Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η απομακρυσμένη εργασία έχει δημιουργήσει μια νέα φυλή ταξιδιωτών, γνωστή ως digital nomads. Οι ψηφιακοί νομάδες, έχουν την ευελιξία να εργάζονται από διάφορες τοποθεσίες σε όλο τον κόσμο, ενώ ταξιδεύουν.
Η πανδημία έφερε την εξ αποστάσεως εργασία στο επίκεντρο. Ξαφνικά, ένα σημαντικό μέρος του εργατικού δυναμικού έχει συνειδητοποιήσει ότι μπορεί να εργαστεί από οπουδήποτε και ένας αυξανόμενος αριθμός αρχίζει να το πηγαίνει στο επόμενο επίπεδο.
Όπως αποκαλύπτει μελέτη της Αμερικανικής Plumia, εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο θα γίνουν ψηφιακοί νομάδες τα επόμενα χρόνια.
Σύμφωνα με τον Workforce Confidence Index της LinkedIn, η απομακρυσμένη εργασία έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα.
- 28% των επαγγελματιών εργάζονται εξ αποστάσεως.
- 18% ασχολείται με υβριδική εργασία.
- 50% να εξακολουθεί να εργάζεται επιτόπου.
Αυτό έρχεται σε αντίθεση με στοιχεία από τον Νοέμβριο του 2022, όπου η πλειονότητα των επαγγελματιών εργαζόταν επιτόπου.
Οι ψηφιακοί νομάδες μένουν περισσότερο, εξερευνούν βαθύτερα και ξοδεύουν περισσότερα από έναν πιο παραδοσιακό τουρίστα, καθισμένοι τέλεια στη διασταύρωση μεταξύ επισκέπτη και κατοίκου.
Αυτή η αγορά έγινε ιδιαίτερα ελκυστική κατά τη διάρκεια του lockdown και αρκετοί προορισμοί στράφηκαν στην προβολή τους ως την ιδανική τοποθεσία για απομακρυσμένη εργασία.
Οι ευκαιρίες για τους προορισμούς
Αυτή η αλλαγή έχει δημιουργήσει ευκαιρίες για τις αγροτικές και μικρές πόλεις, καθώς έχουν βιώσει μια εισροή νέων επαγγελματιών που συμβάλλουν στις τοπικές οικονομίες.
Τα ξενοδοχεία στα οποία διαμένουν οι ψηφιακοί νομάδες επωφελούνται από τους αυξημένους προϋπολογισμούς των γραφείων συνεδρίων και επισκεπτών, ενώ οι ανεξάρτητες επιχειρήσεις αξιοποιούν αυτό το νέο τμήμα πελατών, ενισχύοντας τα κέρδη τους.
Για να επωφεληθούν από αυτή τη ζήτηση, αυτές οι μικρότερες πόλεις μπορούν να χρησιμοποιήσουν δημιουργικές στρατηγικές διαφήμισης.
Στόχος είναι να αυξήσουν την αναγνωρισιμότητα και να προωθήσουν τη δέσμευση προς τους λιγότερο παραδοσιακούς προορισμούς τους.
Γιατί επιλέγουν μικρότερες πόλεις οι digital nomads
Οι digital nomads έλκονται από τις μικρότερες πόλεις για την προσιτή τιμή τους, τη χαλαρή ατμόσφαιρα και τις ευκαιρίες για υπαίθριες δραστηριότητες, ενώ παράλληλα παρέχουν ευκαιρίες δικτύωσης και δημιουργίας κοινοτήτων.
Οι ψηφιακοί νομάδες δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τα καταφύγια γιόγκα, τα προϊόντα Apple, τους φορητούς υπολογιστές, τον πολιτισμό, τα φεστιβάλ, τον πληθωρισμό και τα ταξίδια περιπέτειας σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό.
Είναι συνήθως Millennials με πανεπιστημιακή μόρφωση ή άτομα της Gen X που εργάζονται με πλήρη απασχόληση.
Έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που κυμαίνεται από 75.000 έως 250.000 δολάρια. Αυτό τους κατατάσσει σε ελκυστικό κοινό για τους οργανισμούς μάρκετινγκ προορισμών (DMO) που στοχεύουν σε ταξιδιώτες με σημαντικό διαθέσιμο εισόδημα.
Γιατί επιλέγουν εργασία εκτός γραφείου
Έρευνα του flexjobs αποκαλύπτει τους λόγους που οι άνθρωποι προτιμούν να εργάζονται εκτός γραφείου:
- Λιγότερες διακοπές 68%.
- Περισσότερη εστίαση 63%.
- Πιο ήσυχο εργασιακό περιβάλλον 68%.
- Πιο άνετος χώρος εργασίας 66%.
- Αποφυγή της πολιτικής γραφείου 55%.
Συνεισφορά στην τοπική οικονομία
Οι digital nomads συνήθως κερδίζουν τους μισθούς τους από χώρες υψηλότερου εισοδήματος και ξοδεύουν στους προορισμούς που διαμένουν.
Σύμφωνα με την κυβέρνηση της Μαδέρας, η μέση δαπάνη τους είναι περίπου 2.100 δολάρια το μήνα.
Παράλληλα, δεν αφαιρούν τοπικές θέσεις εργασίας, πράγμα που σημαίνει ότι οι δαπάνες τους αποτελούν άμεσο κέρδος για τις κοινότητες υποδοχής.