Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Aegean αναμένει δυναμικές επιδόσεις και το 2023, όπως επιβεβαιώνουν οι προπωλήσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς.
Σύμφωνα με το πρόεδρο της κ. Ευτύχιο Βασιλάκη, ήδη οι επιδόσεις των πρώτων μηνών του έτους ξεπερνούν το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Φέτος η Aegean θα διαθέσει 2 εκατομμύρια περισσότερες θέσεις συγκριτικά με το 2022 και 800.000 περισσότερες σε σχέση με το 2019, αυξάνοντας την προσφορά της.
«Το προηγούμενο έτος ήταν πολύ επιτυχημένο για την Aegean με τα έσοδα και τα κέρδη να ξεπερνούν τα επίπεδα του 2019 και το περιθώριο κέρδους να καταγράφεται μεγαλύτερο από άλλες ευρωπαϊκές ομοειδείς αεροπορικές εταιρείες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ευτύχιος Βασιλάκης, στην ενημέρωση των αναλυτών.
Πέρυσι, η Aegean προσέφερε 15,8 εκατ. θέσεις και μετέφερε, συγκριτικά με το 2021, 73% περισσότερους επιβάτες των οποίων ο συνολικός αριθμός ανήλθε σε 12,5 εκατ. άτομα.
Η πλειονότητα δε αυτών, συγκεκριμένα τα 7,3 εκατ., αποτελούσαν διεθνείς επιβάτες.
Την ίδια χρονιά, ο αερομεταφορέας διέθεσε το 90% των προσφερόμενων χιλιομετρικών θέσεων του 2019, ποσοστό που ανήλθε στο 99% των επιπέδων πριν από την πανδημία το τέταρτο τρίμηνο.
Η αεροπορική εταιρεία παρουσίασε αρνητικό πρόσημο μόνο στο πρώτο τρίμηνο του έτους, με τα υπόλοιπα τρία – ακόμα και το τελευταίο που είθισται η ζήτηση να καταγράφεται υποτονική – να κινούνται ανοδικά.
Οι καλές επιδόσεις καταγράφηκαν μάλιστα σε συνθήκες έντονου ανταγωνισμού και αυξημένων λειτουργικών εξόδων, δεδομένου ότι η προσφερόμενη χωρητικότητα των ισότιμων ανταγωνιστών (IAG, Lufthansa, Aifrance-KLM) και των low cost αερομεταφορέων (Ryanair, Easyjet, WizzAir) υπήρξε πολύ μεγαλύτερη έναντι του 2019 και το κόστος των καυσίμων από την έναρξη του πολέμου μέχρι και σήμερα αυξήθηκε κατά 25%.
Μέσα στην προηγούμενη χρήση η Aegean αποπλήρωσε το σύνολο των δανείων της πανδημίας που είχε λάβει από τις τράπεζες, εμφάνισε ιστορικό ρεκόρ κερδοφορίας στο δ’ τρίμηνο και πέτυχε και περιθώριο κερδοφορίας υψηλότερο των ευρωπαϊκών, ομοειδών εταιρειών.
Λόγω κερδοφορίας η Aegean αποφάσισε να διανείμει μπόνους 12 εκατ. ευρώ σε 700 εργαζομένους, αλλά δεν θα διανείμει μέρισμα προς τους μετόχους προκειμένου να διατηρήσει κεφαλαιακό απόθεμα προκειμένου να εξυπηρετήσει επενδύσεις αλλά και να χρηματοδοτήσει την εξαγορά των warrants που κατέχει το Δημόσιο.
«Πυλώνας μας είναι οι άνθρωποι μας και εκτιμούμε, κατά τη διάρκεια της κρίσης, την αφοσίωσή τους και την υποστήριξή τους» ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean Δημήτρης Γερογιάννης.
Υπενθυμίζεται ότι από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούλιο του 2026, το Δημόσιο έχει τη διακριτική ευχέρεια να ασκήσει το δικαίωμα μετατροπής των warrants που κατέχει στην Aegean έναντι της στήριξης που παρείχε στην εταιρεία εν μέσω πανδημίας.
Η διοίκηση της Aegean έχει από νωρίς ενημέρωση ότι προτίθεται να εξαγοράσει τα δικαιώματα εφόσον εξασκηθούν αποπληρώνοντας πλήρως την ενίσχυση, γεγονός που υποστηρίζεται και από την πλήρη ανάκαμψη της το 2022.
Πέραν των παραπάνω, η εταιρεία συνεχίζει το επενδυτικό πλάνο της τόσο για τη δημιουργία του Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης και Προσομοιωτών Πτήσεων, ύψους 140 εκατ. ευρώ, όσο και για τη παραλαβή νέων αεροσκαφών. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης το σύνολο του CAPEX ανά έτος στη διετία 2023-2024 θα είναι 120 εκατ.ευρώ κατ’έτος.
Η αεροπορικής εταιρεία παρέλαβε πέρυσι 9 αεροσκάφη, γεγονός που αποτυπώθηκε και στα αποτελέσματα με την εξοικονόμηση κόστους, ενώ η χρήση επιπλέον αεροσκαφών νέας τεχνολογίας για μεγαλύτερο μέρος του πτητικού έργου τη φετινή χρονιά θα φέρει περαιτέρω εξοικονόμηση στην κατανάλωση καυσίμου ανά προσφερόμενη θέση.
Επισημαίνεται ότι το 2022, το 29% των συνολικών ωρών πτήσεων αντιστοιχούσε στα νέα αεροσκάφη Airbus neo, νούμερο που θα αυξηθεί στο 48% φέτος.
Αντίστοιχα, θα αυξηθεί στο 33% από το 22% το 2022 ο αριθμός των πτήσεων που εκτελούνται με Neos.
Φέτος ο όμιλος θα παραλάβει ακόμη 9 νέα Airbus A320/321neo συνεχίζοντας το επενδυτικό πλάνο για 46 Airbus neo αεροσκάφη στο στόλο έως το 2026.
Οπως υπογράμμισε ο κ. Βασιλάκης η στρατηγική απόκτησης αεροσκαφών έναντι της λύσης sale & lease back, στην παρούσα φάση θωρακίζει την εταιρεία έναντι των πληθωριστικών πιέσεων.