Οι Γερμανοί θέλουν να ενημερώνονται καλύτερα από τα ταξιδιωτικά πρακτορεία για τον αντίκτυπο των ταξιδιών τους στο περιβάλλον.

Αυτό ήταν το βασικό συμπέρασμα έρευνας, που πραγματοποιήθηκε από τη Futouris και το ινστιτούτο NIT, σε δείγμα 2.000 πελατών ταξιδιωτικών πρακτορείων και άνω των 430 πρακτόρων.

Ένας από τους κύριους στόχους της έρευνας ήταν να ανακαλύψει πόσο σημαντικές είναι οι πληροφορίες σχετικά με τις κλιματικές επιπτώσεις των ταξιδιών κατά τη διαδικασία των κρατήσεων.

Οι ταξιδιώτες θέλουν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον αντίκτυπό τους στο κλίμα

Τόσο οι πελάτες όσο και το προσωπικό των ταξιδιωτικών πρακτορείων θεωρούν ότι δεν είναι καλά ενημερωμένοι σχετικά με τον αντίκτυπο των ταξιδιών τους στο περιβάλλον.

  • Το 38% των ταξιδιωτικών πρακτόρων αισθάνεται ικανοποιητικά ενημερωμένο για τον αντίκτυπο των ταξιδιών στο κλίμα
  • Το 17% για το αποτύπωμα άνθρακα των ταξιδιών
  • Το 1/3 των πελατών πιστεύει ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι καλά ενημερωμένοι για αυτά τα θέματα
  • Το 80% των ταξιδιωτικών πρακτόρων δήλωσe ότι έχει «θετική» ή «πολύ θετική» στάση για τη βιωσιμότητα και την προστασία του κλίματος

Τα στοιχεία για τους πελάτες είναι παρόμοια

  • Το  56% επικεντρώνεται περισσότερο σε κοινωνικά ζητήματα
  • Το 42% σε περιβαλλοντικά θέματα.
  • 1 στους 3 ισχυρίστηκε ότι προσπάθησε να ελαχιστοποιήσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του ταξιδιού του.

Επιπλέον, οι πελάτες αναμένουν σαφώς από τους ταξιδιωτικούς πράκτορες να ενημερώνονται για αυτά τα θέματα.

  • Το 77% δήλωσε ότι είναι ανοιχτό σε πληροφορίες σχετικά με τη βιωσιμότητα από ταξιδιωτικούς πράκτορες
  • Το 50% επιθυμεί οι ταξιδιωτικοί πράκτορες να του θέτουν προληπτικά αυτά τα ζητήματα.

Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες είναι έτοιμοι να κάνουν περισσότερα

  • Το 52% εκτιμά ότι η πρόταση φιλικών προς το περιβάλλον ταξιδιών θα συμβάλει στη μείωση των περιβαλλοντικών προβλημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό οι ταξιδιωτικοί πράκτορες χρειάζονται περισσότερες πληροφορίες σχετικά με περιβαλλοντικά ζητήματα που σχετίζονται με τα ταξιδιωτικά προϊόντα που πωλούν.

  • Το 73% θέλει αυτές τις πληροφορίες απευθείας στα συστήματα κρατήσεων
  • Το 64% αναμένει περισσότερες πληροφορίες από τους tour operators
  • Το 63% επιθυμεί εκπαίδευση με τη μορφή διαδικτυακών σεμιναρίων ή παρόμοιων μέτρων

Ο διευθυντής του ινστιτούτου NIT κ. Friedericke Kuhn δήλωσε: “Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η πλειοψηφία των πωλήσεων σε ταξιδιωτικά γραφεία πραγματοποιούνται χωρίς καμία πληροφορία σχετικά με το περιβάλλον. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει ένα πολύ μεγάλο ποσοστό πελατών που είναι ανοιχτοί στην πληροφόρηση.

Με την παροχή πληροφοριών για την προστασία του περιβάλλοντος, θα μπορούσαν να βελτιωθούν οι πωλήσεις και να προωθηθούν κρατήσεις περισσότερο φιλικές προς το περιβάλλον”.

Μοντέλο υπολογισμού εκπομπών CO2

Η γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία εργάζεται εντατικά για τη δημιουργία συστήματος υπολογισμού του περιβαντολογικού αποτυπώματος των ταξιδιών αναψυχής, με στόχο να διοχετεύσει αυτές τις πληροφορίες στα συστήματα κρατήσεων κατά τη διάρκεια του 2024.

Υπεύθυνη για το σύστημα Klima Link, είναι η Γερμανική Ένωση Ταξιδιωτικών Βιομηχανιών (DRV) και η Futouris, ενώ υποστηρίζεται από κορυφαίους παίκτες σε όλη την ταξιδιωτική και τουριστική βιομηχανία.

Η πρώτη φάση, που έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2024, προβλέπει την ενεργοποίηση ενός μοντέλου υπολογισμού των εκπομπών άνθρακα για αεροπορικά ταξίδια και ταξίδια με τρένο από και προς έναν προορισμό.

Τα δεδομένα για τις εκπομπές CO2 των καταλυμάτων θα ακολουθήσουν το δεύτερο τρίμηνο του 2024.