Η Ryanair μειώνει τις πτήσεις της στο καλοκαιρινό της πρόγραμμα του 2024, αφού επιβεβαίωσε ότι αναμένει να παραλάβει μόλις 40 από τα 57 προγραμματισμένα αεροσκάφη Boeing 737-MAX8200 που επρόκειτο να παραδοθούν πριν από τα τέλη Ιουνίου 2024.

Ο αερομεταφορέας χαμηλού κόστους, ο οποίος προειδοποιούσε προηγουμένως για αυξήσεις τιμών λόγω επιβράδυνσης των παραδόσεων αεροσκαφών, είπε ότι θα μειώσει τώρα τις συχνότητες πτήσεων σε περίπου 10 δρομολόγια κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής αιχμής (Ιούλιος έως Σεπτέμβριος).

Η Ryanair είπε ότι θα μειώσει τις συχνότητες στα υπάρχοντα δρομολόγια αντί να περικόψει νέα δρομολόγια από το τρέχον πρόγραμμα, το οποίο, σύμφωνα με τον αερομεταφορέα, διαμορφώθηκε με βάση την παραλαβή «τουλάχιστον» 50 αεροσκαφών Boeing 737.

Σε ανακοίνωσή του, ο αερομεταφορέας είπε ότι έχει ήδη εφαρμόσει περικοπές δρομολογίων σε ορισμένα από τα αεροδρόμιά του υψηλότερου κόστους, όπως το Δουβλίνο, το Μιλάνο Malpensa, η Warsaw Modlin και τέσσερα αεροδρόμια της Πορτογαλίας «όπου το κόστος αυξάνεται ταχύτερα από τον πληθωρισμό το 2024».

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου Ryanair, Michael O’Leary, δήλωσε:

«Είμαστε πολύ απογοητευμένοι με αυτές τις τελευταίες καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing, αλλά συνεχίζουμε να εργαζόμαστε για να μεγιστοποιήσουμε τον αριθμό των νέων αεροσκαφών B737 που λαμβάνουμε μέχρι τα τέλη Ιουνίου… Τώρα θα συνεργαστούμε με την Boeing να λάβουν καθυστερημένες παραδόσεις αεροσκαφών τον Αύγουστο και τον Σεπτέμβριο του 2024 για να βοηθήσουν την Boeing να μειώσει τις καθυστερήσεις παραδόσεων».

Οι παραδόσεις νέων αεροσκαφών Boeing έχουν καθυστερήσει μετά την έκρηξη μέρους της ατράκτου σε Max-9 της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Μετά από αυτό το περιστατικό, οι ρυθμιστικές αρχές των ΗΠΑ εξετάζουν τις διαδικασίες ποιοτικού ελέγχου της Boeing.

Ως αποτέλεσμα των αλλαγών του καλοκαιρινού προγράμματος του 2024, η ετήσια πρόβλεψη επιβατών της Ryanair αναμένεται να μειωθεί σε κάτι λιγότερο από 200 εκατομμύρια, σε σύγκριση με τον προηγούμενο στόχο των 205 εκατομμυρίων για το πλήρες οικονομικό έτος που λήγει τον Μάρτιο του 2025.

Ο O’Leary, την Παρασκευή, επανέλαβε τις προηγούμενες ανησυχίες σχετικά με την αύξηση των ναύλων ως αποτέλεσμα των ελλείψεων αεροσκαφών, ιδίως από τη στιγμή που αεροπορικές εταιρείες όπως η Wizz Air και η Lufthansa αναγκάστηκαν να απογειώσουν ορισμένα από τα αεροσκάφη τους A320 για να επιτρέψουν στις επιθεωρήσεις κινητήρα να αντιμετωπίσουν ένα ” ζήτημα παραγωγής».

«Αναμένουμε ότι αυτές οι τελευταίες καθυστερήσεις παράδοσης της Boeing, οι οποίες δυστυχώς είναι πέρα ​​από τον έλεγχο της Ryanair, σε συνδυασμό με την προσγείωση έως και 20 τοις εκατό των στόλων A320 των ανταγωνιστών μας της Airbus στην Ευρώπη, θα οδηγήσουν σε πιο περιορισμένη χωρητικότητα και ελαφρώς υψηλότερους ναύλους για τους καταναλωτές στην Ευρώπη το καλοκαίρι του 2024», είπε.