Η Κίνα είναι μακράν η χώρα της οποίας οι υπήκοοι ξοδεύουν παραδοσιακά τα περισσότερα στο εξωτερικό όταν ταξιδεύουν.

Πριν από πέντε χρόνια, ενώ οι τουρίστες από τη Γαλλία, την Αγγλία και τη Γερμανία ξόδεψαν 41, 64 και 81 δισ. δολάρια αντίστοιχα για δραστηριότητες αναψυχής στο εξωτερικό, οι Κινέζοι ξόδεψαν 261 δισ. δολάρια.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι η μέση δαπάνη των πολιτών της Ασίας ήταν διπλάσια, πριν από την πανδημία. Σήμερα πολλές χώρες σχεδιάζουν να αναπτύξουν μια στρατηγική για την προσέλκυση και την προώθηση αυτής της σημαντικής πηγής εισοδήματος.

Μόλις ξεπεραστούν οι περιορισμοί για μετακίνηση σε άλλες πόλεις, η Κίνα έχει αρχίσει να ανάβει τις μηχανές των εγχώριων ταξιδιών. Μια πρόσφατη ανάλυση δείχνει ότι το 2022, 60 εκατ. Κινέζοι πολίτες θα ταξιδέψουν σε προορισμούς επισκεπτόμενοιτα καταστήματα των μεγάλων πρωτευουσών του κόσμου.

Η κινεζική τουριστική αγορά είναι μια κυρίαρχη δύναμη στα πρότυπα του παγκόσμιου τουρισμού και οι δυνατότητες ανάπτυξής της είναι τεράστιες.

Πρότυπα συμπεριφοράς των Κινέζων ταξιδιωτών

Τα πρότυπα συμπεριφοράς τους διαφέρουν πολύ από ταξιδιώτες από άλλες χώρες. Η διάθεση αυτών των τουριστών για αγορές είναι γνωστή, εκτός από αυτό και για να τραβήξουν την προσοχή τους, είναι καλό να γνωρίζουμε ότι :

  • H συντριπτική πλειοψηφία των ταξιδιωτών προέρχεται από τη μεσαία τάξη.
  • Tαξιδεύει μέσω ταξιδιωτικών πρακτορείων.
  • O μέσος όρος ηλικίας τους είναι 34 ετών.
  • Tις περισσότερες φορές ταξιδεύουν ομαδικά.

Όσον αφορά στο να βάλουν τα χέρια στις τσέπες, αυτοί οι πολίτες το κάνουν κυρίως για να φέρουν πίσω στη χώρα τους αντικείμενα που απέκτησαν στα σημεία προορισμού.

Η επίτευξη σταθερής και τακτικής ροής Κινέζων επισκεπτών έχει γίνει προτεραιότητα για τις χώρες που προσελκύουν την προσοχή τους, λόγω της συμβολής στην τοπική βιομηχανία και του εμπορίου που αντιπροσωπεύει αυτή η ανθρώπινη ροή και των επιπτώσεων που επιτυγχάνονται μέσω της αλληλεπίδρασης με αυτούς τους επισκέπτες.

Η μέση αξία των τουριστικών δαπανών για αγορές από Κινέζους τουρίστες υπερβαίνει τα 4.000 δολάρια ανά ταξίδι και ταξιδιώτη στην Ευρώπη και τα 5.000 στις Ηνωμένες Πολιτείες.

Τα εσωτερικά στοιχεία της Κίνας εκτιμούν ότι το 16% του εισοδήματος των νοικοκυριών της μεσαίας τάξης πηγαίνει σε εγχώρια ή ξένα ταξίδια αναψυχής. Έτσι, η τοποθέτηση του προορισμού κάποιου στον χάρτη των κινεζικών προτιμήσεων όταν ταξιδεύει έχει καταστεί επιτακτική για πολλές χώρες.