Παραδοσιακά, ο κλάδος της φιλοξενίας υποφέρει από συστημική υπο-επένδυση στην τεχνολογία, καθώς οι ξενοδόχοι δαπανούν στην τεχνολογία το 2,5% των καθαρών εσόδων.

Σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, οι δαπάνες πληροφορικής στην κλάδο φιλοξενίας στις ΗΠΑ κατά τη διάρκεια της πανδημίας συρρικνώθηκαν σημαντικά σε σύγκριση με το 2019, πέφτοντας στο 50% το 2020 και ανακάμπτοντας ελαφρά στο 70% το 2021 σε επίπεδο προ-πανδημίας.

Οι δαπάνες τεχνολογίας στην ξενοδοχειακή αγορά της Ευρώπης τα δύο τελευταία χρόνια εκτιμάται ότι είναι ακόμη χειρότερες.

Αυτή η ανησυχητική μείωση της τεχνολογίας φιλοξενίας και των δαπανών προσωπικού πληροφορικής έρχεται σε έντονη αντίθεση με την επιταχυνόμενη υιοθέτηση της ψηφιακής τεχνολογίας στη γενική οικονομία.

Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό οι σημερινοί ταξιδιώτες έχουν γίνει πιο ψηφιακά και τεχνολογικά γνώστες από ποτέ. Πλέον οι ταξιδιώτες έχουν στραφεί  στις τεχνολογικές λύσεις και εφαρμογές.

Η έλλειψη επαρκούς επένδυσης στη τεχνολογία έχει σαφώς αυξήσει την εξάρτηση των ξενοδόχων από τους OTA: σε αντίθεση με τους ξενοδόχους, οι OTA ξόδεψαν δισεκατομμύρια στην τεχνολογία κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Δεν είναι περίεργο ότι τα τελευταία 6 χρόνια οι OTA έχουν αυξήσει το μερίδιο αγοράς τους κατά σχεδόν 50%.

Επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό σε τεχνολογικές εφαρμογές για να προσελκύσουν τον ταξιδιώτη σε όλα τα πιθανά σημεία επαφής του ψηφιακού ταξιδιού των πελατών, οι OTA μονοπώλησαν τις σχέσεις με τους πελάτες.