Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το αντισυμβατικό είναι πλέον το απόλυτο “πρέπει”, σε μια πληθωρική από προτάσεις, σχεδόν σεμνότυφη κατηγορία, όπως είναι αυτή των οχημάτων ελεύθερου χρόνου.

Το “υβρίδιο” HR-V επιστρατεύει σχεδιαστικό παραλήρημα και τεχνολογικό κρεσέντο διαμορφώνοντας τελικά τη νέα έννοια της πολυπόθητης στις μέρες μας διαφορετικότητας.

Τώρα, οι υπεύθυνοι προϊοντικής στρατηγικής της Honda δημιούργησαν ένα εντελώς διαφορετικό σε χαρακτήρα και ουσία HR-V, που μπαίνει αισίως στην 3η γενιά του. Αισθητικά ξεχωρίζει ευθέως χάρη στις καθαρές και στιλπνές γραμμές, στην εξαγωνική μάσκα και τα λεπτά εμπρός φώτα, που του προσδίδουν μοντέρνα εμφάνιση, θυμίζοντας μάλιστα σε κάποια σημεία και το αρχέτυπο μοντέλο.

Οι σχεδιαστές της Honda μετακίνησαν τη βάση του παρμπρίζ -και κατά συνέπεια και την εμπρός κολόνα- αρκετά προς τα πίσω, με αποτέλεσμα το καπό να δείχνει και να είναι μακρύτερο συνεισφέροντας στη δημιουργία μιας πιο δυναμικής και σπορ εμφάνισης.

Ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί και η έντονη ακμή που τρέχει κατά μήκος του προφίλ και συνδέει οπτικά το εμπρός με το πίσω μέρος, όπως και τα πίσω φώτα LED που είναι ψηλά τοποθετημένα και ενώνονται μεταξύ τους με μια λεπτή λωρίδα που καλύπτεται από τη διακριτική ενσωματωμένη αεροτομή, με το οπτικό αποτέλεσμα, ιδίως το βράδυ, να είναι εντυπωσιακό.

Το νέο HR-V e:HEV βασίζεται στη νέα πλατφόρμα Global Small Platform, την οποία γνωρίζουμε από την τρέχουσα γενιά του Jazz και πέρα από τα βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά προσφέρει και μεγαλύτερους χώρους, αφού οι διαστάσεις είναι σημαντικά μεγαλύτερες από αυτές του απερχόμενου μοντέλου. Συγκεκριμένα, το μήκος έχει αυξηθεί κατά 66 mm, φτάνοντας στα 4,34 m, ομοίως και το συνολικό πλάτος των 1,79 m (+18 mm).

Τα παραπάνω είχαν ως αποτέλεσμα οι χώροι του νέου HR-V να είναι εντυπωσιακοί, με επάρκεια στο διαθέσιμο ύψος, αλλά κυρίως για τα γόνατα όσων φιλοξενούνται στα πίσω καθίσματα, ανεξαρτήτως αναστήματος. Αντιθέτως, μέτρια για τα δεδομένα της κατηγορίας μοιάζει

να είναι η ονομαστική χωρητικότητα των 335 lt του χώρου αποσκευών, ο οποίος ωστόσο στην πράξη αποδεικνύεται επαρκής, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε και την ευελιξία που προσφέρει η αφαιρούμενη εταζέρα, η οποία αυξάνει σημαντικά τη χωρητικότητα και επιτρέπει τη φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Σημειώνεται επίσης ότι τα πίσω καθίσματα διατηρούν το σύστημα ανάκλησης Magic Seats και μπορούν να αναδιπλώσουν και τη βάση τους, φτάνοντας στα 1.305 lt χωρητικότητας.

