80 εκατ. δολάρια το χρόνο. Τόσα θα μπορούσε να εξοικονομήσει μια αεροπορική εταιρεία, αν οι επιβάτες της ήταν κατά τι πιο αδύνατοι…
Πρόσφατη μελέτη -που αρχικά έγινε για λογαριασμό της Novo Nordisk A/S, που παρασκευάζει και κυκλοφορεί στην αγορά το φάρμακο Ozempic για τη ρύθμιση του σακχάρου αλλά τελευταία λαμβάνεται μανιωδώς και για την απώλεια βάρους- αποκάλυψε ότι η United Airlines θα μπορούσε να εξοικονομεί αυτό το ποσό κάθε χρόνο, εάν το μέσο βάρος των επιβατών της μειωνόταν κατά περίπου πέντε κιλά.
Η μελέτη αυτή έγινε αντιληπτή από τα στελέχη της United, που είδε με ιδιαίτερη χαρά να αυξάνονται κατακόρυφα οι πωλήσεις του συγκεκριμένου φαρμάκου. Και αυτό διότι το κόστος καυσίμων είναι συνάρτηση του συνολικού βάρους του αεροσκάφους. Τουτέστιν, αν το φορτίο είναι πιο ελαφρύ (εξού και η εξαφάνιση των περιοδικών από τις πτήσεις αλλά και η χρήση πιο ελαφρών σκευών και καροτσιών), τόσο μικρότερο θα είναι το κόστος καυσίμων.
Οι αεροπορικές εταιρείες αναζητούν όλα αυτά τα χρόνια, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία, τρόπους για να μειώσουν το βάρος (τα καύσιμα αντιστοιχούν στο 25% του συνολικού κόστους), ωστόσο φαίνεται ότι πλέον έχουν έναν ισχυρό σύμμαχο, τα φάρμακα αδυνατίσματος, όπως το Ozempic, που παρότι προορίζεται για την αντιμετώπιση του διαβήτη έγινε διάσημο καθώς βοηθά στην απώλεια βάρους.
Πρόσφατα, η Japan Airlines εγκαινίασε μια νέα πρωτοβουλία με την ονομασία “Any Wear, Anywhere”, η οποία επιτρέπει στους επιβάτες των πτήσεων της να νοικιάζουν σετ ρούχων για τη διάρκεια της διαμονής τους στη χώρα, εξαλείφοντας την ανάγκη να παίρνουν πολλά ρούχα μαζί τους. Το πρόγραμμα θα λειτουργήσει δοκιμαστικά μέχρι τον Αύγουστο του 2024.
Η United Airlines Holdings θα εξοικονομούσε 80 εκατ. δολάρια ετησίως εάν το μέσο βάρος των επιβατών -ελέω αυξημένης χρήσης φαρμακευτικών σκευασμάτων (η αγορά τους φθάνει τα 100 δισ. δολάρια, παρουσιάζοντας έντονα αυξητικές τάσεις)- μειωθεί κατά μόλις 4,5 κιλά.
Στην περίπτωση αυτή, τα αεροπλάνα θα ήταν κατά 812 κιλά ελαφρύτερα σε κάθε πτήση της United, που μεταφράζεται σε εξοικονόμηση 27,6 εκατομμυρίων γαλονιών κεροζίνης ετησίως – μέση τιμή του καυσίμου για το 2023 είναι τα 2,89 δολάρια ανά γαλόνι (αν και εσχάτως έχει εκτιναχθεί – κάθε αύξηση κατά 10 σεντ κοστίζει στις αεροπορικές εταιρείες 2 δισ. δολάρια ετησίως), που σημαίνει εξοικονόμηση 80 εκατ. δολαρίων ετησίως.
Αξίζει τέλος να σημειωθεί, ότι ένας στους τρεις ενήλικες (εν δυνάμει επιβάτες αεροπορικών εταιρειών) και ένα στα πέντε παιδιά είναι παχύσαρκοι ή βρίσκονται στο όριο – το ποσοστό του παγκόσμιου πληθυσμού που θεωρείται υπέρβαρο αναμένεται να φτάσει το 41,5% φέτος, από 36,4% το 2013.
Σύμφωνα με την έρευνα οι βιομηχανίες που θα επωφελούνταν από την περαιτέρω διείσδυση των φαρμάκων για την απώλεια βάρους είναι (πέρα από τις φαρμακοβιομηχανίες), οι εταιρείες αθλητικής ένδυσης και τα καλλυντικά – αντιθέτως αναμένεται να επηρεαστεί αρνητικά ο κλάδος της εστίασης και των ποτών/αναψυκτικών.