Η Ελλάδα εξακολουθεί να βρίσκεται στην πρώτη θέση των προτιμήσεων των Φινλανδών ταξιδιωτών, όπως επιβεβαιώθηκε στη διεθνή τουριστική έκθεση Μatka Travel Fair 2024, που πραγματοποιήθηκε στο Ελσίνκι από 18 έως τις 21 Ιανουαρίου.

Σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε ο Σύνδεσμος Τ.Οs Φινλανδίας (SMAL), το 2023 η χώρα μας ενίσχυσε τη θέση της ως ο δημοφιλέστερος προορισμός των Φινλανδών στην ευρωπαϊκή περιφέρεια με 220.054 ταξιδιωτικά πακέτα, καταγράφοντας αύξηση 24,2 % σε σχέση με το 2022, ενώ την ίδια στιγμή είχε το 41% των συνολικών πωλήσεων αεροπορικών ταξιδιών, μόλις 4% μακριά από τις επιδόσεις του 2019.

Ο ΕΟΤ συμμετείχε με περίπτερο 60 τ.μ. και συνεκθέτες τις Περιφέρειες Κρήτης και Κεντρικής Μακεδονίας, τον Τουριστικό Οργανισμό Χαλκιδικής και την Ομοσπονδία Φινλανδο-Ελληνικών Συνδέσμων, που περιλαμβάνει 18 συλλόγους με 2.000 μέλη, μόνο Φινλανδούς.

Την πρώτη μέρα, η Υπηρεσία ΕΟΤ Σκανδιναβίας συμμετείχε σε Β2Β συναντήσεις με την υπεύθυνη της Aegean στην Σκανδιναβία, Helena Popp, Φινλανδούς δημοσιογράφους από τουριστικά μέσα, καθώς και τον Ercan Secilmis, διευθύνοντα σύμβουλο του Τ.Ο Mixx Travel, που προσφέρει τουριστικά πακέτα για Κρήτη και Ρόδο. Το περίπτερο του ΕΟΤ επισκέφτηκε, επίσης, η Πρέσβης της Ελλάδας στην Φινλανδία, Ναταλία Καραγεώργου, και ο Επιτετραμμένος της ελληνικής πρεσβείας, Δημήτριος Καρακωνσταντής.

Το ελληνικό περίπτερο προσέλκυσε μεγάλο αριθμό επισκεπτών, με τους περισσότερους να εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τους ελληνικούς νησιώτικους προορισμούς, τους οποίους η πλειονότητα έχει επισκεφθεί πολλές φορές στο παρελθόν, καθώς και για νέους αυθεντικούς προορισμούς, όπου θα μπορούν να συνδυάσουν δραστηριότητες στη φύση (hiking, biking) και στη θάλασσα (swimming, snorkeling, diving).

Μεγάλο ενδιαφέρον καταγράφηκε, εξάλλου, για city break προορισμούς όπως η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, με δυνατότητα εξερεύνησης γειτονικών περιοχών, ενώ σταθερά υψηλά στις προτιμήσεις τους βρέθηκε η ελληνική γαστρονομία και οινοποιία.

Το «προφίλ» της Μatka 2024

Σύμφωνα με τους διοργανωτές, στη φετινή Μatka συμμετείχαν περισσότεροι από 860 εκθέτες/συνεκθέτες από 70 χώρες, ενώ οι επισκέπτες ξεπέρασαν συνολικά τις 50.000. Μεταξύ των εκθετών ήταν οι Τ.Οs Mixx Travel, Olympia Tours κ.ά., καθώς και κρατικοί τουριστικοί οργανισμοί από χώρες τόσο της ΕΕ (Ισπανία, Κροατία, Κύπρος, Πορτογαλία, Σλοβακία, Πολωνία, Εσθονία, Λιθουανία, κ.α.) όσο και εκτός (Τουρκία Ιαπωνία, Γεωργία, Ταϊλάνδη, Μαλαισία, Τυνησία κ.ά)

Το βασικό συμπέρασμα που προέκυψε ήταν πως, πέραν των παραδοσιακών ταξιδιωτικών πακέτων, ολοένα και περισσότεροι Φινλανδοί ταξιδιώτες προτιμούν τα tailor-made πακέτα, προσαρμοσμένα στις δικές τους επιθυμίες, ενώ σημαντικό κριτήριο για την επιλογή προορισμού αποτελεί η απευθείας αεροπορική σύνδεση.