Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Google έκανε το πρώτο βήμα περιορίζοντας την πρόσβαση σε cookies τρίτων για το 1% περίπου των χρηστών του Chrome από τις 4 Ιανουαρίου.
Οι συμμετέχοντες σε αυτό το τεστ εφαρμογής του Chrome Tracking Protection, επιλέχθηκαν τυχαία. Κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους, η εταιρεία θα καταργήσει εντελώς αυτά τα cookies.
Οπως ανακοίνωσε «αναπτύσσονται εναλλακτικές λύσεις για τα cookies τρίτων που θα επιτρέπουν στους ιστότοπους να διατηρούν λειτουργίες όπως η στόχευση διαφημίσεων και η προστασία από ανεπιθύμητα μηνύματα, διατηρώντας παράλληλα την ανωνυμία των χρηστών».
Τα νέα είναι συναρπαστικά για χρήστες του Διαδικτύου που προσέχουν το απόρρητο. Το Google Chrome κάνει ένα μεγάλο βήμα προς την ενίσχυση της διαδικτυακής μας ασφάλειας αποκλείοντας τα cookies παρακολούθησης δεδομένων.
Ωστόσο, οι διαφημιστές ανησυχούν πώς η κίνηση, θα επηρεάσει αρνητικά την απόδοση της αγοράς και τα έσοδα τους σημαντικά. Κάνουν λόγο για αποδυνάμωση του επαναληπτικού μάρκετινγκ και της στόχευσης άλλου κοινού στις πλατφόρμες Google.
Η βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων 600 δις δολαρίων, λέει ότι ο τεχνολογικός γίγαντας δεν τους έχει δώσει αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν για την αλλαγή.
Χαρακτηρίζουν «σύντομο» τον χρόνο της κατάργησης, επισημαίνοντας πώς η διαφημιστική ώθηση του τέταρτου τριμήνου είναι η περίοδος «μεγαλύτερης δημιουργίας εσόδων του κλάδου».
Το Chrome είναι μακράν το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο, διεκδικώντας το 65% του μεριδίου αγοράς -περίπου 3 δισεκατομμύρια χρήστες- στο σύνολο του 19% του δεύτερου Safari, σύμφωνα με στοιχεία του Statcounter.
Η κίνηση θα επιφέρει μεγαλύτερο πλήγμα στην παρακολούθηση cookies τρίτων από τους ανταγωνιστές του Apple, Safari και Mozilla Firefox, οι οποίοι είχαν ήδη απενεργοποιήσει τα cookies τρίτων μέχρι το 2020.
Η Google ανέβαλε δύο φορές τη σταδιακή κατάργηση των cookies τρίτων, η οποία αρχικά είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις αρχές του 2022. Η λειτουργία ωθήθηκε για πρώτη φορά στα τέλη του 2023 πριν τελικά αναθεωρηθεί για το 2024. Ο λόγος της καθυστέρησης ήταν η ανάγκη για περισσότερες δοκιμές των σχετικών τεχνολογιών.
Το Chrome Tracking Protection αποτελεί μέρος της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox της Google, «μιας προσπάθειας σε όλο τον κλάδο για την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας που θα βελτιώσει το απόρρητο των χρηστών στον ιστό και τις εφαρμογές στο Android», όπως περιγράφεται στον ιστότοπο Privacy Sandbox.