Η GMO Research διεξήγαγε μια έρευνα για τα ταξίδια στο εξωτερικό το τελευταίο τρίμηνο του 2022 για να κατανοήσει τις διαφορές στα ταξιδιωτικά πρότυπα μεταξύ της Ευρώπης, της Βόρειας Αμερικής και της περιοχής APAC.

Η έρευνα διεξήχθη στα δίκτυά της με 3.000 ερωτηθέντες σε έξι χώρες, Αμερική, Καναδά, Ηνωμένο Βασίλειο, Γερμανία, Γαλλία και Αυστραλία.

Η Ευρώπη και οι ΗΠΑ παραμένουν δημοφιλείς προορισμοί μεταξύ των ερωτηθέντων

Οι τρεις πρώτες διεθνείς χώρες που οι ερωτηθέντες από τη Βόρεια Αμερική θα ήθελαν περισσότερο να επισκεφτούν στο μέλλον ήταν: Ιταλία (10,5%), Ηνωμένο Βασίλειο (9%) και Αυστραλία και Ιαπωνία (και οι δύο ισοβαθμούν 6,8%). 3

Οι ΗΠΑ είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τους Ευρωπαίους και τους ερωτηθέντες στην περιοχή APAC. Οι Ευρωπαίοι που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση δήλωσαν επίσης ότι προτιμούν να ταξιδεύουν σε άλλες χώρες της περιοχής τους, κυρίως στην Ισπανία (9,3%) και στην Ιταλία (7,7%). Αυτό είναι παρόμοιο με εκείνους που ερωτήθηκαν στην περιοχή APAC, υποδεικνύοντας την προτίμησή τους για περιφερειακά ταξίδια, επισκέψεις στην Ιαπωνία (20,3%) και στη Νότια Κορέα (6,6%).

Όταν εξετάζουμε τους λόγους για τους οποίους καθεμία από τις χώρες επέλεξε τις ΗΠΑ ως χώρα που επέλεξε για επίσκεψη, οι πιο συνηθισμένοι λόγοι περιελάμβαναν «πολλά τουριστικά αξιοθέατα (25,4%)», «μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες (13,5%)» και «το δικό της φυσικό τοπίο (9,9%).’

Συγκριτικά, οι ερωτηθέντες θα ήθελαν να επισκεφθούν την Ιταλία καθώς προσέφερε «παραδοσιακά φαγητά/ποτά (29%)», «μοναδικές πολιτιστικές εμπειρίες (24,2%) και «ιστορικά κτίρια/τόπους (12,6%)». Ένας σημαντικός αριθμός ερωτηθέντων επέλεξε την Ισπανία ως προορισμό τους στο μέλλον για τα «παραθαλάσσια θέρετρα» της (36,1%).

Συχνότητα ταξιδιών

Το επόμενο έτος, η πλειοψηφία των ερωτηθέντων στη Βόρεια Αμερική (63,1%), την Ευρώπη (69,4%) και την APAC (56,9%) σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό τουλάχιστον μία φορά. Συγκεκριμένα, το 30–40% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, τη Γερμανία, τη Γαλλία και τον Καναδά σκοπεύουν να ταξιδέψουν στο εξωτερικό δύο ή περισσότερες φορές, υποδηλώνοντας υψηλή προθυμία να ταξιδέψουν (Διάγραμμα 3). Ωστόσο, σε σύγκριση, οι περισσότεροι ερωτηθέντες στην Ιαπωνία (88,6%) και στην Ινδονησία (73,2%) δεν έχουν ακόμη κάνει σχέδια για ταξίδια στο εξωτερικό, γεγονός που υποδηλώνει ότι πολλοί στην Ασία παραμένουν επιφυλακτικοί σχετικά με τα διεθνή ταξίδια.

Πηγές πληροφοριών για ταξίδια στο εξωτερικό

Κατά τη συλλογή πληροφοριών για ταξίδια στο εξωτερικό, η «αναζήτηση στον ιστό» και η «από στόμα σε στόμα από φίλους/γνωστούς» εμφανίστηκαν ως οι πιο κοινές πηγές σε όλες τις χώρες. Τα «ταξιδιωτικά ιστολόγια» και τα «διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία» χρησιμοποιούνταν επίσης συχνά.

Ωστόσο, η χρήση του «SNS» (social media) ως πηγή πληροφοριών ποικίλλει, με σημαντικό αριθμό ερωτηθέντων στην Ιαπωνία, την Κίνα, τη Νότια Κορέα, το Χονγκ Κονγκ, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, τη Γερμανία και τη Γαλλία να το αναφέρουν ως πηγή, σε σύγκριση στο σχετικά χαμηλό ποσοστό των ερωτηθέντων στη Βόρεια Αμερική.