
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) του Ηνωμένου Βασιλείου ζητά από το αεροδρόμιο Χίθροου του Λονδίνου να μειώσει τις χρεώσεις επιβατών τα επόμενα πέντε χρόνια.
Η CAA εξέδωσε σήμερα τελικές προτάσεις για τα μέγιστα τέλη που μπορεί να χρεώσει ο κόμβος του Λονδίνου στους αερομεταφορείς για πέντε χρόνια.
Η μέση μέγιστη τιμή ανά επιβάτη που θα πληρώσουν οι αεροπορικές εταιρείες στο Χίθροου θα μειωθεί από 30,19 λίρες σήμερα σε 26,31 λίρες το 2026. Αυτό ισοδυναμεί με ετήσια μείωση 6%.
Ωστόσο, το Χίθροου είπε ότι η CAA «υποτίμησε ό,τι χρειάζεται για να προσφέρει μια καλή εξυπηρέτηση επιβατών» και προειδοποίησε ότι η προτεινόμενη μείωση των τελών θα οδηγούσε σε «χειρότερη εμπειρία» για τους ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο.
Το Χίθροου θέλει να χρεώνει τις αεροπορικές εταιρείες με 43 λίρες για κάθε επιβάτη που διακινείται για να ανοικοδομήσει τα οικονομικά του μετά την πανδημία.
Από την πλευρά του ο Richard Moriarty, διευθύνων σύμβουλος της CAA, δήλωσε ότι «η σημερινή ανακοίνωση αφορά το να κάνουμε το σωστό για τους καταναλωτές.
Ακούσαμε πολύ προσεκτικά τόσο το αεροδρόμιο του Χίθροου όσο και τις αεροπορικές εταιρείες που έχουν διαφορετικές απόψεις μεταξύ τους σχετικά με το μελλοντικό επίπεδο χρεώσεων.
Η ανεξάρτητη και αμερόληπτη ανάλυση μας εξισορροπεί τις προσιτές χρεώσεις για τους καταναλωτές, επιτρέποντας παράλληλα στο Χίθροου να κάνει την επένδυση που χρειάζεται για το μέλλον».
Το προτεινόμενο νέο ανώτατο όριο για τις χρεώσεις του Χίθροου θα τεθεί σε διαβούλευση αργότερα αυτό το καλοκαίρι με την CAA να λάβει την τελική απόφαση για το ανώτατο όριο το φθινόπωρο.
Όπως υπογράμμισε ο John Holland-Kaye, Διευθύνων Σύμβουλος του Χίθροου «η CAA συνεχίζει να υποτιμά ό,τι χρειάζεται για να προσφέρει μια καλή εξυπηρέτηση επιβατών, τόσο ως προς το επίπεδο επένδυσης και λειτουργικού κόστους που απαιτούνται όσο και ως προς το δίκαιο κίνητρο που απαιτείται για τους ιδιώτες επενδυτές να τη χρηματοδοτήσουν.
Χωρίς διορθώσεις, αυτά τα στοιχεία της πρότασης της CAA θα έχουν ως αποτέλεσμα οι επιβάτες να έχουν χειρότερη εμπειρία στο Χίθροου καθώς οι επενδύσεις στην υπηρεσία τελειώνουν.
Θα χρειαστούμε χρόνο για να αξιολογήσουμε την πρόταση της ΥΠΑ με περισσότερες λεπτομέρειες και θα παράσχουμε μια περαιτέρω βασισμένη σε στοιχεία απάντηση σε αυτήν την τελευταία διαβούλευση.
Υπάρχει ακόμη χρόνος για την CAA να το διορθώσει με ένα σχέδιο που βάζει τους επιβάτες σε προτεραιότητα και ενθαρρύνει όλους στον κλάδο να συνεργαστούν για την καλύτερη εξυπηρέτηση του ταξιδιωτικού κοινού.»