Η χωρητικότητα των αεροπορικών εταιρειών στην Ευρώπη έχει επιστρέψει πιο αργά από ό,τι αναμενόταν στα τέλη του περασμένου έτους και η επιστροφή στα επίπεδα του 2019 δεν αναμένεται πλέον μέχρι το 2026.
Σε μια ενημέρωση τον Μάρτιο, ο Eurocontrol σημείωσε ότι η κίνηση στα μέσα του μήνα έφτασε το 93% του επιπέδου του 2019.
Στην τελευταία του πρόβλεψη, ο Eurocontrol προβλέπει τώρα ότι η κίνηση θα φτάσει το 96% του επιπέδου του 2019 φέτος ξεπερνώντας το προηγούμενο επίπεδο μόνο το 2026, αν και οι αριθμοί πτήσεων θα φτάσουν τα επίπεδα του 2019 το επόμενο καλοκαίρι.
Το ποσοστό των έγκαιρων αναχωρήσεων αυξήθηκε κατά 3,6 ποσοστιαίες μονάδες το 2019 και οι έγκαιρες αφίξεις κατά 5,1 ποσοστιαίες μονάδες.
Ο Eurocontrol σημείωσε ότι οι μισές καθυστερήσεις στη διαδρομή στα μέσα Μαρτίου προκλήθηκαν από προβλήματα χωρητικότητας και προσωπικού, με τη Γαλλία να αντιπροσωπεύει το 46%, την Ισπανία 15%, την Ελβετία 13%, την Πορτογαλία 12%, τη Γερμανία 8% και το Ηνωμένο Βασίλειο μόλις 3%.
Η κίνηση στο Ηνωμένο Βασίλειο παρέμεινε μειωμένη κατά 8% το 2019, όπως και στη Γαλλία, αλλά η Γερμανία μειώθηκε κατά 22%, ενώ η κίνηση από και προς την Ισπανία αυξήθηκε κατά 8% και την Τουρκία κατά 4%. Η κίνηση στο Χίθροου ήταν στα ίδια επίπεδα με το 2019, ενώ το Γκάτγουικ παρέμεινε μειωμένο κατά 13%.
Το Ηνωμένο Βασίλειο-ΗΠΑ ήταν το πιο πολυσύχναστο δρομολόγιο μεγάλων αποστάσεων με υπερδιπλάσιο αριθμό εβδομαδιαίων πτήσεων από ό,τι μεταξύ Γερμανίας και ΗΠΑ και περισσότερες από ό,τι μεταξύ Γερμανίας, Γαλλίας και ΗΠΑ μαζί. Η κίνηση μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ αυξήθηκε συνολικά κατά 12% το 2019.
Ο Eurocontrol σημείωσε αύξηση στις αποστάσεις των πτήσεων «που συνδέονται με τη σύγκρουση στην Ουκρανία».