Ανοδικά κινείται ο τουρισμός και για τον Αύγουστο , σύμφωνα με το Μηνιαίο Στατιστικό Δελτίο Σεπτεμβρίου 2015 του SETE Intelligence για τον Ελληνικό Τουρισμό.
Ειδικότερα, η ανοδική πορεία του ελληνικού τουρισμού συνεχίστηκε και κατά τον μήνα Αύγουστο, αφού σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία από τα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, οι διεθνείς αφίξεις κατέγραψαν αύξηση +5%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, φτάνοντας τα 3 εκατομμύρια αφίξεις. Σε επίπεδο οκταμήνου, σημειώθηκε αύξηση +6%, με συνολικά 11,7 εκατ. αφίξεις. Η Αθήνα συνεχίζει την εντυπωσιακή της πορεία και τον Αύγουστο, καταγράφοντας αύξηση +23% σε σχέση με τον Αύγουστο του 2014 και +26% για το οκτάμηνο. Εντυπωσιακή, αν και σε μικρότερο βαθμό +13%, είναι και η αύξηση στις Κυκλάδες. Με θετικό πρόσημο κινείται και το σύνολο σχεδόν των προορισμών στο οκτάμηνο Ιανουάριος – Αύγουστος 2015, με εξαιρέσεις τη Ρόδο, την Κω, το Ηράκλειο Κρήτης και την Καλαμάτα όπου καταγράφονται μειώσεις -2%, -2%, -2% και -5% αντίστοιχα.
Η ανοδική πορεία στην αεροπορική κίνηση εσωτερικού συνεχίστηκε και κατά τον μήνα Αύγουστο, αφού σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία από τα κυριότερα αεροδρόμια της χώρας, οι αφίξεις κατέγραψαν αύξηση +25%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2014, ξεπερνώντας τις 800.000. Σε επίπεδο οκταμήνου, η αύξηση ανέρχεται σε +28%, με συνολικά 4,6 εκατ. αφίξεις. Η αύξηση στον Δ.Α.Α (444 χιλ) αντιστοιχεί στο 80% περίπου της αύξησης στα υπόλοιπα αεροδρόμια (563 χιλ.). Σημαντικό μέρος αυτής της αύξησης οφείλεται σε connecting επιβάτες. Εντυπωσιακός είναι ο ρυθμός αύξησης για το οκτάμηνο στα Χανιά +64% και στη Θεσσαλονίκη +43%, δύο αεροδρόμια που προσέθεσαν LCC πτήσεις. Επίσης, μεγάλη αύξηση +38% παρουσιάζει και η Σαντορίνη.
Ακόμη, οι αφίξεις Ιανουαρίου – Αυγούστου για το 2015 και το 2014, καθώς και οι σχετικές μεταβολές, για τις 10 χώρες με το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς καθώς και για τις «Λοιπές Χώρες» συνολικά. Τα στοιχεία αυτά αφορούν στα ακόλουθα αεροδρόμια: Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο, Χανιά, Κέρκυρα, Ζάκυνθος, Κεφαλονιά, Άκτιο, Ρόδος, Κως, Μύκονος, Σαντορίνη, Άραξος, Καλαμάτα, Σάμος, Σκιάθος, Καβάλα, Κάρπαθος και Μυτιλήνη, Αγχίαλος, Αλεξανδρούπολη. Οι αεροπορικές αφίξεις το 2015 ανήλθαν σε 11,7 εκατομμύρια, ενώ την αντίστοιχη περίοδο του 2014 ήταν περίπου 11 εκατομμύρια, σημείωσαν δηλαδή σημαντική αύξηση 6,5%. Η αύξηση θα ήταν σημαντικά υψηλότερη αν δεν είχε παρατηρηθεί η μεγάλη πτώση στη Ρωσία, λόγω της πολιτικοοικονομικής αναταραχής που επικρατεί στην περιοχή. Την μεγαλύτερη ανάπτυξη παρουσίασε η εισερχόμενη αεροπορική κίνηση από ΗΠΑ (+36,9%), προφανώς και λόγω της ανατίμησης του Δολαρίου, ακολουθούμενη από Γαλλία (+20,6%), Πολωνία (+17,5%) και Ιταλία (+16,4%). Επίσης, οι 10 μεγαλύτερες αγορές συνεισφέρουν περίπου το 70% της εισερχόμενης αεροπορικής κίνησης.
