Η Γαλλία βρίσκεται στα πρόθυρα των εγκαινίων ενός φιλόδοξου έργου υποδομής, της Διώρυγας του Σηκουάνα-Βορρά της Ευρώπης (SNEC), που παρομοιάζεται με τη δική της Διώρυγα του Σουέζ.
Στόχος της είναι να μεταμορφώσει σημαντικά την απόσταση των μεταφορών εντός της ηπείρου. Αυτή η μνημειώδης προσπάθεια θα δημιουργήσει μια άμεση πλωτή σύνδεση από το Παρίσι με άλλα τρία ευρωπαϊκά έθνη, φέρνοντας έτσι δυνητικά επανάσταση στις εμπορευματικές μεταφορές σε όλη την περιοχή.
Με προϋπολογισμό 5,1 δισεκατομμυρίων ευρώ, το έργο αντιπροσωπεύει μια τεράστια επένδυση στο μέλλον του ευρωπαϊκού εμπορίου και του εφοδιασμού.
Το κανάλι αναδύεται ως στρατηγική απάντηση στους περιορισμούς που επιβάλλονται από το Canal du Nord και το Canal de Saint-Quentin.
Το SNEC έχει σχεδιαστεί για να φιλοξενεί σημαντικά μεγαλύτερους όγκους εμπορευμάτων, παρακάμπτοντας ουσιαστικά ένα περιβόητο σημείο συμφόρησης στη βόρεια Γαλλία. Ο σχεδιασμός και η χωρητικότητά του είναι έτοιμες για τη μετάβαση της μετακίνησης εμπορευμάτων από τους αντίστοιχους στενούς δρόμους με κυκλοφοριακή συμφόρηση σε έναν ευρύχωρο, αποτελεσματικό αυτοκινητόδρομο.
Εκτείνοντας 107 χιλιόμετρα (66 μίλια), το κανάλι θα συνδέει τον ποταμό Rise με το κανάλι Dunkirk-Escaut, δημιουργώντας μια ζωτικής σημασίας εμπορική αρτηρία μέσω της Γαλλίας προς το Βέλγιο, την Ολλανδία και το Λουξεμβούργο.
Αυτός ο διάδρομος αναμένεται όχι μόνο να διευκολύνει ομαλότερες λειτουργίες εφοδιαστικής αλλά και να προωθήσει μεγαλύτερη οικονομική ολοκλήρωση και συνεργασία μεταξύ αυτών των ευρωπαϊκών εθνών.
Περιβαλλοντικά οφέλη
Παράλληλα, η εταιρεία συμβούλων Arcadis τόνισε τα περιβαλλοντικά οφέλη του καναλιού, προβάλλοντας μείωση των εκπομπών άνθρακα στο ένα τρίτο των σημερινών επιπέδων και σημαντική μείωση της οδικής κυκλοφορίας, με 760.000 φορτηγά να αναμένεται να εκτραπούν από τους ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους.