Σύνταξη: tourismtoday.gr
Πάνω από 3,5 δις δολάρια, δαπάνησαν συνολικά στο μάρκετινγκ ο Expedia Group, η Booking Holdings και η Airbnb, το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Πρόκειται για σχεδόν 1 δις δολάρια επιπλέον σε σύγκριση με την ίδια περίοδο το 2022.
Ωστόσο η ανάλυση των δαπανών και των σχετικών στρατηγικών ποικίλλει ευρέως ανάμεσα στους τρεις ταξιδιωτικούς γίγαντες.
Πόσα δαπάνησαν στο μάρκετινγκ οι Expedia Group, Booking Holdings και Airbnb
- Ο Expedia Group διέθεσε το μεγαλύτερο ποσοστό των εσόδων του από το μάρκετινγκ (το οποίο τόσο ο ίδιος όσο και η Airbnb αναφέρουν ως συνδυασμένες πωλήσεις και μάρκετινγκ).
Με έσοδα 2,7 δις δολαρίων το τρίμηνο, οι δαπάνες μάρκετινγκ ύψους 1,7 δις ανήλθαν στο 63% των εσόδων. Αυτό είναι υψηλότερο από 59% το πρώτο τρίμηνο του 2022. - Η Booking Holdings, αύξησε τις δαπάνες μάρκετινγκ το πρώτο τρίμηνο σε 1,5 δις δολάρια από 1,1 δις το πρώτο τρίμηνο του 2022.
Αλλά με τα έσοδα να αυξάνονται επίσης σε ετήσια βάση σχεδόν 40%, από 2,7 δις το πρώτο τρίμηνο του 2022 σε 3,8 δις δολάρια το πρώτο τρίμηνο του 2023, καθώς το ποσοστό του μάρκετινγκ εσόδων αντιπροσώπευε μόλις το 39% αυτό έτος, από 41% το 2022. - Η Airbnb συνεχίζει να είναι η εξαίρεση με την εστίαση της στην άμεση ή μέσω μη αμειβόμενων στρατηγικών, όπως τα κερδισμένα Mέσα ενημέρωσης (αναφορές στα social media, διαδικτυακές κριτικές και αναδημοσιεύσεις περιεχομένου).
Το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους τα έσοδα της Airbnb αυξήθηκαν κατά 20% σε ετήσια βάση στα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια με δαπάνες μάρκετινγκ ύψους 450 εκατομμυρίων δολαρίων στο τρίμηνο – μόλις το 25% των εσόδων και ελαφρώς αυξημένα από το 23% την ίδια περίοδο του 2022.
Διαφορετικοί στόχοι στρατηγικής
Μαζί με τη δαπάνη ενός πολύ μικρότερου ποσοστού των εσόδων της στο μάρκετινγκ, η Airbnb επισήμανε διαφορετικούς στρατηγικούς στόχους τόσο από την Booking Holdings όσο και από τον Expedia Group.
Η πλατφόρμα καταλυμάτων επικεντρώνεται στην παγκόσμια επέκταση και την κατάκτηση νέων αγορών μέσω επενδύσεων στο μάρκετινγκ της μάρκας σε περισσότερες χώρες σε όλο τον κόσμο.
Η Airbnb είπε επίσης ότι χρησιμοποιεί το μάρκετινγκ επιδόσεων ως εργαλείο για να βελτιώσει την ισορροπία προσφοράς και ζήτησης σε συγκεκριμένες αγορές.
Tα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία Expedia Group και Booking Holdings είναι πιο ευθυγραμμισμένα στις στρατηγικές μάρκετινγκ, με αμφότερες τις δραστηριότητές τους στην προώθηση των άμεσων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, την αφοσίωση και τη χρήση των αντίστοιχων εφαρμογών τους για κινητά.