Όσον αφορά τις θαλάσσιες αφίξεις, αφορούν τη διεθνή κίνηση επιβατών (χωρίς επιβάτες transit, ανεξαρτήτως υπηκοότητας και τόπου κατοικίας) μεταξύ Ελλάδας (Πάτρα – Ηγουμενίτσα) και Ιταλίας (Ανκόνα, Μπρίντεζι, Μπάρι, Βενετία, Τεργέστη και Ραβέννα). Από τα υπάρχοντα στοιχεία προκύπτει μείωση της επιβατικής κίνησης την περίοδο Ιανουαρίου – Ιουλίου κατά -9,2%, με το ποσοστό μείωσης τον Ιούλιο να είναι -9,7%, αλλά δεν υπάρχει κατανομή του ποσοστού αυτού μεταξύ Ελλήνων και αλλοδαπών. H εκτίμηση των αφίξεων αλλοδαπών για το 2014 βασίζεται στην υπόθεση εργασίας ότι όλοι ταξιδεύουν μετ’ επιστροφής και άρα οι αφίξεις ισούνται με το 50% της συνολικής επιβατικής κίνησης.
Στην κίνηση εσωτερικής ακτοπλοΐας, το Βόρειο Αιγαίο παρουσιάζει αύξηση 13,3% και τα Δωδεκάνησα αύξηση 9,9% το πρώτο οκτάμηνο του 2015. Αντίθετα μείωση παρουσιάζουν οι προορισμοί των Κυκλάδων -2,4% και της Κρήτης κατά -13,4%. Η μείωση αυτή οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην υποκατάσταση των θαλάσσιων συγκοινωνιών από τις αεροπορικές λόγω των LCCs. Στο σύνολο των προορισμών, η μείωση είναι -3,0%. Επισημαίνεται ότι σε πολλά δρομολόγια η εμφανιζόμενη αύξηση δεν οφείλεται στον τουρισμό αλλά σε μετανάστες / πρόσφυγες που μετακινούνται από τα νησιά.
Στις οδικές αφίξεις , η καταγραφή των αφίξεων γίνεται από τα κατά τόπους Αστυνομικά Τμήματα βάσει υπηκοότητας, ανεξαρτήτως τόπου μόνιμης κατοικίας και –συνεπώς- περιλαμβάνει και αλλοδαπούς μετανάστες στην Ελλάδα που επιστρέφουν από ταξίδι στο εξωτερικό. Το σύνολο των οδικών αφίξεων αλλοδαπών στην χώρα το πρώτο οκτάμηνο του 2015 ανέρχεται σε 8,7 εκ. παρουσιάζοντας αύξηση 10%. Όμως η αύξηση αυτή οφείλεται στην αυξημένη κίνηση του πρώτου εξαμήνου ενώ τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο παρατηρείται σημαντική μείωση τόσο στο σύνολο όσο και στην πλειονότητα των σταθμών. Στην συνολική αύξηση συντελεί σημαντικά ο σταθμός των Ευζώνων (σύνορα ΠΓΔΜ) που εκτός από την περισσότερη κίνηση, παρουσιάζει και τη μεγαλύτερη αύξηση (~890 χιλ. ή 45%) σε σχέση με το 2014. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται ο σταθμός της Νυμφαίας (σύνορα Βουλγαρίας) και στη τρίτη θέση είναι ο σταθμός του Προμαχώνα (επίσης σύνορα Βουλγαρίας). Επίσης, στα στοιχεία εισερχόμενου τουρισμού από την Βουλγαρία είναι υποεκτιμημένα λόγω μη ελέγχου του συνόλου των διερχόμενων οχημάτων. Συνολικά η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρείται από τη ΠΓΔΜ με +39%, ακολουθεί η Τουρκία με +10% και στη συνέχεια το Τριεθνές με +9%.
Παράλληλα, όσον αφορά τον Αύγουστο του 2015 ο δείκτης ικανοποίησης για την Ελλάδα βρίσκεται στο 84,3%. Στην υψηλότερη θέση ικανοποίησης βρίσκεται η Ήπειρος με ποσοστό 90,2% και ακολουθούν οι Κυκλάδες με ποσοστό 87,4%. Για το σύνολο της χώρας, ο δείκτης ικανοποίησης είναι υψηλότερος σε σύγκριση με αυτόν των ανταγωνιστικών προορισμών. Γενικότερα οι επιμέρους δείκτες όπως η σχέση ποιότητας τιμής, τοποθεσία, εξυπηρέτηση και φαγητό – ποτό κινούνται στα ίδια επίπεδα τόσο για την Ελλάδα όσο και για τους ανταγωνιστές. Η Σαντορίνη, η Μύκονος, οι Κυκλάδες, η Κρήτη, η Χαλκιδική, τα Δωδεκάνησα και το Ιόνιο υπερτερούν έναντι των ανταγωνιστικών τους προορισμών. Η Αθήνα υπερτερεί έναντι της Ρώμης, της Κωνσταντινούπολης και της Βαρκελώνης. Η Θεσσαλονίκη έχει δείκτη ποιότητας 81,7% και υπερτερεί έναντι της Σμύρνης και της Μασσαλίας. Η Κύπρος υπερτερεί έναντι όλων των ανταγωνιστικών προορισμών αλλά και έναντι της Χαλκιδικής.