Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε την Έκθεση Ασφάλειας του 2022 για την παγκόσμια αεροπορία.

Η έκθεση έδειξε μείωση του αριθμού των θανατηφόρων ατυχημάτων και του κινδύνου θανάτου, σε σύγκριση με το 2021 και με τον μέσο όρο της πενταετίας (2018-2022).

Τα κυριότερα σημεία της αναφοράς περιλαμβάνουν:

Το 2022, σημειώθηκαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα με απώλεια ζωών σε επιβάτες και πλήρωμα. Αυτό μειώνεται από επτά το 2021 και μια βελτίωση σε σχέση με τον μέσο όρο της πενταετίας (2018-2022) που ήταν επίσης επτά.

Το ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων βελτιώθηκε σε 0,16 ανά εκατομμύριο για το 2022, από 0,27 ανά εκατομμύριο το 2021, και ήταν επίσης μπροστά από το πενταετές ποσοστό θανατηφόρων ατυχημάτων του 0,20.

Το ποσοστό όλων των ατυχημάτων ήταν 1,21 ανά εκατομμύριο , μείωση σε σύγκριση με το ποσοστό των 1,26 ατυχημάτων για την πενταετία 2018-2022, αλλά αύξηση σε σύγκριση με 1,13 ατυχήματα ανά εκατομμύριο το 2021.

Ο κίνδυνος θανάτου μειώθηκε στο 0,11 από 0,23 το 2021 και στο 0,13 για την πενταετία, 2018-2022.

Οι αεροπορικές εταιρείες μέλη της IATA αντιμετώπισαν ένα θανατηφόρο ατύχημα το 2022, με 19 θανάτους.

«Τα ατυχήματα είναι σπάνια στην αεροπορία. Υπήρξαν πέντε θανατηφόρα ατυχήματα μεταξύ 32,2 εκατομμυρίων πτήσεων το 2022. Αυτό μας λέει ότι οι πτήσεις είναι από τις ασφαλέστερες δραστηριότητες στις οποίες μπορεί να συμμετάσχει ένα άτομο. Όμως, παρόλο που ο κίνδυνος πτήσης είναι εξαιρετικά χαμηλός, δεν είναι ακίνδυνος. Η προσεκτική ανάλυση των τάσεων που αναδύονται ακόμη και σε αυτά τα πολύ υψηλά επίπεδα ασφάλειας είναι αυτό που θα κάνει τις πτήσεις ακόμα πιο ασφαλείς.

Η φετινή έκθεση, για παράδειγμα, μας λέει ότι πρέπει να κάνουμε κάποιες ιδιαίτερες προσπάθειες για τις λειτουργίες στροβιλοκινητήρων στην Αφρική και τη Λατινική Αμερική. Η ασφάλεια είναι η ύψιστη προτεραιότητα της αεροπορίας και στόχος μας είναι κάθε πτήση να απογειώνεται και να προσγειώνεται με ασφάλεια, ανεξάρτητα από περιοχή ή τύπο αεροσκάφους», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA .