμέτρους που ήταν πολύ ευρύτερες από την πραγματικότητα του ταξιδιού ως νεαρός ενήλικας, με φίλους, συνεργάτες, ή μόνος.

Στη συνέχεια, τα πιο διαμορφωτικά χρόνια ταξιδιού τους επηρεάστηκαν από έναν παράγοντα που κανένας από τους παλαιότερους τομείς δεν έπρεπε να βιώσει – ένα παγκόσμιο lockdown.

Πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα

Οι ταξιδιώτες Gen Z παραμένουν τώρα κάπως κολλημένοι στο παρελθόν τους, σε προσδοκίες που είχαν τεθεί στα νεότερα τους χρόνια, χωρίς να έχουν ακόμη βιώσει την πραγματικότητα για το πώς θα είναι τα ανεξάρτητα ταξίδια.

Ως εκ τούτου είτε οφείλεται σε εκκρεμή ταξιδιωτική επιθυμία είτε σε υψηλές προσδοκίες που παραμένουν ανέγγιχτες, οι Gen Z είναι πιο πρόθυμοι να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια σε σύγκριση με εκείνους άνω των 25 ετών, πρωτοστατώντας μεταξύ των ηλικιακών τομέων που ξοδεύουν περισσότερα για ταξίδια φέτος.

  • Συνολικά, το 21% των ενηλίκων παγκοσμίως σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα σε ταξιδιωτικά προϊόντα και υπηρεσίες τους επόμενους 12 μήνες.
  • Το ποσοστό απόκρισης των Gen Z καταγράφηκε στο 26% με τους millennials να ακολουθούν πολύ πίσω στο 25%.

Αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών

Σχεδόν οι μισοί από τους Gen Z αναζητούν αυθεντικές εμπειρίες που είναι αντιπροσωπευτικές της τοπικής κουλτούρας σε σύγκριση με τους παλαιότερους ομολόγους τους.

Στην πραγματικότητα, λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο των Gen Z δήλωσαν ότι δίνουν προτεραιότητα στη δαπάνη χρημάτων σε τοπικές επιχειρήσεις και παραγωγή προϊόντων όταν ταξιδεύουν, κάτι που είναι εξίσου αντίστοιχο με τους άνω των 25 ετών, που έχουν μεγαλύτερη οικονομική ελευθερία.

Ταξίδια με κάποιο σκοπό

Οι Gen Zs είναι επίσης πιο πιθανό να ενδιαφέρονται να ταξιδέψουν με έναν σκοπό, όπως ο εθελοντισμός και ο οικολογικός τουρισμός, ο οποίος και πάλι τροφοδοτείται από την επιθυμία να κάνει κάτι ουσιαστικό και να δώσει πίσω στην κοινότητα.

Oι ταξιδιώτες της γενιάς Gen Z έχουν πάθος να κατανοούν περισσότερα για άλλους πολιτισμούς και να δημιουργούν «πραγματικές εμπειρίες ζωής» κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, όπως η σύνδεση με την τοπική κληρονομιά και τους ανθρώπους.

Έχουν επίσης μεγαλύτερες προσδοκίες για μοναδικές περιπετειώδεις εμπειρίες, όπως απομακρυσμένους προορισμούς μακριά από πλήθη ή ψυχικές και σωματικές προκλήσεις σε άγνωστα μέρη.

Οι Gen Z ταξιδιώτες επενδύουν στο μετασύμπαν

Παράλληλα, τα επίπεδα συνειδητοποίησης του μετασύμπαντος είναι επί του παρόντος τα υψηλότερα μεταξύ των καταναλωτών των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου, και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους καταναλωτές Gen Z.

Καθώς τα brands επενδύουν ολοένα και περισσότερο στο μετασύμπαν, αυτό θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να φιλοδοξούν, να εξερευνήσουν και να σχεδιάσουν λεπτομερώς έναν προορισμό.

H επιρροή των κοινωνικών μέσων δικτύωσης

Ταυτόχρονα, παρόλο που οι συστάσεις από την οικογένεια και τους φίλους είναι το πιο ισχυρό εργαλείο επιρροής για έναν προορισμό, οι κριτικές που βρίσκονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι κρίσιμες για την τελική λήψη αποφάσεων του Gen Z.

Επειδή η Gen Z είναι η πρώτη γενιά που έχει 24/7 πρόσβαση στο διαδίκτυο και ψηφιακή συνδεσιμότητα από τη γέννησή της, βλέπουν τον φυσικό και τον ψηφιακό κόσμο ως μια απρόσκοπτη συνέχεια εμπειριών. Παρά το γεγονός ότι το 63% των διεθνών Gen Z ανησυχούν για το χρόνο που αφιερώνουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εξακολουθούν να αναγνωρίζουν τη βαθύτερη σύνδεση και την εξάρτησή τους από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αυτό με τη σειρά του επηρεάζει τις προσδοκίες τους σχετικά με την επιθυμία για απρόσκοπτη συνδεσιμότητα στο σπίτι και ενώ ταξιδεύουν.

Επιπλέον, ως υπερσυνδεδεμένη γενιά, οι παγκόσμιοι Gen Z είναι πιο πιθανό να γνωρίζουν νέα και αναδυόμενα γεγονότα. Ως εκ τούτου, το να μοιράζονται τις νέες κοινωνικές εμπειρίες και τις περιπέτειές τους με τους συνομηλίκους τους αποτελεί υψηλή προτεραιότητα, ειδικά εάν αισθάνονται ότι έχουν ανακαλύψει πράγματα πρώτα, καθώς συχνά επιθυμούν να αισθάνονται ότι είναι μπροστά από την καμπύλη στη γνώση των τάσεων.