Από ελαττωματικό εξάρτημα του αεροπλάνου προκλήθηκε η συντριβή του A320 της Air Asia στην Ινδονησία τον περασμένο Δεκέμβριο  ,στοιχίζοντας την ζωή σε 162 ανθρώπους, σύμφωνα με την τελική έκθεση των αρμόδιων ερευνητών .

Ειδικότερα, οι πιλότοι του μοιραίου αεροσκάφους αναγκάστηκαν να απενεργοποιήσουν τον αυτόματο πιλότο εν μέσω σφοδρής κακοκαιρίας, καθώς δημιουργούνταν επανειλημμένα προβλήματα που οφείλονταν στο σύστημα πηδαλίου διεύθυνσης.

Σύμφωνα με την τελική έκθεση, μια ρωγμή σε συγκόλληση στο σύστημα πηδαλίου διεύθυνσης ,που βοηθά στον έλεγχο των κινήσεων του πηδαλίου ,έδινε επανειλημμένα σήματα  συναγερμού. Στο τέταρτο σήμα του συναγερμού, οι πιλότοι ενεργοποίησαν τους αυτόματους διακόπτες σε μέρος του συστήματος ελέγχου σε μια προσπάθεια να το θέσουν εκ νέου σε λειτουργία. Ο ελιγμός απενεργοποίησε τον αυτόματο πιλότο και στη συνέχεια το αεροσκάφος άρχισε να χάνει τη σταθερότητά του, σύμφωνα με την έκθεση.

«Οι ενέργειες στις οποίες προχώρησε στη συνέχεια το πλήρωμα κατέστησαν το αεροπλάνο μη ελεγχόμενο» με αποτέλεσμα μια παρατεταμένη εγκατάλειψη του αεροσκάφους, μην επιτρέποντας πλέον στο πλήρωμα να το σηκώσει, εξηγεί η έκθεση.

Το Airbus A320-200 είχε απογειωθεί από την πόλη Σουραμπάγια της Ινδονησίας με προορισμό τη Σιγκαπούρη.