Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι εταιρείες πληρώνουν υψηλές τιμές για επαγγελματικά ταξίδια. Ωστόσο, φαίνεται να ανασαίνουν το υπόλοιπο του τρέχοντος έτους και το 2024.

Αυτό αποκαλύπτει η μελέτη Global Business Travel Forecast 2024 Παγκόσμια Ένωση Επιχειρηματικών Ταξιδίων (GBTA). Σε παγκόσμιο επίπεδο προβλέπει αυξήσεις:

  • 2,3% και 1,8% για πτήσεις.
  • 4,3 και 3,6% για τα ξενοδοχεία.

Το 2022, για παράδειγμα, το μέσο αεροπορικό εισιτήριο κόστιζε 749 δολάρια, στο +72,2% από το προηγούμενο έτος.
Σε σύγκριση με το 2019, εξακολουθεί να είναι 12% περισσότερο.
Όσον αφορά στις αναχωρήσεις από την Ευρώπη, ήταν στο +28% στα 855 δολάρια.

Ιδιαίτερα ακριβή η Γερμανία

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία, τα αεροπορικά εισιτήρια στη Γερμανία αυξήθηκαν 25% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Το κόστος των πτήσεων προς την Ασία αυξήθηκε στο 43% και τα δρομολόγια εντός Ευρώπης έγιναν 32% πιο ακριβά.

Αυτό οφείλεται στην υψηλή τουριστική ζήτηση, το ανοδικό κόστος προσωπικού λόγω της έλλειψης ειδικευμένων εργαζομένων και τα αυξημένα τέλη για τα αεροδρόμια.

Αυτός είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο οι αερομεταφορείς χαμηλού κόστους, όπως η easyjet,  η Ryanair ή η Wizz Air, αποφεύγουν επί του παρόντος τη Γερμανία. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει πλέον πίεση τιμών από αυτή την πλευρά για τη Lufthansa.

Η έλλειψη προσφοράς αυξάνει τις τιμές

Ο πιο σημαντικός παράγοντας, ωστόσο, είναι πιθανώς η έλλειψη προσφοράς. Ακόμη και η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Γερμανίας εξακολουθεί να εγκαταλείπει το 20% των δυνατοτήτων της πριν από την πανδημία.

Αν και η ζήτηση δεν έχει επιστρέψει ακριβώς στα επίπεδα του 2019, εξασφαλίζει συντελεστές πληρότητας 90% στα αεροπλάνα.

Επιπλέον, περισσότεροι ταξιδιώτες αναψυχής κλείνουν ακριβές θέσεις σε business ή premium economy, αυξάνοντας τα έσοδα των αεροπορικών εταιρειών.

Ωστόσο, ο αριθμός σε επαγγελματίες ταξιδιώτες στη Lufthansa για παράδειγμα, εξακολουθεί να είναι 40% κάτω από τα επίπεδα πριν από την πανδημία.