Σύνταξη: tourismtoday.gr
Οι low cost αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair και η Wizz Air μπορεί να είναι πιο ακριβές από τις ανταγωνίστριες παραδοσιακές, όταν προστίθενται επιπλέον έξοδα στο βασικό ναύλο, σύμφωνα με την Which?
Ο οργανισμός προστασίας καταναλωτών ανέλυσε τρία δρομολόγια του Απριλίου 2024 για ταξίδια με επιστροφή από τα αεροδρόμια του Λονδίνου προς Μάλαγα, Αθήνα και Νάπολη και επιστροφή μια εβδομάδα αργότερα, πετώντας με τις British Airways, easyJet, Jet2, Ryanair και Wizz Air.
Η έρευνα συμπεριέλαβε την τιμή της χειραποσκευής σε όλες τις περιπτώσεις, την οποία η Jet2 και η British Airways περιλαμβάνουν ήδη στον βασικό ναύλο τους.
Επίσης, πρόσθεσε την επιλογή θέσεων για τη Ryanair και τη Wizz Air, καθώς είναι οι δύο αεροπορικές εταιρείες που έχουν τις λιγότερες πιθανότητες να τοποθετήσουν μαζί τους συνταξιδιώτες, σύμφωνα με προηγούμενα στοιχεία έρευνας της Which?
Κατά μέσο όρο, η British Airways, η easyJet και η Jet2 έχουν 90% πιθανότητα να το πράξουν.
Ενώ οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες είχαν συχνά τον φθηνότερο ναύλο, όταν οι ερευνητές του Which? πρόσθεσαν το κόστος για μία βαλίτσα καμπίνας και επιλογής καθισμάτων, βρήκαν ότι η Ryanair και η Wizz Air απέτυχαν να επιστρέψουν την καλύτερη τιμή σε πτήσεις.
Τα τέλη επιλογής για αποσκευές και θέσεις αντιπροσώπευαν το 49% της συνολικής τιμής του εισιτηρίου με τη Wizz Air (όταν υπολογίζονταν κατά μέσο όρο και στα τρία δρομολόγια), 27% με easyJet και 20% με τη Ryanair.
Οι πρόσθετες χρεώσεις της Wizz Air ήταν από τις υψηλότερες, με το τέλος για τσάντα καμπίνας να κοστίζει 89 λίρες για ένα ταξίδι με επιστροφή.
Οι τιμές σε πτήσεις Λονδίνο-Αθήνα
- Σε μια πτήση μετ΄επισροφής Λονδίνο-Αθήνα, η Jet2 είχε τελικά την καλύτερη τιμή.
- Η Ryanair αρχικά φαινόταν να είναι φθηνότερη με βασικό ναύλο 158 λίρες, αλλά όταν οι ερευνητές πρόσθεσαν μια τσάντα και μια θέση, ανέβηκε στις 217 λίρες, καθιστώντας την Jet2 περίπου 29 λίρες φθηνότερη στις 188 λίρες.
- Ο βασικός ναύλος της Wizz Air σε αυτό το δρομολόγιο ήταν 117 λίρες, ο χαμηλότερος ναύλος και 71 λίρες λιγότερο από την Jet2. Μόλις όμως προστέθηκαν αποσκευή και θέση ανέβηκε σε 230 λίρες, στις 42 λίρες περισσότερα από το να πετάς με Jet2.
Οι τιμές για πτήσεις από Λονδίνο σε Μάλαγα και Νάπολη
- Η British Airways ήταν τελικά φθηνότερη από τη Ryanair και τη Wizz Air σε δύο από τα τρία δρομολόγια -Λονδίνο προς Μάλαγα και Λονδίνο προς Νάπολη. Είχε την πιο ανταγωνιστική τιμή στο δρομολόγιο από Λονδίνο προς Νάπολη, αφού συνυπολογίστηκαν μια τσάντα καμπίνας και ένα κάθισμα, με κόστος 120 λίρες.
- Αυτή ήταν μια εξοικονόμηση 65 λίρες στη Wizz Air και μια εξοικονόμηση 12 στη Ryanair. Ήταν τελικά 72 λίρες φθηνότερο από το πιο ακριβό εισιτήριο, με την Jet2.