Η ποιοτική κατασκευή είναι αυτή που υπερτερεί έναντι της αίσθησης που αφήνουν τα σκληρά πλαστικά της καμπίνας, τα οποία όμως δεν θαμπώνουν τη συνολικά εξαιρετική εικόνα – στα όρια μάλιστα του premium. Το ταμπλό διακρίνεται για την αισθητική του, ενώ στο κέντρο του δεσπόζει μια απόλυτα αναβαθμισμένη κεντρική οθόνη αφής με διαγώνιο 9,0”, η οποία είναι ιδιαίτερα ευκρινής και ταχύτατη στην εκτέλεση των εντολών. Το σύστημα πολυμέσων Honda Connect παρέχει τις απαραίτητες δυνατότητες συνδεσιμότητας και αποδεικνύεται ιδιαίτερα εύχρηστο, ενώ ενσωματώνει τα πρωτόκολλα Apple CarPlay και Android Auto, με το πρώτο να ενεργοποιείται και με ασύρματη σύνδεση.

Στην ουσία τώρα, κάτω από το όμορφο αμάξωμα κρύβεται η υβριδική τεχνολογία της Honda που φέρει τον κωδικό Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD) και ουσιαστικά καθορίζει αυτόματα τον τρόπο κίνησης του αυτοκινήτου, υιοθετώντας δύο ηλεκτρικά μοτέρ και έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που λειτουργεί σε κύκλο Atkinson. O 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας i-VTEC των 1,5 lt συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα που κινεί αποκλειστικά τους εμπρός τροχούς και συνδυαστικά αποδίδουν 131 ίππους και 253 Nm ροπής. Το δεύτερο ηλεκτρομοτέρ λειτουργεί ως γεννήτρια για να φορτίζει την υδρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου, η οποία βρίσκεται τοποθετημένη πάνω από τον χώρο αποσκευών.

Με το καλημέρα, ο οδηγός αντιλαμβάνεται ότι η σύγχρονη υβριδική τεχνολογία έχει αντίκρισμα στην κατανάλωση καυσίμου, κάτι που άλλωστε είναι και ο απώτερος σκοπός της. Σε αστικό περιβάλλον, το HR-V e:HEV σημείωσε εξαιρετικές τιμές (5,3 lt/100 km), ενώ σε μεικτές συνθήκες μετά βίας ξεπέρασε τα 6,0 lt/100 km. Οδηγικά το ΗR-V στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, που δεν είναι άλλες από τις απρόσκοπτες οικογενειακές μετακινήσεις. Ασφαλές, προοδευτικό σε όλα του, με μια ειδικά μελετημένη ανάρτηση που προσφέρει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και ενίοτε ευχάριστο όταν το θελήσει ο οδηγός του.

Οι τεχνικοί της Honda τοποθέτησαν νέα υδραυλικά σινεμπλόκ που βελτιώνουν την αμεσότητα του τιμονιού, ενώ την ίδια στιγμή μειώνουν τους κραδασμούς του πίσω ημιάκαμπτου άξονα. Οδηγώντας το υπό πίεση, σε σφιχτό επαρχιακό δίκτυο με συνεχόμενες στροφές, το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται δυναμικά, χωρίς υπερβολικές κλίσεις στο αμάξωμα.

Το υβριδικό HR-V δεν θα διστάσει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος, με δεδομένη και την ικανή απόσταση από το έδαφος (18 cm). Στα μείον, το ενοχλητικό βουητό που προέρχεται από το αυτόματο κιβώτιο eCVT όταν βυθίσεις το γκάζι απαιτώντας επιτάχυνση είτε στον αυτοκινητόδρομο είτε στον επαρχιακό δρόμο, παρά τα νέα ηχομονωτικά υλικά.

Σβέλτο και οδηγικά συμβατό με τα δεδομένα πλέον της Γηραιάς Ηπείρου, το νέο HR-V δύναται να ξαναγράψει από την αρχή την ιστορία του στο αυτοκινητικό γίγνεσθαι. Με λίγη προσοχή, εκμεταλλευόμενος την ηλεκτρική λειτουργία του σύγχρονου υβριδικού συστήματος, μπορείς να δεις ιδιαίτερα χαμηλές τιμές κατανάλωσης, στοιχείο που πλέον δεν αφήνει αδιάφορο κανέναν. Η τιμή κτήσης για το νέο Honda HR-V e:HEV ξεκινά από τα 33.800 ευρώ.