Οι ταξιδιώτες φαίνεται ότι παραμένουν σίγουροι για την online κράτηση ταξιδίων καθώς ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης συνεχίζει να εξελίσσεται. Αυτό αποκαλύπτουν τα στοιχεία από πρόσφατη έρευνα της Justfly.com.

Ειδικότερα, καθώς το AI (τεχνητή νοημοσύνη) συνεχίζει να μεταμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο ολοκληρώνονται οι καθημερινές εργασίες, οι ταξιδιώτες φαίνεται να είναι ανοιχτόμυαλοι όταν χρησιμοποιούν την τεχνολογία για να βοηθήσουν στην κράτηση ταξιδιών.

Στην έρευνα σε 2.000 Αμερικανούς αναζητήθηκαν πληροφορίες σχετικά με το επίπεδο εμπιστοσύνης τους στην κράτηση ταξιδίων μέσω Διαδικτύου και το “άνοιγμα” τους στη χρήση τεχνητής νοημοσύνης κατά την κράτηση ταξιδιού.

Η έρευνα δείχνει ότι όλες οι γενιές (πάνω από το 90% των ερωτηθέντων) αισθάνονται άνετα να χρησιμοποιούν διαδικτυακές πλατφόρμες για να κάνουν κράτηση για ταξίδια, αλλά με διαφορετικούς τρόπους.

  • Η Gen Z γενιά έδειξε τη μεγαλύτερη προτίμηση στην ανθρώπινη αλληλεπίδραση κατά τον προγραμματισμό ταξιδιών και άλλων συναφών δραστηριοτήτων – πιθανότατα επειδή δεν έχουν εμπειρία σε αυτόν τον τομέα και όχι επειδή δεν διαθέτουν γνώσεις στο διαδίκτυο.
  • Μόνο το 19% των ερωτηθέντων είχε κάποια γνώση της τεχνητής νοημοσύνης όταν έκανε κράτηση για το πιο πρόσφατο ταξίδι του.

Ωστόσο, το 44% δήλωσε ότι θα ήταν πρόθυμο να εξερευνήσει τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης σε μελλοντικά ταξίδια.

Περίπου οι μισοί ταξιδιώτες Gen Z (51%) και Millennial (52%) είναι πρόθυμοι να στραφούν στην τεχνητή νοημοσύνη για βοήθεια

Πηγή διαμάχης, έλλειψη εμπιστοσύνης

Η τεχνητή νοημοσύνη ωστόσο παραμένει μια πηγή διαμάχης και αβεβαιότητας για ορισμένους.

  • Ποσοστό, 59% είπε ότι τους αρέσει η ιδέα της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης για να κάνουν ανακαλύψεις που δεν θα είχαν βρει διαφορετικά.
  • Το 49% είπε ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να κάνει πιο αποτελεσματικές τις ενοχλητικές, πεζές εργασίες.
  • Σχεδόν οι μισοί (49%) από τους ερωτηθέντες παραδέχθηκαν ότι ήταν δύσπιστοι για το τι μπορεί να κάνει η τεχνητή νοημοσύνη όσον αφορά στον προγραμματισμό ταξιδιών.
  • Το 42% δήλωσε ότι δεν θέλει να δώσει τα προσωπικά του στοιχεία στην τεχνητή νοημοσύνη.

Ποιοι είναι πιο δύσπιστοι απέναντι στην τεχνική νοημοσύνη

Το 45% των Baby Boomers και το 42% του Gen X λένε ότι δεν θα εμπιστευόταν καθόλου την τεχνητή νοημοσύνη για τον προγραμματισμό του ταξιδιού τους.

Οι Millennials είναι οι πιο ανοιχτόμυαλοι με το 16% να εκφράζει απόλυτη εμπιστοσύνη.

Η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει σημαντική

Ενώ πολλές ταξιδιωτικές κρατήσεις πραγματοποιούνται ψηφιακά, οι περισσότεροι από τους ερωτηθέντες, ανεξαρτήτως γενιάς, είπαν ότι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει μια σημαντική πτυχή της συνολικής εμπειρίας ταξιδιωτικών κρατήσεων.

Σχεδόν το 90% είπε ότι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση είναι σημαντική, ειδικά όταν πρόκειται για την ανάγκη βοήθειας και τη δυνατότητα επικοινωνίας με την υποστήριξη πελατών.

Κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων

Όσον αφορά στις κρατήσεις πτήσεων και ξενοδοχείων, το 35% είπε ότι η ανθρώπινη αλληλεπίδραση είναι πολύ σημαντική και το 29% είπε ότι οι ανάγκες προγραμματισμού δρομολογίων καλύπτονταν καλύτερα όταν μιλούσαν με έναν αντιπρόσωπο εξυπηρέτησης πελατών.

Όταν αναλύθηκαν ανά γενιά, το 44% των Gen Z ταξιδιωτών είπε ότι η πρόσβαση σε ένα άτομο ήταν πολύ σημαντική και το 54% των Baby Boomers συμφώνησε.