Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Βουλή Αντιπροσώπων στις ΗΠΑ ενέκρινε ένα νομοσχέδιο ορόσημο που θα μπορούσε να απαγορεύσει το TikTok στην Αμερική.
Δίνει στην μητρική εταιρεία του δημοφιλούς social media ByteDance διορία έξι μηνών για να πουλήσει το μερίδιο ελέγχου της, διαφορετικά η εφαρμογή θα αποκλειστεί στις ΗΠΑ.
Ενώ το νομοσχέδιο εγκρίθηκε με συντριπτική πλειοψηφία πρέπει μεταξύ άλλων να υπογραφεί από τον πρόεδρο για να γίνει νόμος. Οι νομοθέτες διατηρούν εδώ και καιρό ανησυχίες για την επιρροή της Κίνας στο TikTok.
Ωστόσο, η προοπτική αποκλεισμού των 170 εκατομμυρίων Αμερικανών χρηστών του TikTok θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες στα ταξίδια.
Οι τουριστικές εταιρείες επιδιώκουν την αναγνώριση της επωνυμίας τους από ταξιδιώτες μέσω των εξαιρετικά δημοφιλών σύντομων βίντεο της εφαρμογής.
Η ταξιδιωτική βιομηχανία έχει αγκαλιάσει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Μεταξύ των εταιρειών με μεγάλους ακόλουθους του TikTok είναι η Ryanair με 2,2 εκατομμύρια, η Expedia και η Trip.com με 1,5 εκατομμύρια και η Booking.com με 1,2 εκατομμύρια.
Όταν η GetYourGuide με έδρα το Βερολίνο, δημοσίευσε μια αγγελία εργασίας για έναν δημιουργό του TikTok, προκάλεσε τόσο μεγάλο ενδιαφέρον που αναγκάστηκε να την αποσύρει από το LinkedIn.
Η νομοθεσία αντιμετωπίζει ένα αβέβαιο μέλλον στη Γερουσία, όπου ορισμένα μέλη έχουν μιλήσει εναντίον της. Και ακόμη κι αν το νομοσχέδιο γίνει νόμος, είναι πιθανές νομικές προκλήσεις.
Τι θα σήμαινε η απαγόρευση του TikTok για τις ταξιδιωτικές εταιρείες
Οι Αμερικανοί έχουν τα υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης στο TikTok, σε σύγκριση με άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης.
«Οι τουρίστες από τις ΗΠΑ που χρησιμοποιούν το TikTok συνήθως δεν βασίζονται αποκλειστικά σε αυτό», είπε η Madeline List, ερευνήτρια του Phocuswright.
Σύμφωνα με την Έκθεση Καταναλωτικών Ταξιδιών στις ΗΠΑ το 2023 του Phocuswright, οι χρήσετς στα κοινωνικά δίκτυα χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο 2,4 πλατφόρμες, γεγονός που διευκολύνει τις ταξιδιωτικές εταιρείες να τους βρουν ακόμη και αν δεν μπορούν πλέον να χρησιμοποιήσουν το TikTok.
Μεγάλο μέρος του περιεχομένου που δημοσιεύουν οι επωνυμίες στο TikTok επαναπροορίζεται για πολλές πλατφόρμες.
Ωστόσο η Madeline List τόνισε «πώς μακροπρόθεσμα, οι εταιρείες μπορεί να διαπιστώσουν ότι ορισμένες ιδιότητες που προσφέρει το TikTok θα ήταν δύσκολο να αναπαραχθούν σε άλλους ιστότοπους.
Είναι μια πλατφόρμα που ευνοεί την αναζήτηση και την ανακάλυψη. Βλέπετε βίντεο από μικρούς δημιουργούς να εκτινάσσονται, ακόμα και από άτομα ή επωνυμίες που δεν σκοπεύουν να γίνουν viral. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για μεγάλες και μικρές επωνυμίες να προσεγγίσουν νέο κοινό μέσω της πλατφόρμας.
