Οι εταιρικές ταξιδιωτικές δαπάνες κινούνται προς την πλήρη ανάκαμψη στα επίπεδα του 2019 έως το 2024 ή το 2025, αλλά το υψηλότερο κόστος και οι ανησυχίες για το κλίμα θα κρατήσουν τους όγκους ταξιδιών μικρότερους από τα επίπεδα πριν από την πανδημία σε πραγματικούς όρους.
Αυτό αποκαλύπτει νέα μελέτη της Deloitte που διεξήχθη από τις 7 έως τις 23 Φεβρουαρίου και αποτελείται από 106 ταξιδιωτικούς διαχειριστές των ΗΠΑ και 228 Ευρωπαίους ταξιδιωτικούς διαχειριστές, κατανεμημένες περίπου ομοιόμορφα μεταξύ της Ισπανίας, της Γερμανίας, της Γαλλίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.
Ειδικότερα, ο όγκος των δαπανών θα πρέπει να φτάσει περίπου το 57% των επιπέδων του 2019 το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους και να αυξηθεί σε περίπου 75% μέχρι το τέλος του έτους.
Η ανάπτυξη, ωστόσο, έρχεται εν μέσω “περιβάλλοντος υψηλότερων αεροπορικών ναύλων και τιμών δωματίων”, που σημαίνει ότι ο πραγματικός αριθμός ταξιδιών καθυστερεί.
Η πλήρης ανάκαμψη των δαπανών για επαγγελματικά ταξίδια φαίνεται πιθανή μέχρι το τέλος του 2024, αλλά η αγορά εταιρικών ταξιδιών θα παραμένουν περίπου 10% έως 20% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα που αντιπροσωπεύουν τον πληθωρισμό, σύμφωνα με την έκθεση.
Η πορεία ανάκαμψης είναι παρόμοια τόσο για τους διαχειριστές ταξιδιών στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, αν και τα διεθνή ταξίδια μεγάλων αποστάσεων ανακάμπτουν ταχύτερα μεταξύ των εταιρειών των ΗΠΑ, σύμφωνα με την έρευνα.
Στην Ευρώπη, οι ταξιδιωτικοί διαχειριστές αναμένουν το 28% να είναι για ταξίδια εκτός Ευρώπης, σε σύγκριση με 34% το 2019.