Σύνταξη: tourismtoday.gr
Ο όμιλος Air France-KLM σημείωσε απότομη αύξηση του κύκλου εργασιών του το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Η Air France, η KLM και η Transavia είχαν περισσότερα αεροπλάνα στον αέρα και ήταν επίσης πιο γεμάτα.
Όμως, καθώς το κόστος αυξήθηκε επίσης απότομα, είχε ως αποτέλεσμα περιορισμένη αύξηση των λειτουργικών κερδών. Και αφού αφαιρέθηκαν οι πληρωμές τόκων και οι φόροι, ο συνδυασμός αεροπορικών εταιρειών έκλεισε το τρίμηνο με ζημία, αν και μικρότερη από ό,τι ένα χρόνο νωρίτερα.
Η Air France-KLM, δεν παρατηρεί σχεδόν καθόλου περικοπές κόστους που κάνουν οι καταναλωτές. Η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια το καλοκαίρι παραμένει ισχυρή και εκτός Ευρώπης.
KLM
Ο κύκλος εργασιών της KLM αυξήθηκε κατά ένα τρίτο στα 2,5 δις ευρώ. Η χωρητικότητα των αεροσκαφών της αυξήθηκε κατά 15%. Ο τζίρος αυξήθηκε περαιτέρω λόγω των πληρέστερων αεροπλάνων και των υψηλότερων τιμών των εισιτηρίων. Όμως τα καύσιμα αεροσκαφών, ειδικότερα, κοστίζουν πολύ περισσότερο στις αρχές του έτους. Η KLM ξόδεψε 79% περισσότερο σε αυτό, επίσης επειδή πρέπει να πετάξει γύρω από τη Ρωσία σε πολλά δρομολόγια.
Οι κρατήσεις για την τρέχουσα περίοδο και το θερινό τρίμηνο πάνε επίσης καλά, τόσο στην KLM όσο και στην αδελφή εταιρεία Air France. Είναι υψηλότερα από πέρυσι.
Air France
Στα 3.924 δις ευρώ, η Air France παρήγαγε υψηλότερα έσοδα από τα 2.522 δις ευρώ της KLM. Ωστόσο η λειτουργική ζημία των 181 εκατομμυρίων ευρώ ήταν υψηλότερη από 128 ευρώ ευρώ της ολλανδικής αεροπορικής εταιρείας.
Το λειτουργικό περιθώριο -4,6% της Air France αντικατοπτρίζει καλύτερα από το -5,1% της KLM.
Και οι δύο αεροπορικές εταιρείες επωφελήθηκαν από προγράμματα άδειας 210 εκατομμυρίων ευρώ το τρίμηνο του περασμένου έτους.
Η Air France επωφελήθηκε από αναδιαρθρώσεις κόστους, αν και χρειάζεται να βελτιώσει τις εγχώριες δραστηριότητες στη Γαλλία.
Οι απεργίες στη Γαλλία επηρέασαν επίσης τις επιχειρήσεις της Air France.
Τα αποτελέσματα της KLM αντικατοπτρίζουν τους περιορισμούς χωρητικότητας στο αεροδρόμιο Schiphol και ζητήματα στόλου των EmbraerE195-E2 της KLM Cityhopper.
Transavia
Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για την οικονομική θυγατρική Transavia. Παρά τα προβλήματα με τις ακυρωμένες πτήσεις, η χωρητικότητα αυτό το τρίμηνο είναι περίπου ένα πέμπτο υψηλότερη από πέρυσι.
Αυτή η ανάπτυξη ήταν ακόμη μεγαλύτερη το πρώτο τρίμηνο, αλλά οι πτήσεις ήταν επίσης πληρέστερες. Και οι πωλήσεις εισιτηρίων μέχρι τον Σεπτέμβριο είναι μπροστά από πέρυσι.
Τα αποτελέσματα της Transavia υστέρησαν κάπως το πρώτο τρίμηνο, αλλά αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Transavia πετάει για διακοπές.
Η αεροπορική εταιρεία επηρεάζεται περισσότερο από τις συναλλαγματικές διαφορές επειδή, σε αντίθεση με την Air France και την KLM, πουλάει όλα τα εισιτήρια της σε ευρώ.
Με την αποπληρωμή όλων των χρεών που εγγυήθηκαν οι ολλανδικές και γαλλικές κυβερνήσεις, το βάρος του χρέους της Air France-KLM μειώθηκε επίσης απότομα.
Στα τέλη Μαρτίου, ανερχόταν σε περίπου 5,5 δις ευρώ. Αυτό είναι 1,5 φορά το λειτουργικό κέρδος και στο κατώτερο άκρο αυτού που ήθελε να επιτύχει φέτος ο αεροπορικός όμιλος.