Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η αμερικανική αεροπορική βιομηχανία στις ΗΠΑ έκλεισε το 2023 με μια θετική νότα για τους επιβάτες. Κατέγραψε το χαμηλότερο ποσοστό ακύρωσης πτήσεων εδώ και τουλάχιστον 10 χρόνια, καθώς και διευρυμένη προστασία για τους ταξιδιώτες.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε αυτό το χαμηλό ποσοστό ακύρωσης 10 ετών και θα συνεχίσουμε να διασφαλίζουμε ότι τα αεροπορικά ταξίδια είναι ομαλά και ασφαλή για τους επιβάτες τη νέα χρονιά», δήλωσε ο Αμερικανός υπουργός Μεταφορών, Pete Buttigieg.

  • Το 2023, πραγματοποιήθηκαν 16,3 εκατομμύρια πτήσεις και το ποσοστό ακύρωσης είναι κάτω από 1,2%, το χαμηλότερο ποσοστό της τελευταίας δεκαετίας.
  • Ταυτόχρονα, σύμφωνα με τη Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών, πέρυσι ήταν επίσης η πιο πολυσύχναστη χρονιά για τα αεροπορικά ταξίδια όλων των εποχών.
  • Το 2024 προβλέπεται να είναι ακόμη πιο πολυσύχναστο.

Τα καλά νέα

Οι πτήσεις παρουσιάζουν σημαντικές βελτιώσεις παντού σε σύγκριση με τις χαοτικές καταστάσεις του 2022, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση για τους Καταναλωτές Αεροπορικών Ταξιδιών (ATCR).
Η έκθεση εξετάζει τις επιδόσεις στην ώρα τους, τα περιστατικά κακομεταχείρισης αποσκευών και τα περιστατικά που αφορούν αναπηρικά καροτσάκια στους αμερικανικούς αερομεταφορείς, μεταξύ άλλων μετρήσεων.

Επιπλέον, το υπουργείο Μεταφορών των ΗΠΑ, επέβαλε τα μεγαλύτερα πρόστιμα στην ιστορία του γραφείου προστασίας των καταναλωτών. Οι σημαντικές χρηματικές κυρώσεις αφορούν την επιστροφή χρημάτων άνω των 3 δις δολαρίων στους ταξιδιώτες από την αρχή της πανδημίας.

Τα καλά νέα συνεχίστηκαν καθώς η έκθεση υπογράμμισε πώς 10 από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες των ΗΠΑ έχουν πλέον δεσμευτεί για γεύματα και δωρεάν επανακράτηση στον ίδιο αερομεταφορέα, κάτι που δεν συνηθίζουν να βλέπουν οι περισσότεροι επιβάτες.

  • Όσον αφορά στις έγκαιρες αφίξεις, οι αερομεταφορείς διατήρησαν έναν μέσο όρο 84,1%, μια βελτίωση από προηγούμενες αναφορές κατά 83,4%
  • Η Delta Air Lines ηγήθηκε του πακέτου με ποσοστό έγκαιρων αφίξεων 90,7%, ενώ η Frontier Airlines και η JetBlue αντιμετώπισαν προκλήσεις, σημειώνοντας και οι δύο ποσοστά 73,9%.
  • Οι αποσκευές με λάθος χειρισμό παρουσίασαν μείωση πέρυσι σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, διατηρώντας το 0,44%, από 0,53%. Όσον αφορά στα αναπηρικά καροτσάκια με κακή χρήση, το ποσοστό έδειξε επίσης βελτιώσεις.

Τα κακά νέα

Όμως, καθώς το εναέριο χάος μετριάζεται και τα προβλήματα επιλύονται, τα παράπονα για τα αεροπορικά ταξίδια μόνο αυξάνονται.

Τους πρώτους πέντε μήνες του 2023, οι αμερικανοί ταξιδιώτες υπέβαλαν πάνω από 38.000 καταγγελίες κατά αεροπορικών εταιρειών και ταξιδιωτικών εταιρειών, σύμφωνα με έκθεση της Αμερικανικής Ομάδας Έρευνας Δημοσίου Ενδιαφέροντος.

Οι καταγγελίες περιελάμβαναν αεροπορικές εταιρείες (Frontier, Spirit, Hawaiian, JetBlue και United ως κορυφαίοι πέντε παραβάτες), ταξιδιωτικά γραφεία (η Expedia πρωτοστατεί) και ορισμένους τουριστικούς πράκτορες, δείχνοντας την τεράστια δυσαρέσκεια των ταξιδιωτών με την κατάσταση του κλάδου, καθώς το 2023 περίπου 14% περισσότεροι ταξιδιώτες ανέβηκαν στους ουρανούς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

  • Πάνω από το ένα τρίτο των παραπόνων που στάλθηκαν στο υπουργείο Μεταφορών αφορούσαν ακυρώσεις, καθυστερήσεις ή χαμένες συνδέσεις.
  • Ένα άλλο 20% των καταγγελιών που υποβλήθηκαν το 2023 αφορούσαν επιστροφές χρημάτων.
  • Οι καταγγελίες για κακή διαχείριση αποσκευών αποτελούσαν σχεδόν το 16% όλων των παραπόνων, πέρυσι.

Και ενώ τα αεροδρόμια και τα αεροπλάνα δεν είναι πιθανό να γίνουν λιγότερο γεμάτα σύντομα, το υπουργείο Μεταφορών συνεχίζει να παρακολουθεί την κίνηση. Παράλληλα,  είναι σε επιφυλακή όσον αφορά στις αεροπορικές εταιρείες και τις μη ρεαλιστικές πρακτικές προγραμματισμού τους, οι οποίες θεωρούνται «άδικες και παραπλανητικές», σύμφωνα με την ομοσπονδιακή νομοθεσία.