Το Instagram, αντίθετα, είναι γνωστό ότι είναι λιγότερο ισότιμο στους αλγόριθμούς του. Προφίλ με μεγάλους υπάρχοντες ακόλουθους ευνοούνται, ενώ οι μικρότεροι ακόλουθοι έχουν λιγότερες ευκαιρίες να προσελκύσουν νέα μάτια.
Επομένως, η δημιουργία κοινού μπορεί να είναι πιο δύσκολη χωρίς την πλατφόρμα, ειδικά για μικρότερες επωνυμίες».
Οι νομικές ανησυχίες μιας απαγόρευσης του TikTok
Για να δικαιολογήσει μια τέτοια σαρωτική απαγόρευση, η κυβέρνηση θα πρέπει να επιδείξει κίνδυνο για την ασφάλεια, λένε νομικοί εμπειρογνώμονες.
Αξιωματούχοι των υπηρεσιών πληροφοριών των ΗΠΑ είπαν στους νομοθέτες ότι «δεν μπορούν να αποκλείσουν» το ενδεχόμενο η κινεζική κυβέρνηση να χρησιμοποιήσει το TikTok για να επηρεάσει τις φετινές εκλογές, αν και δεν έχουν καμία ένδειξη ότι οι Κινέζοι σκοπεύουν να το κάνουν.
Ένας ομοσπονδιακός δικαστής τον Νοέμβριο μπλόκαρε έναν νόμο της Μοντάνα που αποσκοπούσε στην απαγόρευση του TikTok στην πολιτεία.
Προχθές, το Ινστιτούτο Knight First Amendment στο Πανεπιστήμιο Κολούμπια και η Αμερικανική Ένωση Πολιτικών Ελευθεριών ενώθηκαν με 22 άλλες οργανώσεις για την ελευθερία του λόγου, την πολιτική τεχνολογίας και τις πολιτικές ελευθερίες, στέλνοντας μια επιστολή αντίθεσης στο Κογκρέσο.
Οι ομάδες υποστηρίζουν ότι η απαγόρευση θα παραβίαζε τα δικαιώματα της Πρώτης Τροποποίησης των χρηστών TikTok και κάλεσαν το Κογκρέσο να εγκρίνει αντ ‘αυτού μια ολοκληρωμένη νομοθεσία περί απορρήτου.
Πώς θα λειτουργήσουν οι ταξιδιωτικές εταιρείες στην απαγόρευση του TikTok
Ακόμη και σε περίπτωση που μια απαγόρευση γίνει νόμος οι αμερικανικές εταιρείες θα μπορούσαν να συνεχίσουν να χρησιμοποιούν το TikTok για την προώθηση σε καταναλωτές που εξακολουθούν να έχουν πρόσβαση στον ιστότοπο, σύμφωνα με τους ειδικούς του ταξιδιωτικού μάρκετινγκ.
«Όλα τα είδη των διαφορετικών κοινωνικών εφαρμογών και τοποθεσιών απαγορεύονται από διάφορες κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο, δήλωσε ο Jared Alster του Dune7.
Όμως, όπου υπάρχει θέληση, υπάρχει τρόπος και θα υπάρχουν πάντα κενά για τους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση στο TikTok».
«Οι ταξιδιωτικές εταιρείες, ειδικότερα, έχουν συνηθίσει να προσαρμόζονται σε διαφορετικούς κανονισμούς όταν περνούν τα κυβερνητικά σύνορα», είπε ο Richie Karaburun, ειδικός προώθησης προορισμών.
Εκτιμάται ότι η απαγόρευση είναι πολύ λιγότερο πιθανό αποτέλεσμα από την αποτυχία να τεθεί σε ισχύ το νομοσχέδιο ή την πώληση του TikTok εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουν θέσει οι νομοθέτες.
Ο Richie Karaburun λέει πώς «το TikTok δεν θα απαγορευτεί στις ΗΠΑ. Είναι πολύ μεγάλο το κοινό του στα 170 εκατομμύρια Αμερικανοί. Και είναι καλό για την αμερικανική οικονομία. Οπότε η πρόβλεψή μου είναι, ακόμη και αν το περάσει η Γερουσία, μέσα σε έξι μήνες το πρόβλημα θα έχει λυθεί».