Σύνταξη: tourismtoday.gr

Πολλοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι τα κρουαζιερόπλοια ωφελούν τις τοπικές οικονομίες. Ωστόσο μελέτες διαπιστώνουν ότι οι επιβάτες κρουαζιέρας ξοδεύουν χρήματα στο πλοίο, για φαγητό, ποτά και ψώνια και συμβάλλουν ελάχιστα στην τοπική οικονομία.

Το Wonder of the Seas, για παράδειγμα -το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο- διαθέτει 20 εστιατόρια, ένα θέατρο 1.400 θέσεων και διάφορα καταστήματα που πωλούν είδη πολυτελείας όπως ρολόγια και υψηλή ραπτική. Στο πακέτο για ταξιδιώτες, συχνά περιλαμβάνονται τρόφιμα και ποτά καθώς και ψώνια χωρίς δασμούς.

Σύμφωνα με μελέτη του δήμου Μπέργκεν της Νορβηγίας -δημοφιλής προορισμός για εκδρομές με φιόρδ- έως και το 40% των επιβατών επιλέγουν να μην εγκαταλείψουν το κρουαζιερόπλοιο.
Η μέση δαπάνη είναι κάτω από 23 ευρώ μεταξύ αυτών που αποβιβάζονται.

Ωστόσο, η βιομηχανία κρουαζιέρας υποστηρίζει ότι κάθε επιβάτης συνεισφέρει κατά μέσο όρο 100 δολάρια την ημέρα στην τοπική οικονομία. Αυτό είναι υψηλότερο από την εκτίμηση που παρέχει το Μπέργκεν.

Καθώς οι επιβάτες τρώνε τα περισσότερα γεύματα στο πλοίο, ψωνίζουν σε καταστήματα αφορολογήτων ειδών που ανήκουν στην εταιρεία κρουαζιέρας και συμμετέχουν σε εκδρομές που διοργανώνει η εταιρεία κρουαζιέρας, πολύ λίγα χρήματα ξοδεύουν εισέρχονται στις οικονομίες των τοπικών κοινοτήτων που επισκέπτονται.

Σύμφωνα με την μελέτη η διάρκεια της παραμονής ενός επιβάτη είναι ένας σημαντικός παράγοντας στις συνήθειες δαπανών του.

Ο χρόνος ενός κρουαζιερόπλοιου σε ένα λιμάνι μπορεί να διαφέρει ανάλογα με το δρομολόγιο του, αλλά συνήθως είναι περίπου οκτώ ώρες. Ωστόσο, υπάρχουν εξαιρέσεις, όπως η Βαρκελώνη, όπου η ενδιάμεση στάση θα μπορούσε να είναι μόλις τέσσερις ώρες.

Παρά το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες κρουαζιέρας έχουν ευκαιρίες να ξοδέψουν χρήματα, οι δαπάνες τους εξακολουθούν να είναι χαμηλές στους προορισμούς.

Μία λύση για να έχουν περισσότερα οφέλη οι τοπικές κοινότητες είναι η αύξηση της τιμής στα τέλη για επιβάτες κρουαζιέρας στα λιμάνια, η οποία συνήθως κυμαίνεται από 4 έως 14 δολάρια ανά άτομο.