Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι ανεξάρτητοι πράκτορες στην Βρετανία ανέφεραν “σταθερές” και όχι “συγκλονιστικές” πωλήσεις την περασμένη εβδομάδα και προέβλεψαν το ίδιο και για όλο τον Φεβρουάριο. Νέα στοιχεία δείχνουν ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στις ταξιδιωτικές δαπάνες.
Πολλοί πράκτορες περιέγραψαν τον Ιανουάριο ως ένα μείγμα πωλήσεων ρεκόρ και αργών ημερών, αλλά και πάλι ήταν ένας μήνας με τις καλύτερες επιδόσεις.
Ο Colin Burns, διευθυντής υποκαταστήματος της Hays Travel, δήλωσε ότι το πρακτορείο “έσπασε τους στόχους” κάποιες ημέρες, αλλά άλλες δεν έφτασαν στο στάδιο της κράτησης και “κύλησαν” ακριβώς έξω από το στόχο.
Ο Tony Mann, διευθυντής του Idle Travel, συμφώνησε πώς “ο Ιανουάριος ήταν λίγο μικτός, αλλά εξακολουθήσαμε να έχουμε ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο λίρες σε πωλήσεις, πάνω από τον Ιανουάριο του 2023 και το διπλάσιο του 2019. Η προηγούμενη εβδομάδα ήταν εντάξει, αλλά όχι συγκλονιστική”.
Προέβλεψε έναν “αξιοπρεπή” Φεβρουάριο, προσθέτοντας “δεν νομίζω ότι ο Φεβρουάριος θα είναι πιο πολυσύχναστος από τον Ιανουάριο, αλλά αυτό δεν είναι αρνητικό. Οι πωλήσεις θα πρέπει να πέσουν απότομα για να είναι τραγικές. Έχουμε συνηθίσει σε πιο σταθερά επίπεδα εργασιών κάθε μήνα τα τελευταία δύο χρόνια”.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Deben Travel, Lee Hunt, δήλωσε ότι το ποσοστό μετατροπής κρατήσεων του πρακτορείου μειώθηκε τον Ιανουάριο από 64% σε 50%. Τόνισε τη συνεχιζόμενη αβεβαιότητα σχετικά με τα επιτόκια. “Ενδεχομένως οι άνθρωποι ρωτούν και στη συνέχεια κάνουν κράτηση μέσω διαδικτύου”, είπε, προσθέτοντας ότι “ήταν μάλλον σταθερός παρά πολυάσχολος, αλλά εξακολουθεί να είναι ο δεύτερος καλύτερος Ιανουάριος μας μετά το 2023”.
Οπως υπογράμμισε η Jennifer Lynch, γενική διευθύντρια της ArrangeMy Escape, “ήταν λίγο ανάμεικτα τα πράγματα. Όσο προχωράμε τόσο πιο πολύ δουλειά έχουμε”.
Ωστόσο, η Jo Richards, ιδιοκτήτρια της Tivoli Travel, δήλωσε ότι οι πωλήσεις “δεν σταμάτησαν” από την αρχή των αιχμών, με εννέα στις δέκα να μετατρέπονται και αυτές του Ιανουαρίου να υπερβαίνουν κατά πολύ τις αντίστοιχες του προηγούμενου έτους. Το πρακτορείο έχει επίσης προσελκύσει πελάτες προσφέροντας online τιμές παρόμοιες με της Jet2 και της Tui.
Η διευθύντρια της Brilliant Travel, Linda Pyle, τόνισε ότι ορισμένα μέλη της είχαν επίσης τις καλύτερες ημέρες πωλήσεων που είχαν ποτέ, χάρη στις κρατήσεις για τα ταξίδια της λίστας Bucket, με την ισχυρή επισκεψιμότητα να δίνει ώθηση εμπιστοσύνης στους πράκτορες της αγοράς για το επόμενο έτος.
Πρόσθεσε πώς “το βασικό οικογενειακό προϊόν τα πηγαίνει καλά για όλους, αλλά υπήρξε επίσης μεγάλη επιτυχία με κρατήσεις μεγάλης αξίας για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων και κρουαζιέρες μεταξύ των μελών.
“Νομίζω ότι ο Φεβρουάριος θα είναι άλλος ένας επιτυχημένος μήνας για τα μέλη μας. Πλησιάζουμε επίσης το εξάμηνο και το Πάσχα, τα οποία αναμένω ότι θα οδηγήσουν σε έναν καταιγισμό κρατήσεων της τελευταίας στιγμής”.
Η Kelly Cookes, εμπορική διευθύντρια της The Advantage Travel Partnership, επισήμανε ότι οι πωλήσεις συμφωνούν με τις έρευνες για τους παραθεριστές.
“Οι έρευνες έχουν δείξει ότι οι καταναλωτές συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στα ταξίδια έναντι άλλων δαπανών και αυτό υποστηρίζεται από τα δεδομένα, είπε.
Όπως συμβαίνει σε όλη τη διάρκεια του 2024 μέχρι στιγμής, ήταν άλλη μια ισχυρή εβδομάδα για τους συνεργάτες των πρακτορείων μας όσον αφορά τόσο τις κρατήσεις όσο και τα έσοδα.
Το καλοκαίρι του 2024 συνεχίζει να καταλαμβάνει τη μερίδα του λέοντος στις κρατήσεις, αλλά βλέπουμε επίσης μεγάλη ζήτηση για τις καθυστερήσεις και αύξηση των αναχωρήσεων για το 2025, καθώς οι ταξιδιώτες αρχίζουν ήδη να προγραμματίζουν το μέλλον. Υπάρχει υψηλή ζήτηση σε όλους τους τομείς”.
Σύμφωνα με την έκθεση “Retail and Leisure Outlook Report 2024” της NatWest, οι διακοπές θεωρούνται όλο και περισσότερο “ανάγκη” παρά “πολυτέλεια”. Διαπίστωσε ότι το 17,3% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου σχεδίαζε να δαπανήσει περισσότερα χρήματα για διακοπές φέτος από ό,τι πέρυσι.
Ομοίως, η μελέτη καταναλωτικών δαπανών της Barclays για τον Ιανουάριο έδειξε ότι η αύξηση τους μέσω πρακτόρων και αεροπορικών εταιρειών συνέχισε να ξεπερνά σχεδόν όλους τους άλλους τομείς. Οι πράκτορες σημείωσαν αύξηση 8% και οι αεροπορικές εταιρείες 9,3% σε σχέση με τον Δεκέμβριο, με τις συναλλαγές να αυξάνονται κατά 10,8% και 17,7% αντίστοιχα.