Οι γραμμές κρουαζιέρας αντιμετωπίζουν μια τεράστια πρόκληση για την απομάκρυνση του άνθρακα, αλλά ο αντιπρόεδρος του Royal Caribbean Group και επικεφαλής περιβάλλοντος και κοινωνικής διακυβέρνησης (ESG) Νικ Ρόουζ επιμένει ότι ο τομέας μπορεί να φτάσει στο «καθαρό μηδέν» έως το 2050.

Ο Rose είπε: «Έχουμε επικεντρωθεί στην ενεργειακή απόδοση που μας βοήθησε να μειώσουμε τις εκπομπές άνθρακα κατά 35% από το 2015». Ο επόμενος στόχος είναι μια διψήφια μείωση από το επίπεδο του 2019 έως το 2025».

«Είναι μια συνεχής προσπάθεια, η λήψη σταδιακών βημάτων για τη μείωση του άνθρακα, η πραγματοποίηση επενδύσεων, η εξέταση της επόμενης πηγής ενέργειας και η προμήθεια καυσίμων. [Αλλά] δεν θέλουμε να φτάσουμε πολύ μπροστά στο σημείο που βάζουμε ένα στοίχημα [σε μια τεχνολογία],τόνισε.

«Το σχέδιό μας για το άμεσο μέλλον είναι η ευελιξία στα καύσιμα. Παραδίδονται νέα πλοία υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG). Ανακοινώσαμε ότι το πέμπτο σκάφος Edge-class [Celebrity] θα είναι ικανό για χρήση τριών καυσίμων και εξετάζουμε διαφορετικά καύσιμα για τον υπάρχοντα στόλο σε δοκιμές βιοκαυσίμων».

«Η ευελιξία είναι σημαντική επειδή η τεράστια ποσότητα καυσίμου που απαιτείται για τη διατήρηση της ναυτιλίας δεν πρόκειται να υπάρχει ανεξάρτητα από το καύσιμο – LNG, βιοκαύσιμα ή μεθανόλη».

Ο όμιλος έχει μερικά από τα πιο σύγχρονα πλοία στον στόλο του και άλλα κατόπιν παραγγελίας. Ωστόσο, εξακολουθεί να λειτουργεί πλοία που κατασκευάστηκαν τη δεκαετία του 1990.

Ο Ρόουζ εξήγησε: «Όταν ένα πλοίο είναι 30 ετών, δεν ταιριάζει με αυτό που κάνουμε. Ήμασταν καλοί στη μετασκευή πλοίων.

«Μερικά παλαιότερα πλοία θα εγκαταλείψουν τον στόλο μας. Τα πλοία μέσης ηλικίας θα μετασκευαστούν για να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα και οι νέες ναυπηγήσεις θα χρησιμοποιούν ένα μείγμα νέων καυσίμων και νέων τεχνολογιών».

Η πρόοδος που σημείωσε ο Rose από την ένταξή του στη Royal Caribbean το 2005 τον άφησε σίγουρο ότι θα φτάσει στο «καθαρό μηδέν» μέχρι το 2050 χωρίς αδικαιολόγητη εξάρτηση από την αντιστάθμιση.

«Σε λιγότερο από 15 χρόνια φτάσαμε από την καύση μόνο βαρέος μαζούτ στη χρήση τεχνολογιών μείωσης που μας επέτρεψαν να τηρήσουμε τα πρότυπα που θα πληρούσε ένα καθαρότερο καύσιμο και να μεταβούμε στο LNG. Τα επόμενα 15 χρόνια μπορεί να είναι πιο μεταμορφωτικά. Δεν πιστεύουμε ότι η αντιστάθμιση του άνθρακα θα είναι σημαντικό μέρος αυτού», είπε.

Ωστόσο, πρότεινε ότι «μέρος της πρόκλησης» θα είναι το 2050 ως η ημερομηνία-στόχος, υποστηρίζοντας: «Όσο περισσότερο συμπιέζετε το χρονοδιάγραμμα, τόσο περισσότερο μπορεί να γίνει εμπόδιο επειδή οι άνθρωποι αισθάνονται ότι «πρέπει να πάρουμε μια απόφαση αύριο». Ο μόνος τρόπος για να φτάσουμε στο καθαρό μηδέν μέχρι το 2030 θα ήταν η χρήση βιοκαυσίμων και δεν υπάρχουν αρκετά βιώσιμα βιοκαύσιμα για να το υποστηρίξουν αυτό».