Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες δεν πληρούν τα κριτήρια για να ονομάζονται gatekeepers σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Νόμο για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), τουλάχιστον προς το παρόν.
Οι ψηφιακοί gatekeepers είναι μεγάλες εταιρείες που αποτελούν σημείο πρόσβασης για τους καταναλωτές. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν τη θέση και τη δύναμη τους στην αγορά με τρόπο που επηρεάζει άλλες αγορές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δημοσίευσε τον πρώτο κατάλογο των εταιρειών που πρέπει να ακολουθήσουν ένα σύνολο από «πρέπει» και «δεν πρέπει», στις καθημερινές τους λειτουργίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ).
Στη λίστα είναι η μητρική Alpha της Google, η μητρική Meta του Facebook, η Apple, η Amazon, η Tiktok της μητρικής Bytedance, η Microsoft και η Samsung.
Αυτά είναι τα τρία βασικά κριτήρια της ΕΕ για τις διαδικτυακές ταξιδιωτικές εταιρείες
- Οι εταιρείες πρέπει να είναι αρκετά μεγάλες ώστε να επηρεάζουν την εσωτερική αγορά, πράγμα που σημαίνει ετήσιο κύκλο εργασιών 7,5 δις ευρώ ή περισσότερο τα τελευταία τρία οικονομικά έτη.
Πρέπει επίσης να παρέχουν μια βασική υπηρεσία πλατφόρμας σε τουλάχιστον τρία κράτη μέλη. - Έλεγχος μιας πύλης που απευθύνεται στον καταναλωτή για επιχειρηματικούς χρήστες, που σημαίνει περισσότερους από 45 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες εγκατεστημένους ή εγκατεστημένους στην Ευρωπαϊκή Ένωση και περισσότερους από 10.000 ετήσιους ενεργούς επιχειρηματικούς χρήστες στο μπλοκ κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος.
- Εάν μια εταιρεία πληροί τα παραπάνω δύο κριτήρια, λέγεται ότι έχει «εδραιωμένη και ανθεκτική θέση».
Τόσο η Airbnb όσο και η Booking.com έχουν επισημανθεί στο παρελθόν ως ψηφιακοί gatekeepers.
Ωστόσο, ο Glenn Fogel, Διευθύνων Σύμβουλος της Booking Holdings, δήλωσε ότι θα ήταν λάθος να αντιμετωπίζεται η εταιρεία ως τέτοια, επειδή η ευρωπαϊκή αγορά καταλυμάτων είναι ανοιχτή και ανταγωνιστική.
Η Airbnb δήλωσε επίσης ότι δεν πιστεύει ότι οι τομείς στους οποίους δραστηριοποιείται, θα πρέπει να εγείρουν ανησυχίες από την επιτροπή στο πλαίσιο του DMA.