Σύνταξη: tourismtoday.gr
Θετική είναι και αυτόν τον μήνα η τάση τόσο στα τουριστικά πρακτορεία στην Γερμανία όσο και στην διάθεση των Γερμανών για ταξίδια.
Οι κρατήσεις από τους Γερμανούς αντανακλούν αισιοδοξία στα ταξιδιωτικά γραφεία της χώρας τον Φεβρουάριο, σε σύγκριση και με τον Ιανουάριο, αποκαλύπτει ανάλυση της Dr. Fried & Partner.
Η επιχειρηματική κατάσταση στα ταξιδιωτικά γραφεία
- 77,7% «καλή» (Ιανουάριος: 55,3%).
- 19,6% «ικανοποιητική» (Ιανουάριος: 36,2%).
- 2,7% «κακή» (Ιανουάριος: 8,5%).
Τι προσδοκούν τα τουριστικά πρακτορεία για το επόμενο 6μηνο
- 60,7% «αύξηση» ζήτησης (Ιανουάριος: 41,1%).
- 33,9% «στασιμότητα» ζήτησης (Ιανουάριος: 45,3%).
- 5,4% «μείωση» ζήτησης (Ιανουάριος: 13,7%).
Αξιολόγηση της κατάστασης κερδών
Οι θετικές προσδοκίες αντικατοπτρίζονται και στις εκτιμήσεις για την κατάσταση των κερδών τους επόμενους έξι μήνες.
Το ποσοστό των ταξιδιωτικών γραφείων που αναμένουν αύξηση της ζήτησης και συνεπώς και βελτιωμένη κατάσταση κερδών έχει αυξηθεί σημαντικά σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα.
- 69,4%, «βελτίωση» κερδών (Ιανουάριος: 46,8%).
- 25,2% «στασιμότητα» κερδών (Ιανουάριος: 38,3%).
- 5,4% «επιδείνωση» κερδών (Ιανουάριος: 14,9%).
Η εξέλιξη του κλιματικού δείκτη τουριστικών πωλήσεων παρουσιάζει σαφή ανοδική τάση από τον Νοέμβριο του 2022.
Ενώ ο δείκτης ήταν στις 94,0 μονάδες τον Νοέμβριο, ανήλθε στις 102,5 τον Δεκέμβριο για να καταλήξει στις 121,2 μονάδες τον Ιανουάριο. Τον Φεβρουάριο ανήλθε στις 149,8 μονάδες.
Τι εκτιμούν οι ειδικοί για την ανάκαμψη
Η εξέλιξη αυτή συνάδει και με διάφορες εκθέσεις –μεταξύ άλλων της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας (Destatis) και του Ifo Institute– σύμφωνα με τις οποίες η γερμανική οικονομία πέρασε μια «ήπια ύφεση» κατά τη διάρκεια του χειμώνα.
Οι οικονομολόγοι από το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών RWI Leibniz, αναμένουν ότι η κατάσταση θα χαλαρώσει από την άνοιξη και μετά.
Ωστόσο, παραμένει ασαφές εάν πιθανά γεωπολιτικά, πανδημικά και μακροοικονομικά σοκ θα μπορούσαν να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στον δείκτη κλίματος πωλήσεων τους επόμενους μήνες.