Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) θα έχει σύντομα καλύτερες σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ πολλών κρατών μελών της. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να υποστηρίξει 10 πιλοτικά έργα, προκειμένου να δημιουργήσει νέες σιδηροδρομικές υπηρεσίες ή να βελτιώσει τις υπάρχουσες.

Οι νέοι και βελτιωμένοι σιδηρόδρομοι θα συνδέουν καλύτερα την Ευρώπη κάνοντας τα ταξίδια με τρένο μεταξύ των κρατών μελών ταχύτερα, συχνότερα και πιο οικονομικά.

Σχολιάζοντας την πρωτοβουλία η Adina Vălean, Επίτροπος Μεταφορών της ΕΕ είπε ότι η σιδηροδρομική αγορά του μπλοκ πρέπει να προχωρήσει για να ανταποκριθεί καλύτερα και γρηγορότερα στην αυξανόμενη ζήτηση για πράσινα ταξίδια.

Ποια σιδηροδρομικά έργα επέλεξε η ΕΕ

Η Επιτροπή αξιολόγησε προσεκτικά πολυάριθμα έργα που προτείνονται για διασυνοριακές πιλοτικές υπηρεσίες και επέλεξε 10 από αυτά.

  • Σύνδεση Γερμανία – Δανία – Σουηδία με τη συμμετοχή: SJ – νυχτερινό τρένο Στοκχόλμη – Κοπεγχάγη – Βερολίνο (νέα υπηρεσία), SJ – ημερήσιο τρένο Αμβούργο – Γκέτεμποργκ (και ενδεχομένως Όσλο, σε συνεργασία με την DSB και την DB (νέα υπηρεσία), Snälltaget – νυχτερινό τρένο Στοκχόλμη – Κοπεγχάγη – Βερολίνο (βελτιωμένη εξυπηρέτηση), České dráhy – Πράγα – Βερολίνο – Κοπεγχάγη, σε συνεργασία με την DB και την DSB (νέα υπηρεσία), Flixtrain – Λειψία – Βερολίνο – Κοπεγχάγη – Στοκχόλμη (νέα υπηρεσία).
  • European Sleeper – νυχτερινό τρένο Άμστερνταμ – Βαρκελώνη (νέα υπηρεσία).
  • Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya – που συνδέει την Καταλονία με τη Νότια Γαλλία (νέα υπηρεσία).
  • Ferrovie dello Stato Italiane /Deutsche Bahn – Ρώμη – Μόναχο και Μιλάνο – Μόναχο (νέα υπηρεσία).
  • Flixtrain – Μόναχο – Ζυρίχη (νέα υπηρεσία).
  • Υπουργείο Μεταφορών της Ουγγαρίας – Ουγγαρία, Αυστρία και δυτική Ρουμανία (νέα υπηρεσία).
  • ILSA – Λισαβόνα – A Coruña και Λισαβόνα – Μαδρίτη (νέα υπηρεσία).
  • Midnight Trains – νυχτερινό τρένο Παρίσι – Μιλάνο – Βενετία (νέα υπηρεσία).
  • Γραμμή Nederlandse Spoorwegen – Άμστερνταμ – Λονδίνο, σε συνεργασία με το Eurostar (βελτιωμένη εξυπηρέτηση).
  • WESTbahn , Μόναχο – Βιέννη – Βουδαπέστη, (νέα υπηρεσία που είναι επέκταση της υπάρχουσας υπηρεσίας).

Όλα αυτά τα έργα θα δρομολογηθούν μόλις η Επιτροπή της ΕΕ τους δώσει το πράσινο φως.
Τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Στατιστικής Υπηρεσίας (Eurostat), δείχνουν ότι συνολικά 261 δισεκατομμύρια επιβατικά χιλιόμετρα καταγράφηκαν μέσω σιδηροδρομικών μεταφορών πέρυσι στην ΕΕ.