Πολλοί επισκέπτες ισχυρίζονται ότι θα προτιμούσαν να μείνουν σε ξενοδοχεία φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο πρόσφατη μελέτη από το Washington State University’s Carson College of Business αποκαλύπτει ότι τα καταλύματα δεν ανταμείβονται οικονομικά για τη λήψη διαπίστευσης για πράσινες επιχειρηματικές πρακτικές.
Οι ερευνητές αξιολόγησαν οικονομικά δεδομένα από ξενοδοχεία για μια περίοδο πέντε ετών με ή χωρίς ελέγχους τρίτων για δραστηριότητες όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η εξοικονόμηση νερού και η ανακύκλωση.
Αν και η παρουσίαση συγκρίσιμων πληροφοριών τιμολόγησης και η διδασκαλία των πελατών σχετικά με το τι σημαίνει η πράσινη πιστοποίηση θα αυξήσει τις μελλοντικές πωλήσεις, είπαν οι ερευνητές, τα ξενοδοχεία με πράσινη πιστοποίηση δεν τα πήγαν καλύτερα από τα ξενοδοχεία χωρίς την πιστοποίηση.
Σύμφωνα με την Christina Chi, καθηγήτρια διαχείρισης επιχειρήσεων φιλοξενίας στο Κολλέγιο Επιχειρήσεων Carson του Washington State University και την επικεφαλής συγγραφέα της μελέτης, «Η εργασία μας διερευνά το χάσμα μεταξύ της πρόθεσης των πελατών να επισκεφτούν φιλικά προς το περιβάλλον ξενοδοχεία και του πού κάνουν κράτηση για νύχτες».
Αυτό είναι ένα κρίσιμο ζήτημα για τον τουριστικό τομέα, ο οποίος δέχεται πιέσεις τόσο εντός όσο και εκτός του κλάδου να γίνει πιο βιώσιμος.
Ευρήματα σχετικά με τις φιλικές προς το περιβάλλον πιστοποιήσεις
Οι υποψήφιοι πελάτες πίστευαν ότι τα ξενοδοχεία με πράσινη πιστοποίηση ήταν πιο ακριβά από άλλα καταλύματα, κάτι που διαψεύστηκε από τη μελέτη.
Παράλληλα, ήταν μπερδεμένοι σχετικά με το τι σημαίνει πράσινη πιστοποίηση και αναρωτήθηκαν αν ήταν ένα τέχνασμα μάρκετινγκ.
Όταν τα ξενοδοχεία με πράσινη πιστοποίηση διαφήμιζαν τις τιμές τους μαζί με τις τιμές για συγκρίσιμα ξενοδοχεία, οι συμμετέχοντες στην έρευνα ήταν πιο πιθανό να κάνουν κράτηση διανυκτερεύσεων σε ξενοδοχεία με πράσινη πιστοποίηση.
Τέλος, η παροχή πληροφοριών σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο η πράσινη πιστοποίηση μειώνει τη χρήση ενέργειας και νερού αύξησε επίσης τις κρατήσεις.