Ο τουρισμός στην Ισπανία εδραίωσε την ανάκαμψή του πέρυσι, με δραστηριότητα παρόμοια με αυτή που καταγράφηκε πριν η πανδημία τη βυθίσει στη χειρότερη κρίση της, αλλά ακόμα κάτω από το επίπεδο του 2019, έτος ρεκόρ αφίξεων από το εξωτερικό.

Συνολικά 67,43 εκατ. επισκέπτες έφτασαν στην Ισπανία μέχρι τον περασμένο Νοέμβριο, με το 85% από αυτούς να επισκέπτονται τη χώρα τους πρώτους 11 μήνες, σύμφωνα με το Εθνικό Ινστιτούτο Στατιστικής (INE).

Η βελτίωση ήρθε παρά τον αντίκτυπο που είχε η άνοδος των τιμών στην αγοραστική δύναμη των επισκεπτών και η οποία φαίνεται στη μέση δαπάνη τους: έφτασε τα 1.241 ευρώ τον Νοέμβριο, 18% πάνω από αυτό που καταγράφηκε το 2019 (1.055 ευρώ), παρά το γεγονός ότι η μέση διάρκεια του ταξιδιού μειώθηκε από 8,5 ημέρες πριν από τρία χρόνια σε 7,5 που είναι σήμερα.

Η επιθυμία για ταξίδια μετά από μήνες περιορισμών λόγω της πανδημίας παραμένει παρά την οικονομική αβεβαιότητα. Ο τουρισμός άρχισε να αναδύεται από την περίπλοκη κατάστασή του το καλοκαίρι του 2021 χάρη στον εγχώριο τουρισμό και, από το 2022, άρχισε να ανακάμπτει πιο δυναμικά χάρη στην επιστροφή του διεθνούς τουρισμού, ιδίως του βρετανικού και του γερμανικού.

Τον περασμένο Νοέμβριο, 4,34 εκατομμύρια τουρίστες έφτασαν στην Ισπανία, που είναι 29% περισσότεροι από πέρυσι και ανήλθαν στο 93% των ταξιδιωτών του ίδιου μήνα του 2019, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύθηκαν την περασμένη εβδομάδα.

Οι προβλέψεις του Υπουργείου Βιομηχανίας, Εμπορίου και Τουρισμού κάνουν λόγο για χρονιά που κλείνει με 71,5 εκατ. τουρίστες, ποσοστό 85% του επιπέδου του 2019, παρά τις αρνητικές επιπτώσεις που έχει η κλιμάκωση του πληθωρισμού (αύξηση τιμές ενέργειας, ξενοδοχεία και στεγαστικά δάνεια, μεταξύ άλλων παραγόντων) στις τσέπες των πολιτών.

Άνοδος στο κόστος διαμονής

Οι τουρίστες που φτάνουν πρέπει να αντιμετωπίσουν υψηλότερες δαπάνες λόγω του πληθωρισμού. Η άνοδος του κόστους διαμονής φαίνεται στη μέση ημερήσια δαπάνη, η οποία ανήλθε σε 165 ευρώ τον Νοέμβριο, έναντι 124 ευρώ το 2019.

Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, οι σωρευτικές δαπάνες ανήλθαν σε 81,82 δισ. ευρώ, το 94% των καταβληθέντων πριν την πανδημία. Ο Maroto προβλέπει ότι το 2022 θα κλείσει με 87,1 δισεκατομμύρια συνολικές δαπάνες, μια ανακούφιση για τις αγχωμένες καταστάσεις εισοδήματος ενός κλάδου που υπήρξε κλειδί για την εξέλιξη της οικονομίας σε μια πολύ περίπλοκη χρονιά.

Κυριότερες αγορές-πηγές τουρισμού

Οι κύριες αγορές πηγής για τον ισπανικό τουρισμό εξακολουθούν να είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γαλλία και η Γερμανία. Μεταξύ Ιανουαρίου και Νοεμβρίου, 14,4 εκατομμύρια Βρετανοί τουρίστες επισκέφθηκαν τη χώρα, 270% περισσότεροι από πέρυσι, αν και απέχει πολύ από τα 17 εκατομμύρια το 2019.

Η Γαλλία και η Γερμανία ήταν οι επόμενες αγορές με τους περισσότερους τουρίστες που επισκέφθηκαν την Ισπανία, με 9,4 και 9,3 εκατομμύρια ταξιδιώτες. αντίστοιχα.

Ως προορισμός, τα Κανάρια Νησιά ήταν το Νοέμβριο το κύριο σημείο άφιξης του ξένου τουρισμού, με 27,3% του συνόλου, ακολουθούμενες από την Καταλονία (22,2%) και την Ανδαλουσία (13,7%). Τους πρώτους 11 μήνες του 2022, οι αυτόνομες κοινότητες που δέχτηκαν τους περισσότερους τουρίστες είναι η Καταλονία (με σχεδόν 14 εκατομμύρια), οι Βαλεαρίδες Νήσοι (με σχεδόν 13,1 εκατομμύρια) και οι Κανάριοι Νήσοι (με περισσότερους από 11,1 εκατομμύρια).

Η δύναμη της επιχείρησης κατανέμεται μεταξύ όλων των τύπων τουρισμού – ήλιος και παραλία, αστικός, πολιτιστικός και φυσικός – και σε όλες τις αυτόνομες κοινότητες, σύμφωνα με την Ισπανική Συνομοσπονδία Ξενοδοχείων και Τουριστικών Καταλυμάτων (CEHAT). Μια πρόσφατη έκθεση της ένωσης εργοδοτών ξενοδοχείων, με στοιχεία του περασμένου φθινοπώρου, δείχνει ότι όλοι οι δείκτες δραστηριότητας και κερδοφορίας του κλάδου είναι θετικοί: το μέσο κέρδος ανά διαθέσιμο δωμάτιο ήταν 113 ευρώ τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, 13% πάνω από τα επίπεδα του 2019. Η πληρότητα ήταν επίσης 15% πάνω και οι μέσες τιμές ξενοδοχείων έφτασαν τα 115€, αυξημένες κατά 15%.