της Εύας Οικονομάκη
Νούμερα που ξεπέρασαν τα αντίστοιχα του 2019 «έπιασαν» τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια (Ακτιο, Χανιά, Κέρκυρα, Καβάλα, Κεφαλονιά, Θεσσαλονίκη, Ζάκυνθος, Κως, Μυτιλήνη, Μύκονος, Ρόδος, Σάμος, Σαντορίνη, Σκιάθος) που διαχειρίζεται η Fraport Greece το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου.
Ωθηση από το εξωτερικό
Με βάση τα επίσημα στοιχεία, περισσότεροι από 30 εκατ. ταξιδιώτες διακινήθηκαν στους 14 αερολιμένες της χώρας, έναντι 29,4 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2019, με αύξηση 3,6%. Η διεθνής κίνησης ήταν εκείνη που έδωσε τον τόνο, σημειώνοντας άνοδο 7,4% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα. Αντίθετα, η κίνηση εσωτερικού κατέγραψε αρνητικό πρόσημο, με την πτώση να αγγίζει στο 9,9% συγκριτικά με το 2019. Αντίστοιχη ήταν και η εικόνα των πτήσεων, με τα διεθνή δρομολόγια να υπερβαίνουν τους αριθμούς που καταγράφηκαν πριν από την πανδημική κρίση και να βρίσκονται στο συν 10,7% συμπαρασύροντας τον συνολικό αριθμό των πτήσεων, ο οποίος σημείωσε άνοδο 4,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019.
Τέσσερις προορισμοί ήταν εκείνοι που δεν κατάφεραν να «πιάσουν» τις επιδόσεις του 2019. Συγκεκριμένα, βάσει των στοιχείων, τα αεροδρόμια της Καβάλας (-22,4%), της Θεσσαλονίκης (-14,6%), της Μυτιλήνης (-11,7%) και της Σάμου (-5,7%) ήταν εκείνα που δεν κατέγραψαν θετικό πρόσημο. Αντίθετα, τις καλύτερες ποσοστιαίες επιδόσεις σημείωσαν το Ακτιο (23,6), η Σαντορίνη (19,7%), η Σκιάθος (14,6%) και η Κέρκυρα (14,4%).
Τι έδειξε ο Νοέμβριος
Εν αντιθέσει με τον Οκτώβριο, ο οποίος αποδείχθηκε ένας ιδιαίτερα «δυνατός» μήνα, ξεπερνώντας τις επιδόσεις του 2019, τον Νοέμβριο τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια δεν κατάφεραν να ξεπεράσουν τα νούμερα του 2019, σημειώνοντας τελικά υστέρηση 4,5%.
Αυτή τη φορά η διεθνής κίνηση βρέθηκε στο μείον 8,6% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, με την κίνηση εσωτερικού να περιορίζει την ψαλίδα στο μείον 1,7%. Στους… χαμένους του Νοεμβρίου, εκτός από τα αεροδρόμια της Καβάλας (-30,1%), της Θεσσαλονίκης (-10,1%), της Μυτιλήνης (-5,6%) και της Σάμου (-2,2%), προστέθηκε και εκείνο της Σαντορίνης, καταγράφοντας μείωση 8,6% σε σχέση με το 2019 σε επίπεδο επιβατικής κίνησης. Αντίστοιχα, τα αεροδρόμια του Ακτίου (78,5%), της Ζακύνθου (31,6%), της Μυκόνου (30,4%), της Σκιάθου (19,4%) και της Κω (13,3%) ήταν εκείνα που σημείωσαν διψήφια άνοδο.
Το «παρών» στα 14 αεροδρόμια της χώρας έδωσαν κατά βάση Γερμανοί, Κύπριοι και Βρετανοί, με τους Ιταλούς και τους Αυστριακούς να συμπληρώνουν την πεντάδα όσων επέλεξαν Ελλάδα.