- Σε μια πτήση επιστροφής από το Λονδίνο στη Μάλαγα, η βασική τιμή της Ryanair ήταν 232,19 λίρες, σχεδόν 36 λίρες φθηνότερη από την British Airways. Αλλά όταν οι ερευνητές πρόσθεσαν μια βαλίτσα καμπίνας και επέλεξαν κάθισμα, αυτός ο αρχικός ναύλος αυξήθηκε στις 293 λίρες, με την British Airways κατά 25 λίρες φθηνότερη συνολικά, στις 268.
- Στην ίδια διαδρομή, η βασική τιμή της WizzAir ήταν 252 λίρες, 16 λίρες φθηνότερη από την British Airways. Μόλις προστέθηκε το κόστος μιας θέσης και μιας αποσκευής καμπίνας, αυτό έφτασε στα 364 λίρες, στις 96 λίρες περισσότερο από το να πετάς με British Airways.
- Η easyJet είχε την καλύτερη τιμή στη διαδρομή Λονδίνο προς Μάλαγα στις 257 λίρες, εξοικονόμηση άνω των 100 σε σύγκριση με τη Wizz Air και το Jet2.
Προσοχή στην κράτηση πτήσης
«Είναι εύκολο να υποθέσουμε ότι οι οικονομικές αεροπορικές εταιρείες όπως η Ryanair και η Wizz Air είναι πάντα η φθηνότερη επιλογή, αλλά αν θέλετε να καθίσετε δίπλα στα παιδιά σας ή να πάρετε περισσότερα από μερικά ρούχα μαζί σας, τότε θα βρίσκετε όλο και περισσότερο καλύτερες τιμές αλλού, τόνισε ο Rory Boland, ταξιδιωτικός συντάκτης σε Which?.
Την επόμενη φορά που θα κάνετε κράτηση πτήσης, κοιτάξτε πέρα από τον βασικό ναύλο και λάβετε υπόψη το κόστος των επιπλέον χρειαζόμενων, προτού κάνετε κράτηση».
Το Which? εκτιμά ότι τα τέλη για την επιλογή θέσης θα πρέπει να καλύπτονται από έναν νέο νόμο κατά της «τιμολόγησης σταγόνας», όπου δεν είναι πραγματικά προαιρετικά για επιβάτες για γονείς που θέλουν να εγγυηθούν να κάθονται με τα παιδιά τους.
Οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να είναι πιο διαφανείς σχετικά με το πραγματικό κόστος των πτήσεων διασφαλίζοντας ότι οι πρόσθετες χρεώσεις, όπως τα τέλη αποσκευών, καθορίζονται σαφώς παράλληλα με τον κύριο ναύλο, υποστηρίζει.
Τι απαντούν στο Which? Ryanair και Wizz Air
Ένας εκπρόσωπος της Ryanair είπε πώς «αυτά είναι περισσότερα fake news από το Which?. Η Ryanair έχει τους χαμηλότερους ναύλους από οποιαδήποτε αεροπορική εταιρεία στην Ευρώπη και πρόσθετα βοηθητικά προϊόντα, όπως επιπλέον αποσκευές, είναι εντελώς προαιρετικά για τους πελάτες».
Η Wizz Air από την πλευρά της δήλωσε ότο «για να είμαστε σαφείς, δεν χρεώνουμε 90 λίρες για καμία αποσκευή καμπίνας.
Η τιμή που αναφέρεται στην παρούσα έρευνα αφορά μια πτήση μετ’ επιστροφής και επομένως, η τιμή είναι 45 λίρες ανά πτήση για ένα πακέτο βαλίτσας καμπίνας με προτεραιότητα επιβίβασης και όχι ένα μεμονωμένο προϊόν, ενώ η μέση τιμή για ένα τέτοιο προϊόν είναι πολύ χαμηλότερη.
Ως αερομεταφορέας εξαιρετικά χαμηλού κόστους, επιτρέπουμε στους επιβάτες να επιλέξουν ποιες υπηρεσίες επιθυμούν να αγοράσουν, ώστε να μπορούμε να προσφέρουμε τις πιο προσιτές ταξιδιωτικές ευκαιρίες. Δεν απαιτούνται προαιρετικά πρόσθετα για να πετάξουν και πιστεύουμε ότι στους πελάτες θα πρέπει να προσφέρεται η επιλογή και η ευελιξία να επιλέξουν τα κατάλληλα προϊόντα για αυτούς».