Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ο αριθμός των ιδιοκτητών ξενοδοχείων που χρησιμοποιούν τρίτους παρόχους για τη διαχείριση τους θα αυξηθεί σε όλη την Ευρώπη, όπως προβλέπει νέα έκθεση από την παγκόσμια εταιρεία συμβούλων φιλοξενίας HVS.

Τα ξενοδοχεία στην Ευρώπη που λειτουργούν από τρίτους φορείς εκμετάλλευσης (TPO) αυξήθηκαν κατά περίπου 40%. Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω κατά 5% έως το 2025.

Η τάση για τρίτους φορείς εκμετάλλευσης προέκυψε από τις ΗΠΑ, με την ιδέα έχει γίνει συνηθισμένη. Ήδη, τα περισσότερα ξενοδοχεία με franchise από τη μεσαία κλίμακα και πάνω να διοικούνται τώρα από TPO.

Στην Ευρώπη, η χρήση TPO είναι πιο συνηθισμένη σε ξενοδοχεία μικρών και μεσαίων διαστάσεων, ιδιαίτερα σε καταλύματα με περιορισμένη εξυπηρέτηση ή παρατεταμένη διαμονή.

Παραδείγματα TPO στο Ηνωμένο Βασίλειο περιλαμβάνουν την RBH Hospitality Management, η οποία υπήρξε βασικός συνεργάτης για εμπορικά σήματα όπως η Accor, η IHG, η Marriott και η Hilton.

Καθώς η ιδέα έχει ωριμάσει, ωστόσο, αναζητούνται πιο έμπειρα TPO για μεγάλα εταιρικά και πολυτελή ξενοδοχεία.

«Η άνοδος των TPO προκλήθηκε αναμφισβήτητα από την αύξηση του franchising, σχολίασε ο συν-συγγραφέας της έκθεσης Nikola Miljković, ανώτερος συνεργάτης της HVS.

Οι επώνυμοι χειριστές μετακινούνται από τη λειτουργική διαχείριση των ξενοδοχείων για να επικεντρωθούν περισσότερο στην ανάπτυξη και διανομή επωνυμίας.

Ενώ η χρήση ενός TPO συχνά συνεπάγεται αμοιβές εκτός από το κόστος franchise, τα μεγαλύτερα TPO επωφελούνται από λειτουργικά πλεονεκτήματα καθώς είναι λιγότερο περιοριστικά.
Μπορούν να αντιδρούν πιο γρήγορα στις αλλαγές της αγοράς σε κάθε μεμονωμένο ακίνητο.
Όντας πιο αντικειμενικοί, μπορούν επίσης να επιλέξουν σε ποια προγράμματα επωνυμίας θα συμμετάσχουν ανά ακίνητο».

Όπως εκτιμά, «θα δούμε τη χρήση τους σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη να αυξάνεται προοδευτικά καθώς βλέπουμε μια αύξηση στον αριθμό των αξιόπιστων και καθιερωμένων TPO».

Σύμφωνα με την έκθεση το θεμελιώδες επίκεντρο των εμπορικών σημάτων παραμένει η επιτυχία της μάρκας και αυτό μπορεί να έρχεται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των ιδιοκτητών.

Η δημοτικότητα των διαχειριστών τρίτων οφείλεται εν μέρει στην ευθυγράμμιση των συμφερόντων, ιδίως όσον αφορά την αξία του ενεργητικού και την κερδοφορία.