Σαφής βελτίωση στα στοιχεία της επιβατικής κίνησης από έτος σε έτος για τη Finnair, χωρίς σημαντικές αλλαγές στα συνολικά στοιχεία από μήνα σε μήνα. Οι ισχυρές επιδόσεις φορτίου συνεχίστηκαν τον Σεπτέμβριο.
Τον Σεπτέμβριο, η Finnair μετέφερε 890.500 επιβάτες, αριθμός που ήταν 198,7% περισσότεροι από τον Σεπτέμβριο του 2021. Ο αριθμός των επιβατών τον Σεπτέμβριο του 2022 ήταν 1,1% περισσότεροι από τον Αύγουστο του 2022 (τα μηνιαία στοιχεία δεν είναι πλήρως συγκρίσιμα καθώς ήταν μια μέρα λιγότερο Τον Σεπτέμβριο).
Ο αντίκτυπος του COVID-19, συμπεριλαμβανομένων των αυστηρών ταξιδιωτικών περιορισμών που επιβλήθηκαν από πολλές χώρες, εξακολουθούσε να επηρεάζει τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης και ήταν ιδιαίτερα ορατός στα στοιχεία της Ασίας.
Ο ρωσικός εναέριος χώρος έκλεισε στα τέλη Φεβρουαρίου λόγω των αντικυρώσεων που σχετίζονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία, που οδήγησαν σε ακυρώσεις δρομολογίων και συχνοτήτων στην ασιατική κίνηση. Χάρη στην ισχυρή ζήτηση για φορτίο, η Finnair, ωστόσο, συνέχισε να δραστηριοποιείται στους περισσότερους από τους ασιατικούς προορισμούς της παρά τα μεγαλύτερα δρομολόγια.
Έτσι, ο αρνητικός αντίκτυπος του κλεισίματος του εναέριου χώρου στα μεγέθη της επιβατικής κίνησης της Ασίας, που είχαν ήδη επηρεαστεί από την πανδημία, παρέμεινε μέτρια τον Σεπτέμβριο. Τα αναφερόμενα στοιχεία κυκλοφορίας βάσει απόστασης δεν λαμβάνουν υπόψη τις μεγαλύτερες διαδρομές που προκαλούνται από το κλείσιμο του εναέριου χώρου, καθώς βασίζονται στην απόσταση Μεγάλου Κύκλου.
Η συνολική χωρητικότητα, μετρούμενη σε Διαθέσιμα Χιλιόμετρα Καθισμάτων (ASK), αυξήθηκε τον Σεπτέμβριο κατά 117,5% από έτος σε έτος, αλλά μειώθηκε κατά 2,3% σε μηνιαία βάση. Η Finnair εκτελούσε, κατά μέσο όρο, 268 καθημερινές πτήσεις (συμπεριλαμβανομένου μόνο φορτίου), οι οποίες ήταν 86,1% περισσότερες από τον Σεπτέμβριο του 2021 και 5,9% περισσότερες από τον Αύγουστο του 2022.
Οι διαφορές μεταξύ των στοιχείων χωρητικότητας σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2021 εξηγούνται από το μεγαλύτερο μέσο στάδιο διάρκεια των πτήσεων που εκτελούνται και με το μεγαλύτερο εύρος των αεροσκαφών που εκτελούνται.
Η κίνηση της Finnair, μετρούμενη σε Χιλιόμετρα Επιβατών (RPKs), αυξήθηκε κατά 306,4% σε ετήσια βάση, αλλά μειώθηκε κατά 4,9% σε μηνιαία βάση. Ο Συντελεστής Φορτίου Επιβατών (PLF) αυξήθηκε κατά 35,2% μονάδες από έτος σε έτος, αλλά μειώθηκε κατά 2,1% μονάδες σε μηνιαία βάση στο 75,7%.
Η αύξηση ASK στην κίνηση στην Ασία ήταν 136,3% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα του Βόρειου Ατλαντικού αυξήθηκε κατά 67,4%. Στην ευρωπαϊκή κίνηση, τα ASK αυξήθηκαν κατά 147,5%. Οι ΑΣΚ στην κίνηση εσωτερικού αυξήθηκαν κατά 39,4%.
Τα RPK αυξήθηκαν στην κίνηση στην Ασία κατά 827,9%, στην κίνηση στον Βόρειο Ατλαντικό κατά 578,7%, στην κίνηση στην Ευρώπη κατά 201,5% και στην κίνηση εσωτερικού κατά 53,9% σε ετήσια βάση.
Τον Σεπτέμβριο, το PLF βελτιώθηκε ιδιαίτερα στην κίνηση στην Ασία (76,1%) και στην κίνηση στον Βόρειο Ατλαντικό (65,4%) από έτος σε έτος. Το PLF ήταν 79,8% στην ευρωπαϊκή κίνηση και 78,0% στην κίνηση εσωτερικού.
Ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε στην ασιατική κίνηση κατά 828,8% από έτος σε έτος. Στην κίνηση του Βορείου Ατλαντικού, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 559,0%. Στην ευρωπαϊκή κίνηση, ο αριθμός των επιβατών αυξήθηκε κατά 197,2% και στην εσωτερική κίνηση κατά 81,7%.
Παρά το κλείσιμο του ρωσικού εναέριου χώρου, τα περισσότερα στοιχεία φορτίου βελτιώθηκαν από έτος σε έτος και παρέμειναν κοντά στα στοιχεία του Αυγούστου του 2022 τον Σεπτέμβριο. Τα διαθέσιμα προγραμματισμένα τονοχιλιόμετρα φορτίου αυξήθηκαν κατά 63,2% σε ετήσια βάση (μειώθηκαν κατά 7,9% σε μηνιαία βάση) και τα έσοδα από τα προγραμματισμένα τονοχιλιόμετρα φορτίου αυξήθηκαν κατά 36,8% (μειώθηκαν κατά 0,3% σε μηνιαία βάση), και τα δύο λόγω ο αντίκτυπος της πανδημίας COVID-19 στις προγραμματισμένες πτήσεις τον Σεπτέμβριο του 2021. Τα διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα που σχετίζονται με το φορτίο αυξήθηκαν κατά 0,1% σε ετήσια βάση (μειώθηκαν κατά 8,3% από μήνα σε μήνα), αλλά τα έσοδα τονοχιλιόμετρα μειώθηκαν κατά 19,8% ( μειώθηκε κατά 0,8% σε μηνιαία βάση). Αυτά τα στοιχεία περιλαμβάνουν επίσης τις πτήσεις μόνο για φορτίο, οι οποίες, ωστόσο, αντικαταστάθηκαν σχεδόν εξ ολοκλήρου από τακτικές επιβατικές πτήσεις που μετέφεραν φορτίο τον Σεπτέμβριο.
Τον Σεπτέμβριο, το 84,5% όλων των πτήσεων της Finnair έφτασαν εντός προγράμματος (92,7%). Οι επιδόσεις στην ώρα μειώθηκαν από έτος σε έτος και επηρεάστηκαν από διάφορες προκλήσεις ικανότητας στο ευρωπαϊκό σύστημα αερομεταφορών. Ωστόσο, ο κόμβος του Ελσίνκι της Finnair λειτουργεί καλά και η σχετική έγκαιρη απόδοση της Finnair ήταν καλή.