Η NASA επέλεξε την Boeing και την τεχνολογική ομάδα της για να ηγηθούν της ανάπτυξης και των δοκιμών πτήσης ενός πειραματικού αεροπλάνου τύπου Transonic Truss-Braced Wing (TTBW).
Οι τεχνολογίες που επιδεικνύονται και δοκιμάζονται ως μέρος του προγράμματος Sustainable Flight Demonstrator (SFD) θα χρησιμοποιηθούν στα μελλοντικά σχέδια και θα οδηγήσουν σε πρωτοποριακά κέρδη στην αεροδυναμική και στην απόδοση καυσίμου της αεροπορίας.
Σε συνδυασμό με τις αναμενόμενες εξελίξεις στα συστήματα πρόωσης, τα υλικά και την αρχιτεκτονική συστημάτων, ένα αεροπλάνο στενής ατράκτου με διαμόρφωση TTBW θα μπορούσε να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων έως και 30% σε σχέση με τα πιο αποτελεσματικά αεροπλάνα ιδίου τύπου σήμερα. Το πρόγραμμα SFD στοχεύει να προωθήσει τη δέσμευση της βιομηχανίας πολιτικής αεροπορίας για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050, καθώς και τους στόχους που ορίζονται στο Σχέδιο Δράσης του Λευκού Οίκου για την Αεροπορία των ΗΠΑ για το κλίμα.
«Το πρόγραμμα SFD έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει σημαντικά προς ένα βιώσιμο μέλλον», δήλωσε ο Greg Hyslop, επικεφαλής μηχανικός και εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Boeing. “Αντιπροσωπεύει μια ευκαιρία να σχεδιάσουμε, να κατασκευάσουμε και να πετάξουμε ένα πειραματικό αεροπλάνο πλήρους κλίμακας, επιλύοντας παράλληλα νέα τεχνικά προβλήματα.”
Τα εξαιρετικά λεπτά φτερά που έχουν στηρίγματα με μεγαλύτερα ανοίγματα και υψηλότερες αναλογίες θα μπορούσαν τελικά να δεχθούν προηγμένα συστήματα πρόωσης που περιορίζονται από την έλλειψη χώρου κάτω από τα πτερύγια στις σημερινές διαμορφώσεις αεροπλάνων με χαμηλά φτερά. Για το πειραματικό αεροπλάνο, η Boeing θα χρησιμοποιήσει στοιχεία από υπάρχοντα αεροπλάνα και θα τα ενσωματώσει τα ολοκαίνουργια εξαρτήματα.
Η χρηματοδότηση της NASA μέσω της Συμφωνίας SFD Space Act ανέρχεται συνολικά σε 425 εκατομμύρια δολάρια. Το πρόγραμμα SFD θα αξιοποιήσει επίσης έως και 725 εκατομμύρια δολάρια σε χρηματοδότηση από την Boeing και τους βιομηχανικούς εταίρους της για να διαμορφώσει το πρόγραμμα επίδειξης και να καλύψει τις ανάγκες που απαιτούνται. Επιπλέον, οι προηγούμενες εσωτερικές επενδύσεις της Boeing σε πρόσφατες έρευνες για την αειφόρο αεροπορία ανέρχονται σε 110 εκατομμύρια δολάρια.
Η ιδέα του πλαισίου αεροπλάνου TTBW είναι το αποτέλεσμα ερευνών και ανάπτυξης πάνω από μια δεκαετία, που υποστηρίζεται από τη NASA, την Boeing, και τις επενδύσεις της βιομηχανίας. Στο πλαίσιο προηγούμενων προγραμμάτων της NASA, συμπεριλαμβανομένου του προγράμματος Subsonic Ultra Green Aircraft Research, η Boeing διεξήγαγε εκτεταμένες δοκιμές αεροδυναμικής και ψηφιακής μοντελοποίησης για να προωθήσει το σχεδιασμό του TTBW. Οι πρώτες εννοιολογικές μελέτες ξεκίνησαν στο πλαίσιο του προγράμματος Environmentally Responsible Aviation της NASA.